Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statiefgondel voor Nikon 80 - 200 eerste generatie, Push pull model.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Statiefgondel voor Nikon 80 - 200 eerste generatie, Push pull model.

Hoi,

bij Nikonians zag ik deze statiefgondel voor mijn Nikon lens.

Deze wordt gemaakt bij Kirk Enterprise in Amerika blijkbaar. Duur, maar mocht ik 100% zeker zijn dat deze statiefgondel past op mijn lens, dan zou ik nog durven investeren hierin. Heeft iemand van jullie hiermee ervaring? Of hebben jullie een betere oplossing. Mijn lens moet absoluut een statiefgondel hebben, voor de stabiliteit, mijn statief is het probleem zeker niet.

En zou ik die ergens in België kunnen testen, zien??? Heeft iemand deze ?? Invoerder is (was?) studio 73 te Geel.......

Op google vind ik alvast niet de goeie info.

Graag info, waarvoor dank.
    BD1766BE

Re: Statiefgondel voor Nikon 80 - 200 eerste generatie, Push pull model.

Je bent meer met de Kirk lensvoet, deze zal de stabiliteit meer verhogen en is makkelijk werken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
      Je bent meer met de Kirk lensvoet, deze zal de stabiliteit meer verhogen en is makkelijk werken.
      OK, dank voor je antwoord, maar ik vrees dat ik niet mee ben, heb je daar meer info over?

Eugène.
      BD1766BE

Comment

Deze: http://www.kirkphoto.com/Lens_Plate_...ikon_foot.html
        De originele lensvoet is niet zo stabiel als deze. (Sigma, Canon, Nikon, allemaal hebben ze niet zo'n goede lensvoeten als die van Kirk)
        Zelf gebruik ik zo weinig mijn statief met langere lenzen dat ik het nog niet nodig vond om er 1 aan te schaffen, maar ik ken enkele mensen dat er enkel met lof over spreken.
        Verschil is merkbaar hoor.

Comment

Deze: http://www.kirkphoto.com/Lens_Plate_...ikon_foot.html
          De originele lensvoet is niet zo stabiel als deze. (Sigma, Canon, Nikon, allemaal hebben ze niet zo'n goede lensvoeten als die van Kirk)
          Zelf gebruik ik zo weinig mijn statief met langere lenzen dat ik het nog niet nodig vond om er 1 aan te schaffen, maar ik ken enkele mensen dat er enkel met lof over spreken.
          Verschil is merkbaar hoor.
          Ik denk dat je dat verkeerd voor hebt playerofwar, bij mijn weten zijn er nooit Nikon 80-200 f2.8 objectieven gemaakt geweest
          die voorzien waren van het zwaluwstaartje zoals op de 70-200.

De 80-200 was voorzien van een statiefbeugel, zoals je HIER kan zien.
          Last edited by Guest42; 18 juli 2013, 07:53.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Ik denk dat je dat verkeerd voor hebt playerofwar, bij mijn weten zijn er nooit Nikon 80-200 f2.8 objectieven gemaakt geweest
            die voorzien waren van het zwaluwstaartje zoals op de 70-200.

De 80-200 was voorzien van een statiefbeugel, zoals je HIER kan zien.
            Hij zei: Duur, maar mocht ik 100% zeker zijn dat deze statiefgondel past op mijn lens, dan zou ik nog durven investeren hierin. En in zijn handtekening staat toch wel duidelijk een 70-200 en geen 80-200.
            Ik denk dus dat hij deze wil gebruiken voor op zijn 70-200, of ben ik verkeerd?

Comment

Hij zei: Duur, maar mocht ik 100% zeker zijn dat deze statiefgondel past op mijn lens, dan zou ik nog durven investeren hierin. En in zijn handtekening staat toch wel duidelijk een 70-200 en geen 80-200.
              mij lijkt het om een statiefbeugel voor de 80-200 schuifzoom te gaan. Die heeft er standaard geen (geen idee zelfs of het mogelijk is met een schuifmodel) en dat is op statief echt lastig
              The Knight That Says Ni...kon

Comment

Zijn vraag gaat over een 80-200 push-pull, (vermoed schuif zoom) en zijn link ook dacht ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                  mij lijkt het om een statiefbeugel voor de 80-200 schuifzoom te gaan. Die heeft er standaard geen (geen idee zelfs of het mogelijk is met een schuifmodel) en dat is op statief echt lastig
                  Werkt inderdaad op een schuif zoom, ik heb er lang geleden zo eentje zelf gemaakt,
                  in aluminium en zwart laten anodiseren bij anogel de achterkant was vast te zetten met de statief bevestiging van mijn Nikon F5 wat
                  zeer goed werkte, maar alleen bruikbaar was op een F5 vanwege centerafstand objectief tot onderkant boddy.
                  Maar dat is dat ook reeds lang geleden.
                  Last edited by Guest42; 18 juli 2013, 14:16.

Comment

Snap niet waarom je een statiefbeugel zou willen hebben voor een 80-200 als je een 70-200 hebt...

Comment

Snap niet waarom je een statiefbeugel zou willen hebben voor een 80-200 als je een 70-200 hebt...
                      dat snappen is niet nodig om de vraag te beantwoorden.
                      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Toen ik een 80-200 pp had, ben ik eens gaan zoeken en kwam toen bij Manfrotto uit.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Sorry, verkeerd topic.

Comment

Working...
                          X