Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moeilijke keuze 70-200mm f/2.8??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Moeilijke keuze 70-200mm f/2.8??

Beste

Graag zou ik me een Nikon 70-200mm f/2.8 lens aanschaffen, dit is de droom van waarschijnlijk vele fotografen hier.
    Helaas is de prijs voor deze lens aan de hoge kant

De reden waarom ik de lens zou kopen zou voornamelijk voor sportfotografie zijn (tafeltennis), maar zal natuurlijk ook voor andere dingen gebruikt worden, zoals bv. portretfotografie.

Via dit forum, internet, youtube heb ik al informatie opgezocht over deze lens en de alternatieven.
    Toch geraak ik niet uit de keuze tussen de verschillende lenzen.
    Even een opsomming van de lenzen waartussen ik twijfel:
    - Nikon 70-200mm f/2.8 VRII €1850
    - Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS HSM €999
    - Nikon 70-200mm f/2.8 VRI €900 (dit is wel een tweedehands objectief)

Dan is er ook nog de nieuwe Nikon 70-200mm f/4.0 VRIII, maar hiermee ga ik mss te weinig licht hebben?
    Voordeel is wel dat deze een stuk goedkoper en ook lichter is.
    De Tamron versie valt af wegens te trage autofocus.

Het probleem waar ik mee worstel is namelijk dat ik ook toekomstgericht wil denken.
    Nu fotografie ik met de Nikon D7000, en met een 70-200mm lens zou ik een heel goed bereik hebben d.m.v. de crop die ik heb.
    Maar in de toekomst (binnen enkele jaren ofzo) zou ik willen overstappen op een full frame camera.
    De vragen die ik me dus stel zijn:
    - Nu de Nikon 70-200mm f/2.8 VRII aanschaffen (ondanks de heel hoge aankoopprijs)?
    - Of toch voor de Nikon 70-200mm f/2.8 VRI gaan voor €900? Heeft deze later nog waarde als ik deze wil doorverkopen,
    - Of voor de Sigma lens gaan?

Iemand die me een vergelijking kan geven tussen de Sigma en de Nikon VRI? Ik heb het filmpje van thatnikonguy op youtube al bekeken, maar ik kom er maar niet uit. Ook omdat ik met de tweedehands VRI in mijn hoofd zit

Het zou zonde zijn moest ik nu de VRI versie aankopen, en als ik binnen enkele jaren me een full frame aanschaf, toch nog de VRII moeten gaan kopen.
    Zou de VRI dan nog waarde hebben als ik deze wil doorverkopen?
    Misschien zijn er tegen dan meer tweedehandse VRII versies op de markt? En kan ik nu best een VRI kopen en binnen enkele jaren een VRII in tweedehands?

Alvast bedankt voor jullie advies

Groeten
    Sven

Re: Moeilijke keuze 70-200mm f/2.8??

Oorspronkelijk geplaatst door Svekke84 Bekijk bericht
    Beste

Graag zou ik me een Nikon 70-200mm f/2.8 lens aanschaffen, dit is de droom van waarschijnlijk vele fotografen hier.
    Helaas is de prijs voor deze lens aan de hoge kant

De reden waarom ik de lens zou kopen zou voornamelijk voor sportfotografie zijn (tafeltennis), maar zal natuurlijk ook voor andere dingen gebruikt worden, zoals bv. portretfotografie.

Via dit forum, internet, youtube heb ik al informatie opgezocht over deze lens en de alternatieven.
    Toch geraak ik niet uit de keuze tussen de verschillende lenzen.
    Even een opsomming van de lenzen waartussen ik twijfel:
    - Nikon 70-200mm f/2.8 VRII €1850
    - Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS HSM €999
    - Nikon 70-200mm f/2.8 VRI €900 (dit is wel een tweedehands objectief)

Dan is er ook nog de nieuwe Nikon 70-200mm f/4.0 VRIII, maar hiermee ga ik mss te weinig licht hebben?
    Voordeel is wel dat deze een stuk goedkoper en ook lichter is.
    De Tamron versie valt af wegens te trage autofocus.

Het probleem waar ik mee worstel is namelijk dat ik ook toekomstgericht wil denken.
    Nu fotografie ik met de Nikon D7000, en met een 70-200mm lens zou ik een heel goed bereik hebben d.m.v. de crop die ik heb.
    Maar in de toekomst (binnen enkele jaren ofzo) zou ik willen overstappen op een full frame camera.
    De vragen die ik me dus stel zijn:
    - Nu de Nikon 70-200mm f/2.8 VRII aanschaffen (ondanks de heel hoge aankoopprijs)?
    - Of toch voor de Nikon 70-200mm f/2.8 VRI gaan voor €900? Heeft deze later nog waarde als ik deze wil doorverkopen,
    - Of voor de Sigma lens gaan?

Iemand die me een vergelijking kan geven tussen de Sigma en de Nikon VRI? Ik heb het filmpje van thatnikonguy op youtube al bekeken, maar ik kom er maar niet uit. Ook omdat ik met de tweedehands VRI in mijn hoofd zit

Het zou zonde zijn moest ik nu de VRI versie aankopen, en als ik binnen enkele jaren me een full frame aanschaf, toch nog de VRII moeten gaan kopen.
    Zou de VRI dan nog waarde hebben als ik deze wil doorverkopen?
    Misschien zijn er tegen dan meer tweedehandse VRII versies op de markt? En kan ik nu best een VRI kopen en binnen enkele jaren een VRII in tweedehands?

Alvast bedankt voor jullie advies

Groeten
    Sven
    Beste, persoonlijk ik heb geleerd met de toekomst niet al teveel rekening te houden. Alles veranderd zo snel, ook in deze wereld, en nu al met prijzen van binnen afzienbare tijd rekening houden is toch zeer moelijk.
    Ik zie ook niet in waarom je geen perfecte VRI zoudt durven kopen. Die moet qua kwaliteit op FF volgens mij weinig of niks onderdoen op de VRII. Aan te bevelen is echter wel investeren in goed materiaal dat later nog perfect bruikbaar blijft en dat je niet teveel moet gaan doorverkopen.
    Vergeet ook niet dat een 70-200 op FX een totaal ander verhaal wordt. Om die nog als tele te kunnen blijven benutten moet je ofwel je D7000 houden, of een 2x extender op de FX plaatsen waarmee je dan uiteraard een minder snel objectief overhoudt.
    En zelf heb ik nog nooit thirdparty objectieven op mijn Nikons gebruikt. Daarmee wil ik niet gezegd hebben dat die niet goed zouden zijn. Qua compatibiliteit ben je met eigen merk altijd het best gediend.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Re: Moeilijke keuze 70-200mm f/2.8??

waarom 2 topics met dezelfde vraag?

je hebt al een topic lopen waar je pakken reacties hebt gekregen met info / tips e.a.
      Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Working...
      X