Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

L lens voor crop kamera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• L lens voor crop kamera

Ik ben er nog lang niet uit of ik een FF of een crop kamera ga aanschaffen. Ik ben geneigd voor een crop camera te kiezen, maar één van de redenen die me tegenhoudt is de keuze van lens. Ik heb al heel wat foto's gezien en reviews gelezen van de 24-105 L en ik moet eerlijk zeggen dat ik de kleuren en de scherpte van deze lens prachtig vind.....enkel op crop kamera geeft deze een brandpuntsafstand beginnend op ongeveer 40 mm ( x 1.6 ) wat uit den boze is voor mijn gebruik.
    Is er dus een lens met dezelfde kwalitatieve eigenschappen en dezelfde prachtige kleuren als de 24-105mm maar dan voor een crop kamera??

Bedankt voor de tips

gr
    Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
    www.ginodepreter.com

Re: L lens voor crop kamera

Ik heb deze lens gehad op mijn 5D en op 24mm gaf die een lelijke lensvervorming.
    Op een crop was die vervorming niet te zien.
    Een prachtige lens voor een crop is de EF-S 17 - 55mm f/2.8.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

ja , heb ik ook al veel over gelezen, maar liever iets meer zoom.....tot ongeveer 80mm zeg maar
      www.ginodepreter.com

Comment

Je zou beter om te beginnen een keuze moeten maken welk toestel je ga kopen.
        Zoals ik in voorgaande al schreef, een lens gedraagt zich heel anders op een FF dan op een crop.
        (De 6D is best betaalbaar en Nikon heeft met de D600 ook een heel goede tegenligger in huis.)
        Daarna kan je uw lens keuze maken. Let wel op met lenzen waarvan de brandpunten ver uit elkaar liggen, die zijn nooit optimaal.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk bericht
          ja , heb ik ook al veel over gelezen, maar liever iets meer zoom.....tot ongeveer 80mm zeg maar
          Eerst wil je groothoek en dan weer tele (en dus niet zoom).
          Van 2 walletjes eten kan meestal niet in fotoland.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk bericht
            ........ Ik ben geneigd voor een crop camera te kiezen, maar één van de redenen die me tegenhoudt is de keuze van lens.....
            dat vraagt om iets meer uitleg..?
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Je zou eens kunnen kijken naar de Canon 15-85mm, aan beide zijden wat meer bereik en kwalitatief een goede lens. Nadeel is wel dat hij wat minder lichtsterk is maar dan ben ik het met Keeskanon eens dat er altijd een compromis gesloten moet worden.

Comment

Ik had een 550D als eerste body en had na een verloop van tijd een 24-70 f2,8 aangeschaft met reden dat ik wist dat ik ooit zou overstappen naar een FF.
                Nu zoals hier al gezegd de lens gedraagt zich heel anders op de FF als op de crop.

Je zou beter idd eerst eens zien of je voor een FF body gaat of een crop.

Je kan altijd met een crop beginnen maar er zijn betere lenzen voor op een crop toestel dan de 24-105L
                Als je zeker bent ooit in FF te belanden kan je dit proberen een mooi stuk glas verliest niet gouw zen waarde maar een 24-105 is nu ook niet zo speciaal.

Goed over denken en beginnen bij je body

Comment

De 15-85 is op een crop camera ongeveer vergelijkbaar met een 24-105 op een full-frame (het tele bereik is zelfs nog iets groter).
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

idd, eigenlijk bijna een ideale lens, en kwalitatief niet van de minste...prijs ook natuurlijk
                    www.ginodepreter.com

Comment

Working...
                    X