Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor concertfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lens voor concertfotografie

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
    Ja, maar dat is een individu, dan kan dat wel eens handig zijn.
    Bij een band volg ik dezelfde procedure, allemaal individuen, en dan een paar overzichtjes met 15mm en als de frontlinie eens een keer mooi op rij staat, vanuit de zijkant meerdere keren met steeds een andere scherp.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Bij een band volg ik dezelfde procedure, allemaal individuen, en dan een paar overzichtjes met 15mm en als de frontlinie eens een keer mooi op rij staat, vanuit de zijkant meerdere keren met steeds een andere scherp.
      maar met een 85 is het ook goed haalbaar om bij een frontstage mooie foto's te maken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door headbanger007 Bekijk bericht
        maar met een 85 is het ook goed haalbaar om bij een frontstage mooie foto's te maken?
        hangt er van af... over welke concerten heb je het precies? Metal? (uitgaand van je alias) Dat zijn duistere zaaltjes waar ze veel rode lichten gebruiken die overal naar toegericht staan, maar niet op de muzikanten, en als dat wel zo is dan zorgen die muzikanten wel dat ze uit de lichtbundel stappen... In die omstandigheden, zelfs met Nikon D3s op 6400 ISO en een 85mm F1.4 ga je nog heel veel moeite hebben om mooie foto's te maken...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door headbanger007 Bekijk bericht
          natuurlijk.

d_oracle
          hangt er van af... over welke concerten heb je het precies? Metal? (uitgaand van je alias) Dat zijn duistere zaaltjes waar ze veel rode lichten gebruiken die overal naar toegericht staan, maar niet op de muzikanten, en als dat wel zo is dan zorgen die muzikanten wel dat ze uit de lichtbundel stappen...
          Sjarels die het de fotograaf onmogelijk maken verdienen geen foto's.
          Last edited by putor; 20 juni 2013, 22:34.
          The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            dan hebben we een compleet verschillende stijl...

Comment

Ik gebruik voor concertfotografie vooral de 70-200 f2,8.
              Maar de 24-70 f2,8 en de 15mm fisheye gebruik ik daarvoor ook (het grootste deel van de foto's wordt met de 70-200 gemaakt, dan komt de 24-70, en daarna de fisheye).
              Ik heb nog een 16-35, die heb ik al een paar keer meegenomen voor concertfotografie, maar eigenlijk gebruik ik die dan bijna nooit (op een full-frame is de 24-70 gewoonlijk al breed genoeg).

Ik fotografeer alleen op lokale gratis "festivalletjes" (Rijkevorsel Swingt, Merksplas Feest, en vorig jaar ben ik ook naar het Kaaipotfestival in Turnhout geweest).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Gisteren in de Roma goeie foto's gemaakt met 85 mm op n fullframe, hoewel de artiesten vrij ver achteraan stonden.

70-200 is enkel voor festivals me dunkt.

En zeker niet voor kleine donkere zaaltjes waar je tot vlakbij t podium kan.

Veel succes
                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Working...
                X