Ik ben al een tijdje opzoek naar een betaalbare lichtsterkte zoom lens, nu heb ik de kans om een nikkor 80-200 f2.8 (draai zoom) te kopen voor 350 eur met 3 maanden geld terug garantie. Het lijkt een werkpaard te zijn geweest maar het glas is krasvrij. is dit de moeite en waar moet ik op letten (veel voorkomende defecten)
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
nikkor 80-200 f2.8
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: nikkor 80-200 f2.8
Je moet letten op speling, soepel draaien van focusring en zoom. De ring om AF-MF te verstellen is een van de kwetsbare onderdelen, als deze haarscheurtjes heeft kan hij binnenkort stuk gaan.
Verder gewoon letten op de normale zaken zoals soepel en olievrij diafragma, stof in de lens (een beetje mag best).
Voor 350 mag de lens er best gebruikt uit zien, als het technisch nog maar in orde is.Sony en Olympus
Fotoseries
-
Re: nikkor 80-200 f2.8
Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk berichtJe moet letten op speling, soepel draaien van focusring en zoom. De ring om AF-MF te verstellen is een van de kwetsbare onderdelen, als deze haarscheurtjes heeft kan hij binnenkort stuk gaan.
Verder gewoon letten op de normale zaken zoals soepel en olievrij diafragma, stof in de lens (een beetje mag best).
Voor 350 mag de lens er best gebruikt uit zien, als het technisch nog maar in orde is.
Comment
-
Re: nikkor 80-200 f2.8 met scherpte test
Met scherpte test
op f7.1 aan 1/320 op ISO200
ik ben erg tevreden met mijn aankoop.
Comment
-
Comment
-
-
Re: nikkor 80-200 f2.8 met scherpte test