ik zie laatst veel benamingen bij lenzen staan van nikon bv IF UMC NIKON VDSLR is dat een objectief van zo een kleine camera met verwisselbare lenzen denk nikon 1, en dan die andere is dat voor de Fmodellen nikon AE
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
IF UMC Nikon VDSLR / nikon AE
Collapse
X
-
-
Re: IF UMC Nikon VDSLR / nikon AE
ok dan maken die twee verschillende lenzen één voor gewone fotografie en één voor filmen met camera, is mij nog niet echt duidelijk waarom dat ene puntje verschil van 1.4 naar 1.5
al hun lenzen zijn speciaal gemaakt om te werken met pro filmcamera's
Last edited by koen1950; 10 juli 2013, 15:40.
Comment
-
film lenzen worden vaak gebruik gemaakt van T stop (hoeveelheid licht dat de lens effectief door laat) en niet van F stop. ook hebben ze tandjes(zie foto boven) om een follow focus systeem te kunnen gebruiken. Kan er hier en daar naast zitten want zo vaak film ik niet.A7 f1.4 fuji F2 & F1.4
Comment
-
Inderdaad, T-stop vs F-stop. T-stops lopen ook feilloos over en niet met clicks zoals bij standaard fotografielenzen.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk berichtdan is het niet aan te raden met zulke lenzen te fotograferen of werk dat ook goed
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk berichtde lenzen van samyang hebben degelijk lichtmeting ik heb een Fisheye 8mm 3.5 van samyang en je kan zelf het diafragma op 22 zetten en met de camera het diafragma instellen
het ging toch over lenzen met T-stops?
Comment
Comment