Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF nikkor lens naar canon EOS adapter??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• AF nikkor lens naar canon EOS adapter??

Hoi iedereen

Ik heb hier thuis een Nikkor AF 35 - 70mm 3.3-4.5 lens liggen.
    Bestaat er een adapter waarmee ik hem op mijn Canon EOS body kan bevestigen?
    Ik lees vanalles over F-mount en G-mount maar ik ben ben niet helemaal mee in het Nikon-wereldje.
    Heeft iemand hier wel weet over?

Groetjes!

Dit is de lens:

Re: AF nikkor lens naar canon EOS adapter??

Jeps, dat gaat, maar je verliest automatische scherpstelling en het diafragma moet je sowieso op de lens instellen. Meteren is ook stop-down. (als in, je moet eerst je diafragma dichtknijpen en dan pas meteren).
    Als je een adapter koopt met chip, dan geeft je af-systeem wel aan wanneer de lens is scherpgesteld. Dat maakt het handmatig focussen gemakkelijker.
    Wat ik zou kopen is dit: http://www.benl.ebay.be/itm/Adapter-...b2738ed&_uhb=1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
      Jeps, dat gaat, maar je verliest automatische scherpstelling en het diafragma moet je sowieso op de lens instellen. Meteren is ook stop-down. (als in, je moet eerst je diafragma dichtknijpen en dan pas meteren).
      Als je een adapter koopt met chip, dan geeft je af-systeem wel aan wanneer de lens is scherpgesteld. Dat maakt het handmatig focussen gemakkelijker.
      Wat ik zou kopen is dit: http://www.benl.ebay.be/itm/Adapter-...b2738ed&_uhb=1
      Dat ziet er inderdaad heel goed uit!
      Ik heb M42 adapters met zo'n chip dus ben wel gewend van ermee te werken.
      Heel erg bedankt!

Comment

De nieuwere lenzen van nikon, die aangeduid worden door dx of g, hebben geen diafragmaring en zijn dus niet meteen te gebruiken met een dergelijke adapter. Jouw lens heeft nog gewoon een diafragmaring, dus no worries.

Comment

Sorry voor het 'kapen' van de thread, maar dit is wel interessant.
          Ik zou graag weten of het ook mogelijk is om volgende lens op dezelfde manier te bevestigen op een canon toestel.
          Nikkor-S Auto 1:1.4 f=50mm Nippon Kogaku Japan

Lijkt me leuk de oude lenzen van het analoge tijdperk eens te gebruiken. (1.4 moderne tegenhanger canon ong €340)

Comment

Ja, geen probleem.

Comment

Working...
            X