Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macrolens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Macrolens

Voor mijn Canon EOS 5 Mark 3 zoek ik een macrolens .
    Er is zoveel keuze, in mm en prijs, dat ik het echt niet meer weet.
    Merken: CANON, SIGMA, TAMRON, TOKINA.
    Wil je uw ervaring meedelen?
    Je bent altijd welkom : http://www.florif.be/

Re: Macrolens

ik heb zelf een 5D mark 2 en doe het met een 180 mm Sigma macrolens, simpelweg, omdat ik 100-150 mm tekort voor op FF, tevens zorgt een 180 mm voor boterzachte achtergronden, nadeel is dat het lastig is om uit de hand te fotograferen, maar oefening baart kunst.

Waarom sigma, nou de canon is te duur voor wat hij biedt, de sigma is qua beeld haast identiek, de Tamron te traag, Tokina heeft alleen 100 mm tot haar beschikking.
    Ook heb ik een 100L gehad van Canon, prachtlens, maar werkte niet voor mij als Macroliefhebber, ik ben een macroliefhebber van de wat grotere fladderaars, zoals vlinders en libbellen.

Dus kijk eerst even goed wat je precies wil gaan fotograferen, bloempjes en plantjes dan is de 100L de beste die je kunt kopen, ga je voor de grotere objecten dan is een wat langere lens handiger, zelf een 300L F4 IS plus 1.4 extender is daarvoor erg goed te gebruiken.
    Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Let goed op: de prijzen zijn zeer uiteenlopend. Voor dezelfde macrolens kan van de goedkoopste zaak tot de duurste 100% verschil uitmaken.

Last edited by Eenbes; 9 augustus 2013, 09:39.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
        Let goed op: de prijzen zijn zeer uiteenlopend. Voor dezelfde macrolens kan van de goedkoopste zaak tot de duurste 100% verschil uitmaken.

Sterker nog vandaag: om 11 uur een lens bij Foto Semeins besteld (op dat moment de goedkoopste €469,-) en betaald en een uur later elders weer €25,- goedkoper.
        Foto Semeins is wel een winkel met goede service.
        Ik heb een Canon 100L op mijn 5D3. Superlens met IS om goed uit de hand te fotograferen. Wel iets te kort voor de echte insectenfoto's (waar je toch wel altijd statief gebruikt en extra flashes) Gebruik ze dan voornamelijk voor details van (groter) dingen, bloemen, portret,... Op mijn oude 7D was ze wel net lang genoeg voor insecten. Ga je voor beestjes dan zou ik een sigma 150 of 180 kopen.
        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

De Sigma 180mm f2,8 OS Macro is heel goed, maar spijtig genoeg ook erg duur.
          Maar in vergelijking met de Canon 180mm krijg je er bij Sigma wel beeldstabilisatie bij (en een grotere diafragma-opening, maar als je dicht genoeg bij het onderwerp komt dan krijg je zelfs met een kleine diafragma-opening heel weinig scherptediepte).
          Hou er ook rekening mee dat de Sigma 180mm f2,8 OS Macro groot en zwaar is.

Ik ben in ieder geval heel tevreden over de nieuwe Sigma 180mm macrolens.
          Maar ook de oude 150mm f2,8 (versie zonder OS) presteerde heel erg goed, en dat is ook het geval met de recentere 150mm f2,8 OS Macro.
          Die is heel wat compacter, lichter en goedkoper dan de 180mm.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Working...
          X