Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IF UMC Nikon VDSLR / nikon AE

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• IF UMC Nikon VDSLR / nikon AE

ik zie laatst veel benamingen bij lenzen staan van nikon bv IF UMC NIKON VDSLR is dat een objectief van zo een kleine camera met verwisselbare lenzen denk nikon 1, en dan die andere is dat voor de Fmodellen nikon AE

Re: IF UMC Nikon VDSLR / nikon AE

volgens mijn inlichtingen zou de vd slr een lens zijn voor video of camera's met filmfunctie bv bij de 35mm 1.4 is de lens vdslr maar f1.5 zijn ze dan ook evenwaardig op optisch vlak

Comment

ls je dat in google stopt wijst alles naar Samyang.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

ok dan maken die twee verschillende lenzen één voor gewone fotografie en één voor filmen met camera, is mij nog niet echt duidelijk waarom dat ene puntje verschil van 1.4 naar 1.5
        al hun lenzen zijn speciaal gemaakt om te werken met pro filmcamera's

Uploaded with ImageShack.us
        Last edited by koen1950; 10 juli 2013, 15:40.

Comment

film lenzen worden vaak gebruik gemaakt van T stop (hoeveelheid licht dat de lens effectief door laat) en niet van F stop. ook hebben ze tandjes(zie foto boven) om een follow focus systeem te kunnen gebruiken. Kan er hier en daar naast zitten want zo vaak film ik niet.
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Inderdaad, T-stop vs F-stop. T-stops lopen ook feilloos over en niet met clicks zoals bij standaard fotografielenzen.

Comment

dan is het niet aan te raden met zulke lenzen te fotograferen of werk dat ook goed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                dan is het niet aan te raden met zulke lenzen te fotograferen of werk dat ook goed
                Werkt perfect hoor als je kan leven zonder f-stop indicatie en autofocus. (dus ook geen lichtmeting denk ik)

Comment

de lenzen van samyang hebben degelijk lichtmeting ik heb een Fisheye 8mm 3.5 van samyang en je kan zelf het diafragma op 22 zetten en met de camera het diafragma instellen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                    de lenzen van samyang hebben degelijk lichtmeting ik heb een Fisheye 8mm 3.5 van samyang en je kan zelf het diafragma op 22 zetten en met de camera het diafragma instellen
                    ???

het ging toch over lenzen met T-stops?

Comment

Working...
                    X