Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze objectief op FF

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Keuze objectief op FF

Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
    Ik fotografeer al jaren met een 5 serie en heb daar een 24-105L op, met deze lens heb ik al alles gedaan van huwelijken tot portretten en vakantie's, met deze lens kun je dus zeker op een 6D erg goed uit de voeten en het is nog redelijk betaalbaar.
    Maar de 50 mm zou ik absoluut links laten liggen, deze voegt nl op een 6D tov de 24-105 niks toe, het is een leuk lensje om op een crop erbij te hebben, maar op een FF is het zowieso voor portetten niet echt geschikt, beter is de 85 1.8 mm, stuk duurder dat wel, maar in ieder geval te gebruiken vol open.
    Ook de 70-200L 4.0 (liever nog de IS versie of de 2.8 versie) zis een absolute topper op een FF, lichtsterk genoeg, zeker met de huidige ISOmonsters en op 4.0 heb je op FF nog een mooie vage achtergrond.

Beste is natuurlijk de 24-70 plus de 70-200 beide de type 2, maar dan ben je even een kleine 4.000 euro lichter.

Dus alle EF lenzen passen op fullfram, de EF-S alleen op cropcamerá's, fysiek past het wel, alleen het achterste lensdeel is soms kleiner dan de sensor en zelfs verder naar binnen, waardoor in het ergste geval de spiegel ertegenaan klapt, dus ook niet even proberen.
    Het lijkt me dat de 24 -70 en de 70 - 200 de beste keuze is, aan jullie reacties te zien.
    Bedankt voor de reactie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
      Tip: vraag iemand mee die al wat ervaring heeft met huwelijksfotografie. Dan heb je direct je back-up. En misschien ook een andere lens.
      Zeker geen slecht idee om eerst mee te gaan met een meer ervaren fotograaf!
      Bedankt voor de tip!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
        als je budget wat lager is koop dan een canon 24-70 2.8 L versie I tweedehands of de tamron versie, alle twee rond de 1000euro. als 70-200 heb je ook budget opties, ofwel de sigma (laatste 2.8 versie) , de nieuwe tamron die zeer goed zou zijn en de canon versie 1 2.8.
        nu een huwelijk zonder 2de toestel raad ik je echt niet aan. Voor ik zelf een tweede body kon betalen huurde ik er gewoon 1tje bij voor bepaalde opdrachten
        De tip van het huren van een 2de body is echt handig heb op internet gezien dat dit wel meer gebeurt.
        Wat ik me nu afvraag is: Zijn lenzen van tamron en sigma evenwaardig aan canon lenzen of zijn canon lenzen altijd beter.
        Normaal zou je verwachten dat die van canon het beste moeten zijn aangezien ze door de zelfde makers van het toestel zelf gemaakt zijn.

Alvast bedankt voor de reactie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DaanV Bekijk bericht
          De tip van het huren van een 2de body is echt handig heb op internet gezien dat dit wel meer gebeurt.
          Wat ik me nu afvraag is: Zijn lenzen van tamron en sigma evenwaardig aan canon lenzen of zijn canon lenzen altijd beter.
          Normaal zou je verwachten dat die van canon het beste moeten zijn aangezien ze door de zelfde makers van het toestel zelf gemaakt zijn.

Alvast bedankt voor de reactie!
          Hangt af van lens tot lens. Qua beeldkwaliteit is het verschil soms miniem, zo miniem dat de klant het verschijl waarschijnlijk niet zal zien in het eindresultaat. Qua bouw, betrouwbaarheid en autofocus (3 eigenschappen die voor een pro heel belangrijk zouden moeten zijn) is canon normaal gezien toch de betere.

Comment

de canon versies zijn meestal ietsje beter. vooral in bouwkwaliteit en snelheid van focus. maar het betere is niet in verhouding tot de prijs. het is dus een ideale start als je budget niet gigantisch is
            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DaanV Bekijk bericht
              Het lijkt me dat de 24 -70 en de 70 - 200 de beste keuze is, aan jullie reacties te zien.
              Bedankt voor de reactie!
              Dat is ook zo.
              Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

Comment

Working...
              X