Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens bij huwelijksreportage?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke lens bij huwelijksreportage?

laatste huwelijk dat ik deed gebruikte ik:
    2 ff bodies( 1tje van mezelf andere gehuurd)
    24-70 2.8 op 1 body
    70-200 op de andere tijdens dienst rest van de dag zat er een 100mm 2.8 macro op.

nog enkele tips:
    plan alles heel goed vooraf samen met het koppel. welke shots, dag planning etc
    bezoek de locaties vooraf en probeer al enkel shots voor te stellen, noteer ze eventueel.
    blijf rustig ook al lukt een bepaald shot niet meteen. het is al een stressvolle dag voor het koppel, een overstreste kip met een fototoestel hoeven ze er niet bij
    succes
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Bedankt allen voor de goede tips, nu vraag ik me af of mijn 28-75 van Tamron gaat voldoen, ik weet natuurlijk dat de 24-70 veruit de beste lens is... Het zijn goede vrienden van me die trouwen (ze hadden al eerder foto's gezien die ik genomen heb en vonden die heel mooi), en het is voor de wet enkel, met een feest erna. Dus geen kerk. Wel foto's van het koppel tussen gemeentehuis en avondfeest. En een tweede flitser, daar ga ik nog eens voor kijken dan.

Groetjes
      D800E - D90 / Nikon 18-105 f3.5-5.6 / Nikon 50 mm f 1.8 / Nikon 24-70 f2.8 / Nikon 24-120 f4 / Nikon 105mm f 2.8 macro Nano VR II / Sigma 70-200 f2.8 / Tamron 28-75 f2.8 / Nikon SB 700

Comment

persoonlijk gebruik een 24-70mm op fullframe en een 70-200mm op crop camera tijdens de viering en feesten... elk met een flash

voor de shoot van het koppel, een portretlens: 135mm f2.0 op de fullframe...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

En als je de kans krijgt om op voorhand naar de trouwzaal te gaan met volledige belichting zoals het die dag zal zijn is dat mooi meegenomen...

Comment

Ik heb volgende week ook een trouw en heb enkel maar 1 body maar lenzen die ik meeneem zijn de 24-70 en 70-200 (beiden 2.8) en voor de korte shoot van koppel overweeg ik mijn 85mm 1.4 lens... Ook flits gaat mee voor tijdens feest. Voor de rest probeer ik alles vast te leggen met natuurlijk licht. Ben iets te fel een leek inzake externe flits
            Succes en idd veel op voorhand plannen en dingen testen op diverse plaatsen!
            Last edited by boy1308; 17 juli 2013, 11:55.
            Nikon D800 - Nikkor 24-70mm 2.8 - Nikkor 70-200mm VRII 2.8 - Nikkor 85mm 1.4

Comment

Working...
            X