Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens op Sony NEX 7

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lens op Sony NEX 7

Oorspronkelijk geplaatst door 16-500f1.2 Bekijk bericht
    Ik heb enkele foto's van een recente tocht in tiff formaat op dropbox gezet. Niks speciaals, maar je kan er misschien een beetje de NEX7+24mm mee beoordelen. Het formaat is 6000x4000px, Adobe RGB, TIFF 8bit resolutie 300px/in gemaakt met Capture One 7.1.3 met alleen auto instellingen, geen echte nabewerking.

https://www.dropbox.com/sh/pvcmhf09tz1ujx0/fb22i8GGEE
    Ik kan je voorbeelden niet openen.

Ik zal er zelf eens eentje proberen te linken die je kan binnenhalen, gemaakt in omstandigheden met minder licht, met 24mm Zeiss op f2.2 en 3.200 Iso.

Oordeel zelf, maar ik verwittig je, het is niet om aan te zien, dat soort opnames op 3200 iso waren beter met al mijn Nikon toestellen, zelfs met deze van 10 jaar geleden.

Dat ding is alleen goed in ideale licht omstandigheden, maar als het wat moeilijk wordt.....

Citaat uit test:

We hebben onze twijfels met betrekking tot twee punten. Allereerst vinden we het aantal megapixels overkill. Er zijn maar weinig fotografen waarvoor 16 megapixels niet voldoen en die dus gebaat zijn bij de hoge 24 megapixel-resolutie. Door het hoge aantal pixels, scoort de camera wat betreft beeldkwaliteit lager dan de NEX-5N. Dat hoort niet, naar onze mening; een topmodel moet in principe de beste beeldkwaliteit bieden - beter dan de goedkopere modellen die lager gepositioneerd zijn. Het feit dat de NEX-5N (op dit vlak) beter presteert dan de NEX-7 is wat vreemd. Te meer als we bedenken dat de NEX-5N de helft kost van de NEX-7. En dat is het tweede punt; de prijs van de NEX-7 is aanzienlijk. De prijs-kwaliteitverhouding is daardoor niet ideaal. Voor alleen de body geldt een adviesprijs van 1200 euro. Inclusief kitlens wordt dat 1350 euro (al ligt de marktprijs iets lager). Bovendien zou iemand die de NEX-7 overweegt het meest gebaat zijn met een lichtsterke en scherpe prime in plaats van de kitlens, waardoor de aanschafprijs nog verder oploopt.
    Last edited by Guest42; 11 augustus 2013, 06:19.

Comment

Ik heb enkele foto's van een recente tocht in tiff formaat op dropbox gezet. Niks speciaals, maar je kan er misschien een beetje de NEX7+24mm mee beoordelen. Het formaat is 6000x4000px, Adobe RGB, TIFF 8bit resolutie 300px/in gemaakt met Capture One 7.1.3 met alleen auto instellingen, geen echte nabewerking.

Jammer, maar ik kan ze evenens niet openen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Bijna twee jaar geleden heb ik zelf een nieuwe NEX-7 met de 24mm zeiss gekocht, deze heb ik na amper één week terug gebracht,
        het toestel kon zich op geen enkel vlak stellen tegen mijn D700, laat zitten tegen de D800.
        Ik heb mij twee maal laten vangen door de verkoopspraatjes van Sony, één maal met de R1, en dan nog eens met de NEX-7,
        een ding staat vast, nu komt hier NOOIT nog iets van Sony binnen.
        Oeii , laat Puerte het maar niet horen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ISO200 Bekijk bericht
          Jammer, maar ik kan ze evenens niet openen.
          TAV Demeyereg en ISO200

Ja, ik weet het, je kan ze niet op de site openen. Je moet ze downloaden, dat heb ik gedaan en dat werkt. Merk op, het zijn enkel foto's genomen bij sterk en mooi daglicht (f8), ik zal nog eens kijken of ik iets heb in minder goede lichtomstandigheden en met een grotere opening.

Waarom voor mij de 24mpx geen overkill is, is de crop-mogelijkheid. Ik heb ook een aantal foto's van Griffon gieren in de Picos de Europa, met de 100mmf2 Zeiss Contax genomen en waanzinnig gecropt (lineaire verkleiningsfactor ongeveer 1/3, dus van 100mm naar iets van een 400mm denk ik). Ze werden genomen met opening f11 en gewoon op oneindig scherp gezet want ik had geen tijd om manueel scherp te stellen. Gezien de beperkte uitrusting en mogelijkheden best leuk. Natuurlijk kan je ze niet vergelijken met wat je kan doen met een DSLR + echte teleobjectieven, maar op dergelijke tochten sleep je dat gewoonlijk niet mee :-). Ik zet ze ook nog op de dropbox.

mvg, Bob.

Comment

TAV Demeyereg en ISO200

Ja, ik weet het, je kan ze niet op de site openen. Je moet ze downloaden, dat heb ik gedaan en dat werkt. Merk op, het zijn enkel foto's genomen bij sterk en mooi daglicht (f8), ik zal nog eens kijken of ik iets heb in minder goede lichtomstandigheden en met een grotere opening.

mvg, Bob.
            ik heb ze even opgehaald en bekeken in LR. Wat verscherping en ruisreductie op uitgevoerd en ze zijn inderdaad mooi scherp.
            Bedankt !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ISO200 Bekijk bericht
              Ik heb momenteel op mijn NEX 7 de 18-55 kitlens staan. Ik vind het een fijne camera om mee op stap te gaan maar het allround resultaat valt me toch wat tegen. (niet zo geweldig scherp en toch wel wat ruis)
              Ik overweeg de aankoop van een Zeiss 24mm f1,8 lens maar vraag me toch af of het verschil tussen beide lenzen werkelijk de meerprijs loont.
              Is er iemand die een vergelijking tussen beide lenzen kan maken en me dit kan meedelen ?
              De 18-55 is een middelmatige lens en is zo al niet de scherpste, vooral in de hoeken zeer matig en zeker op een Nex 7.
              De Zeiss 24 1.8 is ook niet de scherpste maar rendeert de kleuren veel mooier, is scherp in de hoeken en bokeh is zeer goed (indien mogelijk). De bouwkwaliteit is veel beter dan de Sony 18-55.
              Je hebt natuurlijk ook 1.8.
              Persoonlijk vind ik dit een goede lens voor de NEX 7, naar mijn mening zijn geld waard.

Er zijn er hier dat de Nex 7 (met goed glas) niet goed genoeg vinden tegenover een FF D600/800 en dat kan ik best begrijpen. Ik denk daar net zo over.
              Vooral op ruisprestaties en AF snelheid is het verschil te groot. Naar mijn mening en ervaring teleurstellend zelf als je vergelijkt met FF (ik werk zelf met FF van Canon)
              En lenzen keuze vind ik maar niks ( niet kwantiteit maar kwaliteit) ... alhoewel er nu de Zeiss Touit lenzen zijn .. maar heb daar geen ervaring mee.

Het beste is misschien zelf eens de Zeiss 24 mm te testen in de winkel, dan weet je of deze je bevalt of niet.. een goede eerste indruk is veel waard.

Probeer hier eens.. er zitten een paar mooie samples tussen om u een idee te geven http://www.pixel-peeper.com/adv/?len...none&res=3&p=1
              Last edited by Funcky; 11 augustus 2013, 19:56. Reden: toevoegen van link
              Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Eigenaardig, Puerte Laatste activiteit:6 juni 2013 01:27

Het zou hier anders al gestoven hebben ........

Comment

Sorry 16-500f1.2 maar ik vind je voorbeelden toch echt wel teleurstellend. Teveel ruis, onscherpte en artifacts
                  Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                    Sorry 16-500f1.2 maar ik vind je voorbeelden toch echt wel teleurstellend. Teveel ruis, onscherpte en artifacts
                    Ook de 3 met de 24mm?

Comment

Ook de 3 met de 24mm?
                      De 3 landschappen met de 24 zijn goed hoor
                      Bedoelde die van de vogel .. was het vergeten bij te vermelden
                      Al bij al .. aangename combinatie Nex 7 en 24 1.8 Zeiss (vind ik persoonlijk)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                        De 3 landschappen met de 24 zijn goed hoor
                        Bedoelde die van de vogel .. was het vergeten bij te vermelden
                        Al bij al .. aangename combinatie Nex 7 en 24 1.8 Zeiss (vind ik persoonlijk)
                        Ja, dan begrijp ik het. Ik heb ze er alleen maar aan toegevoegd om te laten zien dat je met een, wat ik waanzinnige crop noemde, (100mm naar ongeveer 400mm) en een manuele Zeiss 100mm Contax lens toch nog behoorlijke dingen kan doen. Het is op een dergelijk moment dat of niets, want een DSLR met echt teleobjectief meesleuren is me net wat teveel op een dergelijke bergtocht . Ik vind het ook een aangename combinatie en een plezier om zo eens zonder zeulen mee rond te wandelen.

mvg, Bob.

Comment

Working...
                        X