Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

prijs 70-200mm f/2.8 VRI 2de hands?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• prijs 70-200mm f/2.8 VRI 2de hands?

Ik ken iemand die zo een lens verkoopt, wat is een aannemelijke prijs voor een lens die al een paar jaar oud is? Is de VR1 dan hetzelfde als de gewone VR of is dat nog een tussenstap tot de VRII?
    Ben al een tijdje op zoek naar deze lens en het lijkt mij een goede kans om ze aan te kopen.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

Re: prijs 70-200mm f/2.8 VRI 2de hands?

Er is een uitleg voor, je begint bv met een 70/300 daarna word de VR ingebouwd, de tweede versie van die die lens word dan VRI de derde versie wordt dan VRII, men brengt bv een Nano coating aan ,tussen versie 1en 2, of men brengt een ander stuk glas in, dan word de VR van 2 naar 3 of 1naar 2 dus de VR tech. zal wel hetzelfde blijven maar de kwaliteit kan veranderen.. Dit heb ik ooit zo gelezen. Ik kan er natuurlijk glad naast zitten, maar daar zullen de techneuten dan wel op reageren.
    https://ggpics.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
      Er is een uitleg voor, je begint bv met een 70/300 daarna word de VR ingebouwd, de tweede versie van die die lens word dan VRI de derde versie wordt dan VRII, men brengt bv een Nano coating aan ,tussen versie 1en 2, of men brengt een ander stuk glas in, dan word de VR van 2 naar 3 of 1naar 2 dus de VR tech. zal wel hetzelfde blijven maar de kwaliteit kan veranderen.. Dit heb ik ooit zo gelezen. Ik kan er natuurlijk glad naast zitten, maar daar zullen de techneuten dan wel op reageren.
      Je zit er inderdaad glad naast...
      Het is niet zo ingewikkeld...
      De eerste versie van de 70-200 is de VR, maar wanneer de tweede versie uitkwam met VR2 technologie werd de eerste versie omschreven als de VR1.
      De VR1 is niet zo geschikt voor fullframe door de randonscherpte en vignettering op fullframe. Op een cropcamera is het optisch verschil minder groot (maar wel merkbaar in een vergelijking), maar vooral de VR is een grote stap vooruit. Op 2.8 heb je ook beter contrast, veel minder CA en scherper.
      Een goede prijs voor de VR1 ligt rond de 950 euro, de VR2 1400 euro. Maar als je 2.8 niet broodnodig hebt, is de f/4 versie ook uitstekend: optisch even goed als de f/2.8 op f/4, betere vr (en muisstil dus ook geschikt voor video) en de prijs is veel aantrekkelijker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
        Je zit er inderdaad glad naast...
        Het is niet zo ingewikkeld...
        De eerste versie van de 70-200 is de VR, maar wanneer de tweede versie uitkwam met VR2 technologie werd de eerste versie omschreven als de VR1.
        De VR1 is niet zo geschikt voor fullframe door de randonscherpte en vignettering op fullframe. Op een cropcamera is het optisch verschil minder groot (maar wel merkbaar in een vergelijking), maar vooral de VR is een grote stap vooruit. Op 2.8 heb je ook beter contrast, veel minder CA en scherper.
        Een goede prijs voor de VR1 ligt rond de 950 euro, de VR2 1400 euro. Maar als je 2.8 niet broodnodig hebt, is de f/4 versie ook uitstekend: optisch even goed als de f/2.8 op f/4, betere vr (en muisstil dus ook geschikt voor video) en de prijs is veel aantrekkelijker.
        Bedankt voor je reactie. Ik kijk nog wel rond voor die f/4. Wat is broodnodig, hé, als het om een hobby gaat... Ik ben het meest op zoek naar deze lens omdat ze door bijna iedere paardenfotograaf wordt gebruikt en omdat ik er al fenomenaal mooie foto's van gezien heb én omdat niemand zich al ooit beklaagd heeft deze lens te hebben gekocht. Waarschijnlijk zal ze dan wel vlugger zijn in auto-focus ook omdat degene die ik nu heb soms niet snel genoeg is. Ik gebruik nu een 70-300mm f4.5 - 5.6 VR met een Nikon D5100; dus geen full frame. Dat vind ik te duur nu.
        https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

Comment

Je gebruikt vooral f/2.8 bij: binnensport, late-avondsport (voetbal bv met lampen), portretten en concerten.
          Als je dus vooral overdag fotografeerd is een 2.8 niet nodig.
          Je kan ze beide eens proberen in een winkel om te weten wat je beter vind. (toch als je overweegt de f/4 nieuw te kopen)

Comment

Ik onderschrijf de reactie van @playerofwar volledig.
            De f2.8 VR I is een zeer goede lens op DX (crop) camera's, op de nieuwe FF megapixelmonsters zoals de D800 laat hij steken vallen.
            De f2.8 VRII is dan ook de geschikte opvolger voor FF met allerlei verbeteringen, zowel optisch, als mechanisch (veel stillere en nauwkeurigere VR).
            Sedert eind 2012 introduceerde Nikon de f4-versie. Een superlens op alle vlakken. Voor wie niet om den brode sport moet fotograferen is deze lens een meer dan waardig concurrent voor zijn duurdere en vooral zwaardere f2.8 broer.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

2de-hands prijzen Nikon:

Nikon Df

Comment

Working...
              X