Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade advies

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Upgrade advies

Hallo,

Momenteel bezit ik een 550D, met standaard 18-55 en 50mm, en zou graag iets breder kopen. Ik ben van plan om in de toekomst over te stappen naar een 6D met 24-105, en dan een bredere lens (vanaf 16mm). Nu zou ik eerst een deftige, bredere lens willen aanschaffen, en die al gebruiken met mijn 550D. Als ik nu al de 17-40(f4.0), dan zal dat niet echt een meerwaarde bieden aan kitlens (denk ik?). Zou ik eerst nog een bredere (crop-)lens kopen? Of is dat weggesmeten geld? Als ik 6D+24-105+17-40 allemaal samen moet kopen, ben ik zo'n €3000 lichter....

Re: Upgrade advies

Oorspronkelijk geplaatst door tompoezie Bekijk bericht
    Hallo,

Momenteel bezit ik een 550D, met standaard 18-55 en 50mm, en zou graag iets breder kopen. Ik ben van plan om in de toekomst over te stappen naar een 6D met 24-105, en dan een bredere lens (vanaf 16mm). Nu zou ik eerst een deftige, bredere lens willen aanschaffen, en die al gebruiken met mijn 550D. Als ik nu al de 17-40(f4.0), dan zal dat niet echt een meerwaarde bieden aan kitlens (denk ik?). Zou ik eerst nog een bredere (crop-)lens kopen? Of is dat weggesmeten geld? Als ik 6D+24-105+17-40 allemaal samen moet kopen, ben ik zo'n €3000 lichter....
    De 17-40 f4 is een super lens en de 24-105 f4 ook .... alleen jammer van de grote overlap ... En zeggen dat 17-40 f4 niet een meerwaarde is tov een kitlens is een zeer gewaagde uitspraak. Dat is wel een " L " lens hoor !!! En wat betreft een bredere crop ... Das pas weggesmeten geld als je van plan bent naar een fullframe over te stappen ...
    grts Peter
    BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tompoezie Bekijk bericht
      Hallo,
      Zou ik eerst nog een bredere (crop-)lens kopen? Of is dat weggesmeten geld? Als ik 6D+24-105+17-40 allemaal samen moet kopen, ben ik zo'n €3000 lichter....
      Als je nu graag een bredere lens wilt, waarom dan niet de zeer goede 10-22 mm van Canon? Mocht je te zijner tijd op FF over willen stappen dan kan je zo'n objectief vlot en zonder al te veel verlies weer van de hand doen. Of koop het objectief tweedehands, dan beperk je de hoeveelheid "weggesmeten" geld helemaal tot een minimum

Comment

Als ik eerst die 10-22 koop, dan moet ik wanneer ik overstap naar full frame in 1 keer €3000 leggen. Ik zou dat liever iets geleidelijker doen. Of ik moet in de overgangsperiode 2 camera's meezeulen....

Comment

misschien toch eerst nog wat langer sparen..?
          anders gaan voor die 17-40mmL.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Sigma 12/24 is er ook nog, geschikt voor FF en crop en fameus wijder dan je kitlens nu.
            D800 en een goed glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
              De 17-40 f4 is een super lens en de 24-105 f4 ook .... alleen jammer van de grote overlap ... En zeggen dat 17-40 f4 niet een meerwaarde is tov een kitlens is een zeer gewaagde uitspraak. Dat is wel een " L " lens hoor
              Ik durf dat anders gerust zeggen. 750 (?) euro voor een lens die minder lichtsterk is aan de breedhoek-kant en die minder zoombereik heeft dan uw kitlens? Spendeer uw geld elders. Verschil in beeldkwaliteit zult ge bijna niet merken, of ge moet een fetisj hebben voor 100% crops maken in de hoeken van uw foto. De 17-40 is een oké lens op full frame, niet meer, niet minder. L-lens is ook maar gewoon een marketingterm die Canon heeft uitgevonden.

De 24-105 is voordelig te kopen in combinatie met de 6D als kit. Ik zou die twee samen kopen en achteraf nog investeren in een breedhoek als ge het geld hebt opgespaard.
              Last edited by lykmeraid; 27 september 2013, 11:25.
              flikker : http://www.flickr.com/photos/59051145@N07/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lykmeraid Bekijk bericht
                Ik durf dat anders gerust zeggen. 750 (?) euro voor een lens die minder lichtsterk is aan de breedhoek-kant en die minder zoombereik heeft dan uw kitlens? Spendeer uw geld elders. Verschil in beeldkwaliteit zult ge bijna niet merken, of ge moet een fetisj hebben voor 100% crops maken in de hoeken van uw foto. De 17-40 is een oké lens op full frame, niet meer, niet minder. L-lens is ook maar gewoon een marketingterm die Canon heeft uitgevonden.

De 24-105 is voordelig te kopen in combinatie met de 6D als kit. Ik zou die twee samen kopen en achteraf nog investeren in een breedhoek als ge het geld hebt opgespaard.
                Jammer dat je er zo over denkt ...
                grts Peter
                BD1754BE / Body & glass

Comment

Working...
                X