Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

af-s 80-400 vr nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• af-s 80-400 vr nikon

hoi ik denk er over om dit objectief aan te kopen, maar zou eerst graag wat gebruikers ervaringen weten over deze lens
    zijn er hier mensen die deze bezitten , en zo ja , wat zijn jullie bevindingen
    dank bij voorbaat
    mvg Tweetty
    Last edited by tweetty; 14 september 2013, 13:27.
    bd0379be

Re: af-s 80-400 hsm nikon

Deze lens is nog niet op de markt .

Je hebt het over een AF-S (wat Nikon gebruikt) en dan HSM (wat Sigma gebruikt) en dat niet samen gebruikt kan worden.
    Nu, er zijn hier reeds topics over gestart en de onvolprezen zoekfunctie zal hier soelaas brengen.

Omdat het hier vermoedelijk over de Nikon variant gaat toch even deze 2 links:

Comment

Heb mij verkeerd uitgedrukt
      Ik bedoelde de vr inplaats van hsm

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
      bd0379be

Comment

Deze lens is nog niet op de markt
        Tiens,wat heb ik dan al een paar maanden in de fototas zitten...? (niet hsm natuurlijk)
        Voorbeeldje van de AF-S 80-400 VR,enkel 100% crop.Verder onbewerkt.

EDIT: Link aangepast
        Last edited by marc1201; 14 september 2013, 23:13.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
          Tiens,wat heb ik dan al een paar maanden in de fototas zitten...? (niet hsm natuurlijk)
          Voorbeeldje op Facebook van de AF-S 80-400 VR,enkel 100% crop.Verder onbewerkt.
          https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater
          De FB link werkt niet (tenzij je de foto's enkel voor FB vrienden toegankelijk hebt) en inderdaad, ik weet uiteraard dat de AF-S 80-400 lens al enkele maanden uit is . Reeds dicht op het punt gestaan die te kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            De FB link werkt niet (tenzij je de foto's enkel voor FB vrienden toegankelijk hebt) en inderdaad, ik weet uiteraard dat de AF-S 80-400 lens al enkele maanden uit is . Reeds dicht op het punt gestaan die te kopen.
            Voor mij is die zijn geld zeker waard..

Comment

Het grootste verschil tussen de nieuwe 80-400 en zijn concurrentie (Sigma 50-500, oude 80-400,...) is dat deze uitstekend presteert op 400mm. Terwijl lenzen zoals de 50-500 slechts tot 250mm echt goed bruikbaar zijn, daarboven zie je de beeldkwaliteit sterk achteruit gaan.
              Als je budget rond de prijs van deze lens ligt voor natuurfotografie of sport, dan zou ik geen seconde twijfelen!
              Last edited by Franciskine; 15 september 2013, 09:20.

Comment

blijkbaar zijn er niet zoveel mensen die deze lens hebben(prijs is ook niet min natuurlijk)
                maar toch bedankt voor jullie reaktie's
                mijn budget is nog niet zo ver maar we werken eraan
                mvg tweetty
                bd0379be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tweetty Bekijk bericht
                  blijkbaar zijn er niet zoveel mensen die deze lens hebben(prijs is ook niet min natuurlijk)
                  maar toch bedankt voor jullie reaktie's
                  mijn budget is nog niet zo ver maar we werken eraan
                  mvg tweetty
                  Is ook een gloednieuwe lens dat slechts enkele weken te koop is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                    Het grootste verschil tussen de nieuwe 80-400 en zijn concurrentie (Sigma 50-500, oude 80-400,...) is dat deze uitstekend presteert op 400mm. Terwijl lenzen zoals de 50-500 slechts tot 250mm echt goed bruikbaar zijn, daarboven zie je de beeldkwaliteit sterk achteruit gaan.
                    Als je budget rond de prijs van deze lens ligt voor natuurfotografie of sport, dan zou ik geen seconde twijfelen!
                    Bull S... de 50-500 is echt verder goed te gebruiken dan 250mm natuurlijk is voor een mergebonden adept in jouw geval nikon enkel het merk van belang?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                      Bull S... de 50-500 is echt verder goed te gebruiken dan 250mm natuurlijk is voor een mergebonden adept in jouw geval nikon enkel het merk van belang?
                      Van 50-250mm is de 50-500 uitstekend, daarna zie je de kwaliteit gewoon gradueel afnemen, hetzelfde bij de oude 80-400 waarbij je op 300mm ook een afname ziet van de beeldkwaliteit. Op 500mm zou ik de Sigma zelfs niet durven gebruiken voor professioneel werk...
                      Wat u zegt is bull S, ik gebruik zelf de Sigma 35 1.4 en merk duidelijk dat deze beter is dan de Nikon 35 1.4, heb de oude Sigma 120-300 ook al eens kunnen gebruiken en was stomweg verbaast van deze lens in deze prijsklasse. Waarschijnlijk is de nieuwe 120-300 2.8 zelfs nog beter, maar dit aan een iets minder aantrekkelijke prijs.
                      Ik weet nu al dat als Sigma uitkomt met hun 24-70 2.0 en de eerste reviews positief zijn, dat ik deze zal kopen ipv de 24-70 (2.8 vindt ik te beperkt in deze range).
                      Ik geef niets om merken hoor, ik plak zelfs mijn merk en model van mijn camera af met ducktape als ik een evenement doe...

Comment

Re: af-s 80-400 vr nikon

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                        Niks bull sh*t boven de 350mm kreeg ik daar toch ook niet veel fatsoenlijk uit hoor. De sigma ligt wel degelijk een paar klasse lager dan de nieuwe 80-400.

Comment

Working...
                        X