Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reparatie minolta 80-200 2.8 apo G HS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Reparatie minolta 80-200 2.8 apo G HS

Is er iemand die mij aan een tekening of dergelijke kan helpen van een minolta 80-200 apo G HS.
    Ik heb er zo één gevonden maar dient opengehaald te worden voor herstelling, echter blijkt deze niet te demonteren op de manier van andere minoltas.

Alle hulp welkom.

Re: Reparatie minolta 80-200 2.8 apo G HS

Er is een nieuwe ontwikkeling.
    Momenteel dien ik de voorste lensgroepen te verwijderen. Iemand aanwezig die in het bezit is van een sleutel hiervoor?

Voor de mensen welke nog een gelijkaardige lens liggen hebben die hersteld moet worden, geen nood.
    Ik leg alles gedetailleerd vast.

Comment

Re: Reparatie minolta 80-200 2.8 apo G HS

1) Zoek eens op dyxum - er bestaat zoiets als manuals - er bestaan ook afbeeldingen voor allerlei Minolta-lenzen - om vb. de blades te reinigen - tot volledige demontage (niet voor gevoelige mensen). "Tinkering Photo Gallery by Pete Ganzel at pbase.com "
      2) Peter Ganzel heeft ook echte minolta manuals - zoek en u zal vinden (dyxum is het walhalla voor Minolta/Sony A-mounts).
      3) de frontlenzen kan je er af schroeven met behulp van een soort rubberen houder, al dan niet op metaal gemonteerd, met de juiste diameter - zoeken op "rubber lens tool" - dan beschadig je de metalen ring niet?
      Er bestaan ook wrenches voor in de lens zelf om groepen te gaan losschroeven - maar da's al gene zever meer, eens je daar mee begint... als je uitschiet, dan riskeer je veel, heel veel schade - moet je ook calibratie-aparatuur hebben.
      of minstens leren markeren.

Zelf sleutelen aan een Minolta 80-200 APO G HS - da's bijna heiligschennis. Soit ge doet maar, aub. niet komen janken. Ik zou toch maar 's horen bij de pro's - of op dyxum waar je dat door bekwame vakmensen kan laten doen! Doe dat met een beercanneke van 50€ of zo - maar niet met zoiets edels.

Comment

Working...
      X