Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

full frame of gewoon groothoek?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: full frame of gewoon groothoek?

In dezelfde prijscategorie is de Sigma 10-20 een optie. Ik heb daar geen ervaring mee - zelf heb ik een Tokina 12-24 waar ik erg tevreden van ben maar die kost een stuk meer.
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

mooi tabelletje van onze Amerikaanse vriend.
      D800 en een goed glasservies

Comment

Benjamin, het zou fijn zijn als je een vraag stelt die duidelijk is en specifiek. Zoals het er nu staat is het onbegrijpelijk en niet te beantwoorden.
        Ik heb geen idee wat je nou eigenlijk wilt vragen. Een Samyang 14mm is groothoek op full frame, maar je D5100 niet....
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
          Interessante keuze.... maar volgens mij heb je geen lichtmeting met deze lens in combinatie met een 5100. Manuele scherpstelling vind ik niet zo een probleem maar geen lichtmeting is toch ambetant. Ik heb geen D5100 en misschien zit ik ernaast, maar ik dacht dat je hiervoor minstens een D7000 moet hebben.
          De Samyang is er ook een 14mm AE-versie, die is nog steeds met manuele focus, maar heeft wel een chip, waardoor de lichtmeter van de d5100 wel gewoon werkt. Die is iets duurder dan de niet-AE versie.

14mm is op een fullframe camera een extreme groothoek, en een normale groothoek op je D5100.

Comment

Aan Teun_2, is het deze lens dat u bedoelde? Samyang 14mm f/2.8 ED AS IF UMC AE Aspherical, deze is iets duurder. Als ik er mijn lichtmeting mee kan behouden dan heb ik dat ervoor over.

Samyang 14mm f/2.8 Aspherical IF ED UMC Nikon, dit is de eerste lens die ik in gedachten had, zonder AE versie.

Comment

Ja.
              Naast lichtmeting kan je dan ook het diafragma op je body instellen en heb je correcte diafragma en focal length informatie in je exif.

Comment

Working...
              X