Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

baby fotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• baby fotografie

Ik heb een canon met een 50mm lens 1.8.
    Ik ben me aan het verdiepen in vooral baby (zwangerschaps en kinder) fotografie, maar had graag een lens gehad die nog scherper is, meer in detail kan gaan en zodat ik misschien wat meer "bewegingsvrijheid" heb (en dus een groter vlak kan fotograferen). Ik fotografeer trouwens vooral in daglicht.

Tips? Thx!

Re: baby fotografie

Nog scherper?
    Ik ben héél blij van de 50mm f1.8 (nikon) maar is het beste op f4 (Na mijn koppige fase ontken ik dat niet meer. )
    Ik wil wel nog de 35mm f1.8 erbij, omdat ik inderdaad ook soms te dicht op mijn onderwerp zit.
    Al zou ik liever een fullframe body hebben en mijn 50mm benutten.
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Dat probleem heb ik inderdaad ook! Mss toch ook opteren voor een 35mm lens. Het stoort me ook wel ergens dat het me beperkt in plaats

Comment

Had ook meteen de 50mm gekocht voor dezelfde redenen. Ik gebruik deze lens wel voornamelijk voor binnenfotografie en dan heb je natuurlijk meer een beperkte bewegingsruimte. Daarom heb ik net de Sigma 17-50mm 2.8 OS gekocht, staat nu bij cameranu.nl in promotie.
        Last edited by Bobb; 23 juli 2013, 13:02.

Comment

Ik denk niet dat het de lens is die de foto zal te min doen, maar eerder de baby.
          Ik heb zopas een shoot achter de rug met zo een kleintje en ik kan je verzekeren dat het soms niet makkelijk is.
          Hopelijk heb je een rustige baby en een goede plaats.

Comment

Valium he :-)

Maar joking aside: Wat meer bewegingsvrijheid betreft kan je altijd eens kijken naar een goeie zoom. Ik denk dan voor baby's aan een goeie standaardzoom en eventueel een 105 macro voor de details.
            FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

Comment

Minder dan 50 mm zou ik hier niet nemen. Op mijn flickr staan 2 babyfoto's. Die met de blauwe achtergrond is getrokken in een ziekenhuis op het ziekenhuis bed op zelfs 60 mm met een crop camera.
              Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                Nog scherper?
                Ik ben héél blij van de 50mm f1.8 (nikon) maar is het beste op f4 (Na mijn koppige fase ontken ik dat niet meer. )
                Ik wil wel nog de 35mm f1.8 erbij, omdat ik inderdaad ook soms te dicht op mijn onderwerp zit.
                Al zou ik liever een fullframe body hebben en mijn 50mm benutten.
                ..euh...met een 35mm zit je er nog dichter op.

Lenzen met een groot diafragma 50mm f1.4 - 85mm f1.4
                My Website : http://www.ineedair.org
                Music / Painting / Motion Graphics / Image
                Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

Comment

Voor baby's en kinderen is een 50 f1.8 perfect. Al de rest is jouw fout

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
                    ..euh...met een 35mm zit je er nog dichter op.

Lenzen met een groot diafragma 50mm f1.4 - 85mm f1.4
                    Ja weet ik, ik omschrijf het misschien verkeerd, ben westvlaming he.
                    Met een 35mm kan je toch meer ruimte nemen dan met een 50mm, of zie je meer beeld, dat bedoelde ik dus, zoals ik het zei.
                    facebook
                    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Eens jullie uit de mm's zijn - kan u misschien zo'n lens om achter de hoek mee te fotograferen, zoeken - tegen dat ze niet meer op de foto willen. Die periode komt er gegarandeerd ook...

We wensen alle babyfotografen alvast veel lol met dat jonge geweld - en ja, veel foto's nemen!

Hoeveel mm 35 of 50) is ietsje minder belangrijk - in onze goeie ouwe tijd had onze pa enkel een 50mm of wat er vast op zat, en dat werkte ook (oftewel waren de kalmeerpillen toen in de reclame in den aldi?). Die fransman van Magnum - dat was toch 50mm f8? Dus reken uit met uw crop-factor wat u denkt te moeten hebben.

Comment

Ik heb met mijn Zeiss ZE 35/f2 al prachtige portretjes gemaakt, ook van kinderen. Heerlijk boterzachte bokeh en prachtig verzadigde kleuren, doe hem nooit meer weg. Heb deze enkel op 1,5 en 1,3 crop camera's gebruikt.

Opgepast, deze lens heeft enkel manuele focus (met lichtje in zoeker als bevestiging) maar dat hoeft op zich geen probleem te zijn - mits wat oefening. Wat ik soms doe bij moeilijkere onderwerpen is eerst op zicht scherpstellen en dan lichtjes aan scherpstel-ring draaien (gaat heerlijk met deze Zeiss) terwijl ik 'doorschiet' - ook wel spray and pray genoemd ;-)
                        Fotograaf uit winterslaap ;-)
                        7DII, Canon EF 400/5.6, Zeiss ZE 35/f2, Canon EF 85/f1.8 en Canon EF 135/f2

Comment

Ik wil toch de 35 erbij hoor, moet meestal aan de mensen een trapladder vragen om van bovenaanzicht te fotograferen hahaha en dan hang ik nog tegen het plafond.
                          facebook

Comment

Working...
                          X