Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tele lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• tele lens

hallo,

ik met een vraag.
    ik wil me een tele lens aan schaven.
    ben al in het bezit van een 18-55 stand lens en een 55-200
    maar wil meer bereik.
    afgelopen weekend naar volkel geweest om vliegtuigen te fotograveren.
    wel mooie foto,s gemaakt maar toch niet genoeg bij.nu ben ik op zoek naar
    een betaalde tele lens.400mm 500mm.gt bjorn

Re: tele lens

I.m.h.o. heb je - als je die tele's gaat kopen - ook een goed statief hebben.
    Met een goede 70-200 werk je zeer goed uit de hand.
    Met een 500 is een statief onmisbaar, 1/10 mm beweging en je hebt een bewogen beeld op je sensor.
    Besluit :
    beperk je tot 200 à eventueel 300 mm ( voor zooms 70/200 en 100/400 en dan niet maximaal )
    boven, dit cijfer moet je met statief werken, moet je de auto-stabilisatie afzetten en is spontane foto's nemen niet meer zo plezierig.
    Nogmaals - sorry - " Volgens mijn Mening".
    Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
      I.m.h.o. heb je - als je die tele's gaat kopen - ook een goed statief hebben.
      Met een goede 70-200 werk je zeer goed uit de hand.
      Met een 500 is een statief onmisbaar, 1/10 mm beweging en je hebt een bewogen beeld op je sensor.
      Besluit :
      beperk je tot 200 à eventueel 300 mm ( voor zooms 70/200 en 100/400 en dan niet maximaal )
      boven, dit cijfer moet je met statief werken, moet je de auto-stabilisatie afzetten en is spontane foto's nemen niet meer zo plezierig.
      Nogmaals - sorry - " Volgens mijn Mening".
      Met veel te weinig licht genomen vanavond op 500 mm - ISO400 - F8 - 1/80 sec uit de hand

Alles is relatief hé
      fotosite

Comment

Welk toestel heb je? (ieder merk heeft een ander lenzenaanbod) Wat is je budget?

Comment

Deze foto is ook genomen in Volkel afgelopen zaterdag met een 70-200 en TC2.0 III.
          Uit de hand uiteraard en op volledige zoom en op crop, dus zal dat 600mm zijn.
          Ik weet niet of dit de beste foto gaat zijn van die dag, heb ze nog niet alle gezien. Te warm.

Meld je aan bij Facebook om te delen en contact te maken met je vrienden, familie en mensen die je kent.

Hier heb je degene die ik al gezien heb.
          Alles met dezelfde set.

Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

ik heb de nikon D5100 AF-S G 18-55 VR en een Nikon AF-S VR 55-200mm f/4-5.6 DX
            en wil scherpe foto maken lucht macht dagen van dicht bij.bedankt gt bjorn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bjorn30 Bekijk bericht
              ik heb de nikon D5100 AF-S G 18-55 VR en een Nikon AF-S VR 55-200mm f/4-5.6 DX
              en wil scherpe foto maken lucht macht dagen van dicht bij.bedankt gt bjorn
              Je zal dan toch moeten uitkijken naar een andere lens want een TC op je 55-200 gaat niet.
              Dit omdat deze niet lichtsterk genoeg is
              En dan zal je voor jezelf moeten uitmaken hoeveel je er aan wil uitgeven.
              En trek je in RAW, want dat is toch eigenlijk wel een must zodat je achteraf nog een aantal zaken kunt recht trekken qua belichting e.d.
              Je zou ook kunnen kijken naar de Nikon AF-D VR 80-400mm/4.5-5.6 ED.

Ruud
              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

bedankt zal even infomeren

Comment

Working...
                X