Ik heb een nikon 24-70 F2,8 die ik naar volle tevredenheid gebruikt. Sinds kort loopt de lens wel eens stroef tussen de 24 en 35mm ongeveer. Hij klinkt dan ook duidelijk anders. Ik heb het idee dat de afdichting langs de schuivende koker wat stroef loopt. Kan je hier überhaupt zelf wat aan doen of is dit probleem bekend? Ik zat te denken om wat vaseline op de koker te smeren en daarna er weer vanaf te wrijven zodat die misschien wat soepeler loopt. Aan de andere kant ben ik bang dat als er vettigheid in de lens komt dat dit een hele stofmagneet wordt.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Nikon 24-70 F2,8 loopt stroef
Collapse
X
-
-
Re: Nikon 24-70 F2,8 loopt stroef
Is een gekend probleem. Ik zou ze binnenbrengen voor reparatie maar als je handig bent:
This video will help you fix or repair your stiff zoom ring problems with the NIkon 24-70mm f2.8. Disclaimer: Doing this will void your Nikon Warranty! Only...
Zeker geen vaseline op het uitschuivende lensdeel smeren. Het probleem zit daar niet en smurrie daarop zal niet plezant en goed zijn
-
Bedankt voor je antwoord. Ik zit nog te twijfelen om het zelf te doen aangezien het er vrij gemakkelijk uit ziet. Alleen even een goede mini schroevendraaier set dan aanschaffen. Ik ga ook even eenmailtje naarBeverwijk sturen. Blijkt het niet al te duur te zijn dan mogen hun het doen.Groeten Remco.
Comment
-
Zou daar toch zelf niet aan prutsen. Probeer eens hier japancamer.nl. De eigenaar heeft nogal wat ervaring met lenzen. Mijn 28-70 is daar geweest, maar aangezien de AF motor defect was is de lens dan toh opgestuurd naar Japan. De lens is als spiksplinternieuw teruggekeerd met 6 maand garantie. Prijs ervoor betaald was het waard.Leeft en LAAT LEVEN !
Comment
-
Comment