Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tokina 28-210 f3,5-5,6 (EMZ282) op sony alpha 55v

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tokina 28-210 f3,5-5,6 (EMZ282) op sony alpha 55v

    hallo,

    iemand enig idee of deze lens wat voorstelt. Ik heb ze zonet gekocht voor 25 euro + verzendkosten want was op zoek naar een all-round lens om mee te nemen op vakantie (vind het niet altijd even makkelijk om met 3 of 4 verschillende lenzen rond te zeulen, om nog maar te zwijgen over m'n vriendin die er helemaal geen blijf mee weet ).

    Voor die prijs kon ik het niet laten, maar ik vind er bijzonder weinig over terug op internet. Zo staat ze bijvoorbeeld ook niet op dyxum, de website waar ik me toch regelmatig op baseer om info in te winnen inzake lenzen voor sony alpha.
    Ik besef uiteraard ook wel dat dit niet te vergelijken zal zijn met prime lenzen e.d. maar moesten er mensen zijn die ervaring hebben met deze lens, ze zijn altijd welkom. Verder heb ik nog geen slechte ervaring gehad met Tokina (niet dat ik zoveel ervaring heb...) dus leek het me de moeite wel waard

    Alvast bedankt
    Mvg,
    Kristof

  • #2
    Re: tokina 28-210 f3,5-5,6 (EMZ282) op sony alpha 55v

    Proberen hé
    D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
    Flickr - JAlbum

    Comment


    • #3
      Re: tokina 28-210 f3,5-5,6 (EMZ282) op sony alpha 55v

      Dyxum.com Kristof, de lensdatabase. http://www.dyxum.com/lenses/index.asp

      Comment


      • #4
        Re: tokina 28-210 f3,5-5,6 (EMZ282) op sony alpha 55v

        daar staat ze volgens mij niet op, hoewel ik vermoed dat deze lens dezelfde is als de Vivitar versie en die staat er wel op (en scoort wel bijzonder slecht )

        Comment


        • #5
          Re: tokina 28-210 f3,5-5,6 (EMZ282) op sony alpha 55v

          Als die lens niet in de database staat, moet je hen dat eens melden...

          Maar zal wel vergelijkbaar zijn met de Tamron 28-200. Op zich een fatsoenlijk lensje voor wat ze (toen) maar kostte.

          Laat maar weten of ze je bevalt .
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: tokina 28-210 f3,5-5,6 (EMZ282) op sony alpha 55v

            het is niks geworden met deze lens. Ik heb nog een mailtje gekregen van de verkoper om te zeggen dat hij nog een hoger bod had gekregen en graag van de verkoop wou afzien.
            Moest het nu een top lens zijn, dan had ik misschien nog dwars gelegen, want we hadden uiteindelijk een akkoord, maar na het lezen van de toch wel zeer slechte review op Dyxum van de Vivitar lens heb ik het maar gelaten voor wat het was.

            Nog even verder zoeken dus, maar er is geen haast bij, de vakantie voor dit jaar is achter de rug en ik vermoed dat ik niet direct opnieuw behoefte zal hebben aan een degelijke allroundlens.

            Comment


            • #7
              Re: tokina 28-210 f3,5-5,6 (EMZ282) op sony alpha 55v

              Ik heb een (analoge) Minolta Maxxum 300si camera liggen, voorzien van het objectief dat je noemt.
              Mocht je nog interesse hebben? Laat het even weten.
              Geen idee wat de kwaliteit is van dit objectief op een digitale Sony.
              Olympus e520

              Comment


              • #8
                Re: tokina 28-210 f3,5-5,6 (EMZ282) op sony alpha 55v

                bedankt voor het aanbod, maar vanwege de aankoop van de sony 70_400mm die eigenlijk net boven mijn budget lag heb ik alle andere aankopen even op de lange baan moeten schuiven. Hopelijk heb ik pas terug een allround lens nodig tegen de volgende vakantie, en die komt er toch pas volgend jaar, dus ga nog even verder met wat ik nu in huis heb (met de sony 70-400mm kan ik trouwens nog wel even voort voordat ik nog eens van lens ga verwisselen, denk ik)

                maar toch bedankt in alle geval
                Mvg,
                Kristof

                Comment

                Working...
                X