Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Converter 2.0 voor 70-200 2.8 sigma HSM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Converter 2.0 voor 70-200 2.8 sigma HSM

Beste

ik ben er redelijk zeker van mijn keuze, ik denk dat ik voor de 70 -200 2.8 van sigma zal gaan.

heeft inderdaad geen weather sealed, maar heb die meerprijs hier niet voor over.

nu dit ter zijde....

zou een converter 2.0x hier goed op presteren?

zou enkel gebruikt worden voor verre reizen (waar er normaal gezien zeker genoeg licht is).

goede prestaties of niet?

alvast bedankt

groeten
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

Re: Converter 2.0 voor 70-200 2.8 sigma HSM

Over welke converter heb je ut. Hier heb je in ieder geval de compatibility list van sigma

Persoonlijk zal ik de 1.4 pakken en anders kijken naar objectief 100/120-400mm

Comment

de 70-200 2.8 staat vast eigenlijk

Is bedoeld voor sport, en de 100/120-400 is dan te ver om te starten.

twijfel alleen als ik inderdaad een 1.4 of een 2.0 converter zal nemen, om natuurlijk nog een goede kwaliteit te houden

alvast bedankt

groeten
      Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
      Over welke converter heb je ut. Hier heb je in ieder geval de compatibility list van sigma

Persoonlijk zal ik de 1.4 pakken en anders kijken naar objectief 100/120-400mm

Comment

In mijn opinie ben je beter af met de 1.4

Zoals gezegd als je de 2x pakt, dan kan je beter overwegen een 100/120-400mm objectief te benemen en daarnaast nog een objectief wat de range ervoor afdekt.

Comment

Dan zal ik kiezen voor de 1.4 want heb de lichtsterke echt nodig

groetjes

Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
          In mijn opinie ben je beter af met de 1.4

Zoals gezegd als je de 2x pakt, dan kan je beter overwegen een 100/120-400mm objectief te benemen en daarnaast nog een objectief wat de range ervoor afdekt.

Comment

Ik heb zelf de Sigma 70-200 2.8 met Sigma 2.0x teleconverter. Uiteraard verlies je lichtsterkte, het wordt immers een 5.6 lens, maar zoals je zelf aangeeft heb je dat niet echt meer nodig aangezien er voldoende licht aanwezig is. Verder belangrijk om te weten dat je nog steeds je autofocus behoudt. Ik heb hier en daar gelezen dat de prestaties met de teleconverter wat tegenvallen, met name de hoeken worden wat softer. Ik heb hier zelf niet zo goed kijk op, ik vind het prima werkbaar maar als je gaat croppen dan zul je zeker zijn mankementen zien. Overigens blijkt op 200mm x 2 de prestaties wel erg goed te zijn (onverklaarbaar voor mij en reviews op internet).

Ik heb overigens de combinatie lens + converter tweedehands gekocht dus niet bewust gekozen voor een 2.0 converter ipv 1.4. Ik zocht in ieder geval naar een betaalbare oplossing voor een lichtsterke lens ivm zaalsportfotografie waar je de 2.8 wel kunt gebruiken.

Comment

Working...
            X