Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor concertfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lens voor concertfotografie

Ik weet dat de vraag hier al diverse malen gesteld geweest is en op andere forums ook maar helaas zijn de vele topics al wat out-to-date. Ik begin deze zomer voor het eerst met concertfotografie. Ik beschik over de Canon Eos 1100D met standaard 18-55 lens en de Tamron 70-300mm f/4.0-5.6 Di LD lens. Ik ben er mij van bewust dat deze niet echt geschikt zijn voor concerten op vlak van licht, ...

Helaas zit ik ook met een budget (zoals zovelen) en zou ik graag beperkt blijven tot maximum 500 EUR. Ik weet dat de 70-200 voor +-600€ te koop staat en echt wordt aangeraden voor beginners maar hebben jullie nog andere voorstellen? Ik kan beschikken over een frontstage pasje.

tx.

Re: Lens voor concertfotografie

Eigenlijk maar één goede oplossing 70-200 2.8 IS of als alternatief(als het podium niet te groot is) 85/1.8.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Eigenlijk maar één goede oplossing 70-200 2.8 IS of als alternatief(als het podium niet te groot is) 85/1.8.
      Inderdaad.

Comment

85 mm f1.8 is n zalige lens, maar met je 1100 D zal je niet veel kunnen doen op concerten. Ms n 2e hands 5DII kopen of zo ?
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
          85 mm f1.8 is n zalige lens, maar met je 1100 D zal je niet veel kunnen doen op concerten. Ms n 2e hands 5DII kopen of zo ?
          Of D700 , dit is ook een low-light monster dat zeer betaalbaar is geworden. Ik heb nog concerten gedaan met een D7000, deze is ook goed bij weinig licht, iso6400 gaf goede beelden met wat korrel vergelijkbaar met iso400 film. Met een goede fullframe heb je nog een betere iso-prestaties en kan je uw sluitertijd nog iets laten zakken.

Comment

De 70-200 is teveel tele voor n vrij kleine zaal waar je ook in de frontstage mag (als die er is). Zelfs in de AB gebruik ik de 70-200 zelden, enkel bij festivals.

Comment

Als je eerst een prijs voorop zet ben je niet goed bezig !
              De juiste volgorde is eerst zien wat je nodig hebt 24-70 F2.8 L USL & 70-200 F 2.8 L USM Full Frame body 5D 1of 2de generatie
              Dan ga je zien hoe je dat gaat betalen.... der zijn verschillende mogelijkheden sparen is er één van, een bijverdienste is er ook een, en der zijn der nog !
              Dan koop je je materiaal, hoeft zeker niet nieuw te zijn hoor, en je bent goed uitgerust voor de job, en wat meer is je bent een gelukkig man!

MVG, Jeff C.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                Dan ga je zien hoe je dat gaat betalen.... der zijn verschillende mogelijkheden sparen is er één van, een bijverdienste is er ook een, en der zijn der nog ! MVG, Jeff C.
                Bank overvallen of wat bedoel je ?

Comment

Bank overvallen of wat bedoel je ?

Nou dat is wel erg drastisch hé ! Dat had ik nu niet direct in gedachte.
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Met al je problemen met de AF?
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik werk met een D90 in combinatie van een sigma 24-70 f2.8 en tot nu toe kom ik er met dit bereik, meestal in een kleine zaal maar ook in culturele centra is dit meestal voldoende. Vorige zomer ben ik op verschillende festivals aan de slag gegaan met een oude 70-210 vivitar f4-5.6 en zowel op Marktrock als op Maanrock leverde dit geen probleem. Je moet de podium verlichting bij een dergelijk festival ook niet onderschatten. Wat ik wel ondervond is dat op een DX-body een 70-200 soms erg beperkend is aan de breedhoek kant, zeker als je frontstage kan staan, ik denk dat een sigma 50-150f2.8 dan de beter keuze is. (dit komt ongeveer overeen met een 70-200 op een ff)

hier onder even klikken voor voorbeelden

Comment

Met al je problemen met de AF?
                        5DII heeft idd autofocusproblemen, maar n 2e hands 5DII heb je al voor 1000 euro terwijl n nieuwe 5DIII, 3x zoveel kost.

Comment

Bedankt. Ik had vandaag ook de aanrading gekregen om eventueel te kijken voor een 85 mm lens. In de winkels wat prijzen gaan vergelijken en natuurlijk online ook.
                          Nu lijkt de 1.8 mij wel ideaal te zijn ...
                          Canon EF 85mm f/1.8 USM

Comment

70-200 te lang? Deze serie foto's is gemaakt in een klein theatertje en bijna alles op 200 en kortste, dacht ik, 135. Eigenlijk zou ik een willen 120-300 hebben, maar die is iets te duur, groot en zwaar.
                            Awna Teixera@theater De Wegwijzer, Nieuw - en St. Joosland.

Comment

70-200 te lang? Deze serie foto's is gemaakt in een klein theatertje en bijna alles op 200 en kortste, dacht ik, 135. Eigenlijk zou ik een willen 120-300 hebben, maar die is iets te duur, groot en zwaar.
                              Awna Teixera@theater De Wegwijzer, Nieuw - en St. Joosland.
                              Ja, maar dat is een individu, dan kan dat wel eens handig zijn. Ik volg Johan zijn redenering.

Goedkoopste oplossing:
                              2e hands:
                              Tamron 28-75
                              of Sigma 24-70

+ 85mm f1.8 of 100mm f2 voor de tele.
                              Maar omdat je spreekt van zomer zullen het misschien festivals zijn en is een 70-200 wel aan te raden.

Comment

Working...
                              X