Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd tussen lenskeuze (NIKON)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Advies gevraagd tussen lenskeuze (NIKON)

Beste,

Ik heb een D7100 met 18-105 VR kitlens en 70-300mm f/4.5-5.6g af-s VR.

Nu vraag ik me af, aangezien ik in het bereik van 18mm tot 40 - 50mm weinig of niets trek, deze 18-105mm te verkopen en
    een prime AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G aan te schaffen als 2e lens voor portretten en binnenhuisfamiliekiekjes.

Een SB-700 staat ook nog op mijn verlanglijstje...

Is dit een goede keuze of zijn er andere, betere samenstellingen in combinatie met mijn telezoom of prime kopen en kitlens alsnog houden?

Alvast bedankt voor jullie reactie(s)

Mvg
    BD0680BE Flickr
    α​7RIV + FE 70-200mm f/4 G OSS + FE 24-105mm f/4 G OSS + FE 50 mm F1.4 GM + Sony HVL-F45RM + Peak Design Tripod

Re: Advies gevraagd tussen lenskeuze (NIKON)

Ik zou eerst de 50 1.8G kopen en dan pas je 18-105 verkopen na een paar maanden. Ik zou me niet kunnen inbeelden dat ik alles zou moeten trekken op 75mm.
    Op crop zou ik dan zeker ook een 24/28/35mm aanschaffen (afhankelijk van wat je het handigst zou vinden), om de standaardrange niet volledig te verliezen.

Comment

Is het dan beter dat ik opteer voor een 35 1.8 G DX ipv 50 1.8 G?

Natuurlijk als ik later naar FF wil overgaan kan ik met deze lens niets meer doen….?

Qua beeldkwaliteit en bokeh heb ik over de 50mm betere recensies gelezen dan over de 35mm DX.(Stuur me bij als dit niet zo zou zijn)

Ik zou graag enkel de beeldkwaliteit willen verbeteren in de range waar ik de meeste foto's neem ipv groothoek te hebben waar ik tot 40-50mm niets of weinig mee trek….
      BD0680BE Flickr
      α​7RIV + FE 70-200mm f/4 G OSS + FE 24-105mm f/4 G OSS + FE 50 mm F1.4 GM + Sony HVL-F45RM + Peak Design Tripod

Comment

Ik gebruik een 24mm, 35 en 50mm. Die laatste enkel voor portretten of als ik een kleine zoom wil. Heel tevreden van want de 18-105 komt nooit de tas uit :-) Maar het is vaak wisselen van lenzen als je met 1 body werkt.
        Last edited by Reiko; 2 september 2013, 03:21. Reden: Extra aanvulling 50mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dsign Bekijk bericht
          Is het dan beter dat ik opteer voor een 35 1.8 G DX ipv 50 1.8 G?

Natuurlijk als ik later naar FF wil overgaan kan ik met deze lens niets meer doen….?

Qua beeldkwaliteit en bokeh heb ik over de 50mm betere recensies gelezen dan over de 35mm DX.(Stuur me bij als dit niet zo zou zijn)

Ik zou graag enkel de beeldkwaliteit willen verbeteren in de range waar ik de meeste foto's neem ipv groothoek te hebben waar ik tot 40-50mm niets of weinig mee trek….
          Van het eventuele verschil in beedkwaliteit zou ik me niets, maar dan ook echt niets aantrekken. Die 35 zou qua beeldkwaliteit ook dik in orde moeten zijn. Kies gewoon het brandpunt dat jou het best ligt. En hou die 18-105, heel handig bereik, en waarschijnlijk krijg je er toch niet zoveel geld meer voor.

Comment

Ik heb zowel de 35 als de 50mm, maar gebruik véél meer de 35mm !!!

Ook akkoord met Jefzor (vorige post) om de 18-105 te houden, 2de-hands krijg je er toch niet echt veel voor.
            Nikon Df

Comment

Bij deze, de 35mm F 1.8 G DX besteld en in blijde verwachting!
              De 18-105mm zal wel te koop worden aangeboden.

Dank voor de reacties/adviezen!
              BD0680BE Flickr

Comment

Working...
              X