Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro "C" OS HSM Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro "C" OS HSM Canon

Iemand ervaring met deze lens?

- Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro "C" OS HSM Canon

of is de canon 15-85 mm beter dan deze?

thx
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

Re: Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro "C" OS HSM Canon

Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
    Iemand ervaring met deze lens?

- Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro "C" OS HSM Canon

of is de canon 15-85 mm beter dan deze?

thx
    Ik heb ze eens tweedehands gekocht om te zien wat het was.
    Stevig gebouwd, zonnekap erbij, behoorlijke AF en scherpte.
    De 70mm is een beetje bij de haren getrokken (is pas scherp op f:5.6) en bij 1:1 macro zit het onderwerp in je zonnekap.

Best goed voor rond de 200 EUR (zeker beter dan de kitlenzen) maar als je ze nieuw wil kopen kijk dan toch eens naar de Canon.
    De 15-85 in bulk is nog betaalbaar en die is in de praktijk even lichtsterk en op andere punten beter (bereik, scherpte, bouw), en houdt langer z'n waarde.

Comment

Palombian ,

Het gaat hier wel om de nieuwe sigma 17-70 en is op dit moment de beste lens in die range op de markt.
      Ik heb deze zelf ook en deze is echt heel scherp!! Lees de reviews maar.

Ik heb deze lens samen met de nikon D7100 gekocht omdat die de mooiste foto's gaf....

Comment

Dus deze zou scherper zijn dan de 15-85?

en 200 euro goedkoper dan de bulk 15-85. dan zou ik niet mogen twijfelen denk ik dan

groeten

Oorspronkelijk geplaatst door djonathaninjo Bekijk bericht
        Palombian ,

Het gaat hier wel om de nieuwe sigma 17-70 en is op dit moment de beste lens in die range op de markt.
        Ik heb deze zelf ook en deze is echt heel scherp!! Lees de reviews maar.

Ik heb deze lens samen met de nikon D7100 gekocht omdat die de mooiste foto's gaf....
        Canon EOS 550D // 15-85mm IS

Comment

Ik had het dus over de deze

Blijkbaar heeft Sigma de lens verbeterd, en dat zonder de prijs te verhogen.

Comment

Er staat "improved AF motor", optisch de lens net als de voorgangers. Als je een goed exemplaar hebt dus vrij aardig en anders niet zo fijn.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

Ik heb zelf de Canon 15-85 en ben er zeer tevreden over. Vwb het verschil in image quality kan ik geen vergelijk maken met de Sigma maar ik heb begrepen dat de 15-85 zich kan meten met L glas van Canon. Voor wat betreft het zoombereik, het verschil van 70-85mm zul je in de praktijk niet echt gaan merken maar het verschil tussen 15-17mm is echt groot. Met name de groothoekkant van deze lens vind ik echt geweldig fijn dit samen met het extra telebereik tot 85mm maakt deze lens in mijn ogen een perfecte walkaroundlens die ook nog eens veel waardevaster is als de Sigma.

Een voordeel van de Sigma is overigens dat hij wat lichtsterker is. Van de andere kant ben ik afgelopen week met de Canon lens op pad gegaan naar een festival en heb ik onder zeer donkere omstandigheden, wel met een externe flitser, nog perfecte foto's heb kunnen maken.

Comment

Working...
              X