Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 80-400 vervangen door Sigma 50-500

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon 80-400 vervangen door Sigma 50-500

    Heb altijd op stand 2 gewerkt

    Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

    Comment


    • #17
      Re: Nikon 80-400 vervangen door Sigma 50-500

      Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
      Heb altijd op stand 2 gewerkt

      Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk
      Da's dan misschien ook de oorzaak dat je de OS niet goed vindt.
      Voor omzeggens alles gebruik je stand I, behalve voor panning, en in mijn
      ogen komt een vluchtshot aardig overeen met de techniek van pannen.
      (Min of meer toch)
      Voor vogeltjes en dieren uit de hand gebruik je altijd stand I.
      Vanop statief schakel je de OS gewoon uit.
      fotosite

      Comment


      • #18
        Re: Nikon 80-400 vervangen door Sigma 50-500

        Voor vliegtuig spotten pan je ook he, vandaar stand op 2..maar dan nog vond ik het niet goed werken..

        Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk
        Last edited by marc1201; 19 juni 2013, 15:25.

        Comment


        • #19
          Re: Nikon 80-400 vervangen door Sigma 50-500

          Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
          Sorry, maar kun je ook eens zeggen waarop je je beweringen over de 50-500 baseert ?
          De lens heeft het bereik waarop je ze zet : 300mm is 300mm, 500mm is 500mm.
          Ze werkt perfect met EX converters van Sigma, zowel met de 1.4 als met de 2.0 al zou ik me beperken
          tot 1.4 omwille van de handelbaarheid.
          Zelf heb ik de niet gestabiliseerde versie van de "Bigma", en ik verbaas me er altijd over hoe scherp deze lens wel is, alle verhoudingen in acht genomen. Maar er bestaat natuurlijk wel zoiets als "focus breathing", een optisch gegeven dat maakt dat een zoomlens op haar kortste scherpstelafsand niet de brandpuntsafsand kan geven die ze op oneindig wel kan geven. Of het bij de 50-500 zover gaat dat ze op 3m, haar kortste scherpstelafstand, slechts 350mm haalt, weet ik niet, moet wel ergens op te zoeken zijn .

          Walter
          D850

          Comment


          • #20
            Re: Nikon 80-400 vervangen door Sigma 50-500

            Zat er iets naast, is 385mm bij de dichtste focusdistance als hij op 500mm staat.
            (even opgezocht )

            Comment


            • #21
              Re: Nikon 80-400 vervangen door Sigma 50-500

              Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
              Zelf heb ik de niet gestabiliseerde versie van de "Bigma", en ik verbaas me er altijd over hoe scherp deze lens wel is, alle verhoudingen in acht genomen. Maar er bestaat natuurlijk wel zoiets als "focus breathing", een optisch gegeven dat maakt dat een zoomlens op haar kortste scherpstelafsand niet de brandpuntsafsand kan geven die ze op oneindig wel kan geven. Of het bij de 50-500 zover gaat dat ze op 3m, haar kortste scherpstelafstand, slechts 350mm haalt, weet ik niet, moet wel ergens op te zoeken zijn .

              Walter
              De nieuwe versie met OS stelt scherp op 500 mm op 1.8 m.
              Een hele verbetering tegenover de non-OS versie.
              Op 50mm stelt ze scherp op 0.5 meter.
              Ben er ook nog volop mee bezig om uit te zoeken wat ze kan tegenover de oude versie,
              maar ik amuseer me er in elk geval nu al goed mee.
              fotosite

              Comment


              • #22
                Re: Nikon 80-400 vervangen door Sigma 50-500

                Vandaag de Sigma 50-500 ontvangen. Nu nog even testen op alle fronten en laat wel iets weten wat de resultaten zijn.

                Gr, Daniel.

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon 80-400 vervangen door Sigma 50-500

                  Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                  Vandaag de Sigma 50-500 ontvangen. Nu nog even testen op alle fronten en laat wel iets weten wat de resultaten zijn.

                  Gr, Daniel.
                  en....?

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon 80-400 vervangen door Sigma 50-500

                    Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                    Dit zegt het zowat allemaal :
                    KNIP
                    Voor de volledige review : http://www.bobatkins.com/photography...sm_review.html
                    Wat daar staat is dat het ding waar voor het geld is en dat er weinig concurrentie in die prijsklasse is.
                    Wat er niet staat is dat de schijnbare focuslengte afneemt dichtbij.
                    Schijnbaar omdat focuslengte altijd op oneindig is gedefinieerd.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon 80-400 vervangen door Sigma 50-500

                      Vrijdag de lens ontvangen en zondag onder bewolkte hemel een redelijke test gedaan op alle fronten en beviel me goed. Klare en scherpe foto's kunnen nemen in alle standen en gisteren met mooi weer nog eens een goede test uitgevoerd. Als ik hier op de dijk thuis met helder weer een containerschip op ongeveer 20 km in zee kan fotograferen waarvan de naam op de boeg nog leesbaar is en de foto in Lightroom te hebben bewerkt er redelijk scherp uitkomt mag ik tevreden zijn. Ook de windmolens in zee op 30km en meer afstand waren gisteren goed te fotograferen wel niet te scherp maar is toch een grote afstand. In de tuin foto's van vinken en mezen genomen met gebruik van een éénpootstatief en tevreden over het resultaat. Komt beter uit dan de Nikon 80/400 als het op snelheid van scherpstellen aankomt dus mag ik best tevreden zijn met de aankoop. Enig nadeel is dat je de lens moet vergrendelen bij niet gebruik want dan schuift hij uit als hij naar beneden wijst en het tegenovergesteld draaien aan de zoomring is nog een beetje gewoon worden. Heb een goede koop gedaan.

                      Gr, Daniel.

                      Comment

                      Working...
                      X