Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dilemma,..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• dilemma,..

ik ben aan het proberen uitzoeken om mijn bereik te vergroten,..

nu alles heeft zijn prijs, en ...ja de twijfels beginnen

huidige situatie 7D met 17-40L, canon 50mm 1.4, canon 70-300

ik zou de 70-300 willen vervangen, om net iets verder te kunnen gaan, deze lens is reeds een aantal jaar in gebruik en ...

nu zijn de mogelijkheden
    100-400 L
    70-200 met extender 2X

of een sigma 150-500

iemand die dezelfde keuze heeft moeten maken ? of ervaringen met deze?

mvg
    Iets met een spiegel, mooi glas, licht, iets om dit alles op te zetten en om te vervoeren L

Re: dilemma,..

70-200 met extender zit je al op een hoge prijs en gewicht. Door de 2x extender verlies je natuurlijk ook heel wat licht. Aan de andere kant: je hebt een prachtobjectief als je de 400mm niet nodig hebt (dus zonder extender).
    Als je écht verder wil inzoomen is m.i. een 100-400 de juiste keuze (voor een zoom).
    Ik zit dus ook met dat dilemma, met het verschil dat ik reeds een 70-200 f/2.8 II IS heb. Een 2x extender kost iets meer dan 500 euro...
    Heb verleden week in Nederland een aantal visdieven (sternen) gefotografeerd. Vogel was even groot als mijn scherpstellingspunt. Met voldoende (90%) croppen heb ik er een aantal goede foto's aan overgehouden... Dus voorlopig voor mij geen extender of 100-400.
    Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Re: dilemma,..

70-200 met 2x converter zit je op een lens dat slechts goed presteert op f/8. 70-200 is op zich wel een fantastische lens, maar voor bereik zou ik eerder zoeken naar een aanvulling voor je 70-300. De 400 f/5.6 is een lichte lens en deze is beter dan de 100-400 (dat toch wat crispness mist).

Comment

Working...
      X