Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 70-200mm f/4L USM CPS ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EF 70-200mm f/4L USM CPS ?

Ik overweeg om een nieuwe lens te kopen en mijn ogen vielen op deze lens.
    Ik heb nu een 18-55mm en 55-250 mm, maar ik hoor dat deze lens veel beter is dan de 55-250mm.
    Ik zou het gebruiken voor dieren en voor mensen.
    De 55-250mm gebruik ik ook voor portret en kinderfotografie, maar kan ik deze lens er ook voor gebruiken?
    Want met deze lens zal ik waarschijnlijk wel meer afstand moeten nemen.

Kan deze lens mijn 55-250mm lens vervangen? Want voor deze aankoop zal ik de andere moeten verkopen.
    Ik weet dat de andere canon 70-200mm beter zijn, maar dit is de meest " betaalbare" of zou ik nog 3 jaar sparen voor
    een duurdere 70-200mm lens?

Het blijft natuurlijk altijd duur, dus ik wil zeker niet overhaast een beslissing nemen waarna ik spijt van zal hebben.

Graag jullie tips, meningen en ervaringen over deze lens

Mvg,
    Sabrina
    canon 550D - 18-55mm lens- 55-250mm lens- externe flitser 430 ex ii

Re: Canon EF 70-200mm f/4L USM CPS ?

Of de 70-200 f4 L een vervanger voor de 55-250 voor U zal zijn weet ik niet. Dat hij beter zal zijn, ja.
    Of je de IS op de 70-200 zal missen hangt er ook van af waar je hem voor zal gebruiken. Ik mis de IS er niet op, uiteraard is IS een voordeel. Ga je er spijt van krijgen, nee dat denk ik niet. Ik heb mijn 70-200 een 539€ nieuw betaald met de cash-back van canon. Zelf gebruik ik hem voor portret, of ik werk met natuurlijk light of ik werk met flitsen.
    Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

Comment

Ik zal hem ook gebruiken voor portret, maar ik zou hem ook aankopen voor paardenfotografie, daar vind ik mijn 55-250mm wel een beetje te kort schieten.
      Ik heb toen gelezen dat een 70-200mm daar het beste voor is, maar aangezien er zoveel van zijn, wist ik niet of die goedkopere daar ook goed voor zullen zijn.
      Ik heb wel al een statief, maar dat is maar een kleintje, eigenlijk voor een sterrenkijker op te plaatsen, dus die zal ik ook moeten vervangen.
      Wat betekent eigenlijk de CPS? want ik heb ook gemerkt dat bij sommige 70-200mm lenzen van rond de 500 euro dit er niet bijstaat.

Mvg,
      Sabrina

Comment

Voor paardenfotografie is die 70-200 f4 L prima, zolang je maar geen indoor evenement wil fotograferen, want daar is altijd veel te weinig licht om foto's te maken op f4 (tenzij je de iso extreem hoog zet, dan lukt het misschien nog net).
        Een lens met beeldstabilisatie is wel een voordeel, misschien niet als je snelle actie gaat fotograferen, maar je zal ooit ook wel eens andere foto's willen maken met die lens.
        Het prijsverschil tussen de f4 met en zonder beeldstabilisatie is vrij groot, maar dat komt omdat de IS een wat nieuwer ontwerp is, en ook omdat ze die dichtingen hebben gegeven zodat die wel een regenbuitje kan verdragen.
        De 70-200 f2,8 L IS II is in ieder geval nog véél duurder dan de f4 L IS.

Ik heb geen idee waarom er CPS bij die lenzen staat, die hoort in ieder geval niet bij de officiële naam die Canon er aan geeft.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Ik heb ook een externe flitser, misschien kan dit ook helpen?
          Er is inderdaad een enorm verschil met IS en zonder.
          Ik heb nu wel gezien dat er eentje met IS te koop sta voor 750 euro, wel 2dehands, wat ik eigenlijk ook niet erg aandurf.
          Is deze lens ook geschikt voor fotoshoots binnen van kinderen enz?
          Ik heb dan ook geen extra lampen enz.

Mvg,
          Sabrina

Comment

Een externe flitser voor kinderen, dat is geen probleem, maar of ze graag hebben dat je bijvoorbeeld de hele tijd staat te flitsen op een indoor jumping, dat is een andere zaak...
            Of je binnen foto's van kinderen kan maken met die lens, dat hangt van het licht af, en of de kinderen in beweging zijn of niet.
            Maar dat geldt voor elke lens, er bestaat geen lens waarmee je in alle mogelijke omstandigheden perfecte foto's kan maken, maar als er wel voldoende licht is, dan kan je met elke lens scherpe foto's maken.

750 euro is de juiste prijs voor een tweedehands 70-200 f4 L IS, meestal worden die verkocht voor een "upgrade" naar een 70-200 f2,8 L IS II, of naar een ander type lens als ze het bereik van 70-200 niet echt nodig hebben.
            Als die lens hier op het forum te koop staat, dan kan je naar de gegevens van de verkoper gaan kijken, er zijn er die alleen maar naar hier komen om te verkopen, en die hebben niet echt banden met het forum.
            Iemand die hier al wel een hele tijd rondhangt en geregeld foto's laat zien, die heeft een reputatie hoog te houden.
            BD0338BE

Comment

Voor de paarden is het vooral buiten .

De 70-200mm f4 L IS is van 2dehands en helaas heeft deze persoon weinig waarderingen, maar ook geen slechte, dus moeilijk om te beoordelen.
              Waar moet ik vooral opletten bij een 2dehandse lens?

Ik denk dat ik mijn 55-250mm ook zal houden, want veel krijg je daar toch niet meer voor heb ik gemerkt.

Nu is het alleen kiezen tussen met IS of zonder...

Comment

CPS staat voor Canon Professional Network en geeft recht op een aantal voordelen indien men over een bepaald, zeg maar L arsenaal(tje) beschikt.
                google maar eens op" cps canon " dan vind je nadere info
                nikon coolpix s9100

Comment

Die 55-250 zou ik inderdaad ook houden. Met paarden fotografie heb ik geen ervaring, ik weet wel dat bij dieren (dierentuin,...) 200mm en zelfs 300mm kort is.
                  Alles hangt ervan af hoe kort je er op zit. Let wel op, voor full body is deze 70-200 binnen ook vrij lang. Voor portret (hoofd-schouder) is deze ideaal. Kleine kinderen kan wel lukken om ze er volledig op te krijgen met de 70-200. Nogmaals, alles hangt er van af hoe kort je er op zit. Verder sluit ik mij volledig aan bij de mening van Black Bandit. Ik blijf erbij dat de 70-200 f4 l een goede aankoop blijft.
                  Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

Comment

Er staat er hier nog eentje te koop voor 725 euro http://forum.belgiumdigital.com/f11/...f4-463973.html .
                    Maar als je te lang wacht, dan zal die wel verkocht zijn.

Als je een lens tweedehands koopt, dan bekijk je die goed aan de buitenkant, een paar krassen in het lakwerk kunnen geen kwaad, maar een beschadiging zorgt ervoor dat de waarde vermindert.
                    Heel kleine krasjes in het glas zie je niet op de foto, maar ook hier geldt dat de waarde vermindert als het frontelement lichtjes beschadigd is.

Dan zet je de lens op je camera en maak je een paar testfoto's.
                    Je controleert vooral of de autofocus snel en correct werkt (inzoomen op het schermpje van de camera, dan kan je die beter beoordelen).
                    De beeldstabilisatie kan je controleren door die aan en uit te zetten, het zou veel gemakkelijker moeten zijn om het beeld stabiel te houden met ingeschakelde IS.
                    Let er wel op dat de beeldstabilisatie alleen werkt als de ontspanknop half ingedrukt is (die blijft nog wat nadraaien als je die los laat).

De 70-200 f4 L IS is een heel betrouwbare lens, ik heb hier sinds die op de markt gekomen is nog niet veel gelezen over specifieke problemen.
                    Last edited by Black B@ndit; 29 juli 2013, 13:39.
                    BD0338BE

Comment

Working...
                    X