Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina 11-16 I of II?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tokina 11-16 I of II?

Ik heb ondertussen besloten om de tokina 11-16 te kopen, maar ik ben er nog uit welke versie (I of II)? Veel verschil zit er blijkbaar niet op, maar het is wel €100 verschil. Is de 2de versie echt zoveel beter, of toch beter de 'oude' versie kopen? Zijn er hier mensen met ervaring met 1 (of beide) lenzen?

Grts,
    Lars
    Flickr| FB-pagina: Klik |Instagram: Klik

D7000 en D750

Re: Tokina 11-16 I of II?

Hallo Lars,

Ik sta op het punt om een tokina 11-16 f2.8 versie 2 te kopen. En voornaamste wat ik uit reviews te weten ben gekomen is dat de versie 2 minder last van flares heeft.
    Andere Verschillen zijn mij niet heel duidelijk? Verbeter mij als ik hier fout ben

Groetjes,
    Floris
    Canon EOS 7D mk ii - 100mm 2.8 IS - 70-200 2.8 IS mk II - Tamron SP 24-70 F2.8

Comment

Ja, dat had ik ook gevonden, maar zou dat (bijna) enige verschil ook die 100 euro waard zijn?
      Oorspronkelijk geplaatst door floris.1995 Bekijk bericht
      Hallo Lars,

Ik sta op het punt om een tokina 11-16 f2.8 versie 2 te kopen. En voornaamste wat ik uit reviews te weten ben gekomen is dat de versie 2 minder last van flares heeft.
      Andere Verschillen zijn mij niet heel duidelijk? Verbeter mij als ik hier fout ben

Groetjes,
      Floris

D7000 en D750

Comment

Zou voor de oudere versie gaan, flares kun je makkelijk voorkomen. Daarvoor 100euro meer betalen is toch zonde.
        Ik heb de eerste versie en ben hiervan heel tevreden, jammer dat er geen scherpstelmotor in zit.
        Nu ja, met een d7000 heb je daar geen last van, met mijn d5100 wel.

Comment

Ik zou toch voor versie II gaan. Beter tegen flare kan altijd van pas komen + wie weet zijn er onderhuids kleine aanpassingen geweest. Better be safe.
          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Ik neem aan dat er optisch altijd wel wat verbeterd zal worden aan een 2e versie...
            Ik vind het de 100 euro waard. Kijk er al erg naar uit om hem op mn body te zetten! Moet mijn collectie objectieven beetje gaan uitbreiden

(70-200 mm f2.8 L (non is) - 100mm f2.8 L macro - 18-55 is.) Laatste gaat ook eind dit jaar of begin volgend jaar vervangen worden door een 17-55 of een 17-40L(of iets in die richting toch).
            Canon EOS 7D mk ii - 100mm 2.8 IS - 70-200 2.8 IS mk II - Tamron SP 24-70 F2.8

Comment

Versie ii heeft een motor en versie i niet!
              Toon Nikonian
              D700/D7000/glaswerk Nikkor

Comment

Ik ken de versie II niet, maar zou eens kijken hoe de motor is. Als dat zo'n krak ding is zoals op vele Tamron en Tokina producten zou ik er liever eentje zonder hebben. Ook tweedehands volop te vinden.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

Ondertussen heb ik er een 2dehands gevonden (versie I) en deze werkt echt TOP! Alleen maakt de autofocus veel lawaai, maar dat maakt niet zo uit (met zo'n een schroefdraad, nikons AF-D). En het is een UWA, dus veel hoef je nooit te focussen.
                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                  Ik ken de versie II niet, maar zou eens kijken hoe de motor is. Als dat zo'n krak ding is zoals op vele Tamron en Tokina producten zou ik er liever eentje zonder hebben. Ook tweedehands volop te vinden.

D7000 en D750

Comment

Gefeliciteerd!
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

Comment

Working...
                    X