Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke lens...

Hallo,

Ik ben van plan om een 70D te kopen... (als deze beschikbaar is)

welke lens / lenzen zouden jullie kopen?
    mijn budget voor lenzen is €1500...

Ik zelf dacht aan de EF 24-105F4
    EF 17-40F4
    EF 16-35F2.8
    Sigma 18-34F1.8

had graag eens het effect gezien van vb 16mm op een crop

welke lenzen zouden jullie kiezen en/of zijn er andere (goedkopere/betere) opties
    Canon 6D en 7D en een kleine glascontainer

Re: Welke lens...

Kort na mijn aanschaf van de 60D heb ik mij een tweedehands EF-S 15-85 aangeschaft.
    Nog geen seconde spijt van gehad.
    Het is geen L-lens omdat het een EF-S is, maar de kwaliteit van mijn foto's is er met rasse schreden op voorruit gegaan.
    Kijk maar even hier : http://www.fredmiranda.com/reviews/s...&cat=27&page=4
    De lens krijgt een score van 9.2
    Canon PowerShot A80 is back alive !!!

Comment

[QUOTE=Yuri;3970089]Kort na mijn aanschaf van de 60D heb ik mij een tweedehands EF-S 15-85 aangeschaft.
      Nog geen seconde spijt van gehad.
      Het is geen L-lens omdat het een EF-S is, maar de kwaliteit van mijn foto's is er met rasse schreden op voorruit gegaan.
      Kijk maar even hier : http://www.fredmiranda.com/reviews/s...&cat=27&page=4
      De lens krijgt een score van 9.2[/QUOT

Welke was je vorige lens? de kit lens?

alvast bedankt voor de reactie 15-85 is idd wel een mooi bereik

Comment

Uw lenzenarsenaal ligt nu tussen 10 en 100. Tot 55 kun je u niet verbeteren (de sigma zou dit misschien wel kunnen doen). Weet niet of je interesse hebt voor tele maar van uw 17-55 kun je quasi naadloos naar de 70-200 f/4 IS. Mits een beetje sparen of tweedehands kun je misschien zelfs gaan voor een 2.8 II...

24-105 heb ik ook gehad op crop. Leuk objectief en zeer interessant als wandel/reportage/allroundlens, maar in extreme situaties (wide, minder licht) valt ze toch te licht uit. Daarom heb ik ze destijds omgewisseld voor de 17-55 2.8. Ze zou trouwens ook niet echt passen in het rijtje objectieven dat je nu hebt.
        De 2 mm tussen 22 en 24 zul je m.i. meer missen dan bvb het gat tussen 55 en 70.

Hangt er natuurlijk van af wat je interesses zijn. Ik zou voorstellen om voorlopig je huidig lenzenarsenaal (die zeker goed is en die je door en door kent) uit te proberen op je 70D en ondertussen heb je meer dan tijd genoeg om rustig na te denken aan een upgrade.
        Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Als je geen lichtsterke lens nodig hebt, dan is de 18-55 IS STM eigenlijk ook geen slechte keuze, de beeldkwaliteit van de 17-40 f4 L is niet echt beter.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

17-40 is geldverkwisting op crop, 16-35mm f2.8 m.i. ook. Dan kunt ge beter de nieuwe sigma 16-35 F1.8 halen voor de helft van de prijs. De enige reden om de eerste twee lenzen te halen is voor een toekomstige upgrade naar FF. Aangezien ge nu de 70D haalt, neem ik aan dat dat er niet direct in zit.

Ik zou opteren voor de Sigma 16-35 F/1.8 of Canon 17-55 f/2.8 (lichtsterk + betere beeldkwaliteit vs meer tele en "bewezen" lens). Geloof dat de 17-55 onlangs in prijs gezakt is, ik vond het zelf niet echt een spectaculaire lens maar dat kan persoonlijk zijn en veelzijdig is ie wel.

Daarnaast nog een fijne prime voor portretten zoals de 85 F/1.8 en dan hebt ge m.i. een fijne kit om mee van start te gaan terwijl ge kijkt wat ge nog precies mist en die 500 euro investeert ge dan als ge er uit zijt
            flikker : http://www.flickr.com/photos/59051145@N07/

Comment

alvast bedankt voor de reacties...

de sigma zou, als de reviews kloppen toch wel een topper zijn...
              de 17-40 en 16-35 verkwisting... niet goed op een crop of te duur voor een crop...
              (ik kan de 16-35 bv kopen aan €900 2dehands (lens van 2012))??

Comment

De Sigma is momenteel de beste zoom op een cropcamera, beter dan gelijk welke fullframe lens dat je hier opnoemt.

Comment

Volgens de tests is de Sigma 18-35 f1,8 inderdaad beter dan de Canon 16-35 f2,8 L op een crop camera.

De Sigma is ook nog goedkoper.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Ik heb zelf ook de Canon 15-85mm op mijn 60D en die bevalt me echt heel erg goed. Goede kwaliteit en een zeer fijn bereik ten opzichte van de standaard 18-55mm. Je hebt net wat meer telebereik maar met name het verschil van 15-18mm scheelt echt heel erg veel. Je kunt de lens beschouwen als een perfecte walkaround lens.

Zijn er dan helemaal geen nadelen, natuurlijk wel. De lens is niet lichtsterk dus als je voornemens bent om in relatief donkere omstandigheden foto's te gaan nemen dan zou je eerder kunnen kijken naar bijv. de 17-55mm.

Vwb de andere genoemde lenzen, deze zijn bijna allemaal mooi lichtsterk maar hebben wel een veel beperkter bereik. Ik zou graag de Sigma 18-35mm willen hebben vanwege zijn lichtsterkte (fijn voor bij concertfotografie) maar zeker niet ter vervanging van mijn 15-85mm die er vast op zit bij dagjes weg, vakantie e.d.

Comment

Working...
                    X