Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Doen jullie AF Fine-Tune ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Doen jullie AF Fine-Tune ?

Oorspronkelijk geplaatst door ruudbaers Bekijk bericht
    in # 14 zeg je dat .

terwijl je juist meerdere focus afstanden moet testen ,zie ook playerofwar als je mij niet gelooft

enfin, je doet maar waar je zin in hebt mij kan het weinig schelen

wel spijtig voor de meelezers
    Weet je wat jong,
    Zeg jij maar aan Pol hoe hij zijn AF het best kan fine tunen , buiten mensen tegenspreken heb je hier nog helemaal niets nuttigs bijgebracht.
    Last edited by Guest42; 18 juni 2013, 09:49.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Weet je wat jong,
      Zeg jij maar aan Pol hoe hij zijn AF het best kan fine tunen , buiten mensen tegenspreken heb je hier nog helemaal niets nuttigs bijgebracht.
      niets nuttigs ?

ik heb je sprookjes uit geblazen EN gezegd dat je beter meerdere focus afstanden kunt controleren ipv meerdere diafragma openingen

Comment

Weet je wat jong,
        Die mag mij zeggen wat ie wil Geert, ik ga hem/zij toch nooit geloven. Met dergelijk verderf heb ik geen zaken.
        Leonidassen, ruudbaarsen,wdorstmannen1949... allemaal één en dezelfde pot nat.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Die mag mij zeggen wat ie wil Geert, ik ga hem/zij toch nooit geloven. Met dergelijk verderf heb ik geen zaken.
          Leonidassen, ruudbaarsen,wdorstmannen1949... allemaal één en dezelfde pot nat. Ik had er trouwens al een tijdje niet meer aan gedacht dat wij ook nog een negeerlijst ter beschikking hebben.
          Idd. Pol en een goede tip is goud waard.

Comment

Moderator Warning: Negeer die trollen.
            (Leonidassen, ruudbaarsen,wdorstmannen1949... allemaal één en dezelfde pot nat.)

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Moderator Warning: Negeer die trollen.
              (Leonidassen, ruudbaarsen,wdorstmannen1949... allemaal één en dezelfde pot nat.)
              Inderdaad, zullen wij doen. Maar het is toch bedroevend dat steeds weer één van die 3 trollen mijn topics komen verstoren. Mensen die het goed menen en interessante info bieden worden belachelijk gemaakt. Ik hoop dat ook de moderatoren hier iets aan doen...
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Moderator Note: De info van Geert (demeyereg) klopt 100% want ik kreeg precies dezelfde info van Katz Eye toen ik bij hen een matglas had gekocht.
                Die trollen verzieken het forum en daar is maar één middel tegen, negeer hen in alle talen en gebaren, dan staan ze alleen en kunnen ze tegen de muren beginnen te 'klappen'.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Gisterenavond heb ik mij eens bezig gehouden met het AF checken met fine tunen van enkele van mijn objectieven met mijn D800E.
                  Het resultaat vond ik nogal teleurstellend. Ziehier een 5-tal objectieven die ik heb getest en bijgesteld.
                  Nikon 24-70mm 2.8 : +20 Dit vind ik niet normaal, want eigenlijk zou die nog iets hoger dan +20 moeten kunnen bijgesteld worden.
                  Nikon 70-200mm 2.8 VRI : +15
                  Nikon 50mm 1.4 : +18
                  Nikon 85mm 1.4 : 0
                  Nikon 105mm 2.8 Micro : +2.
                  Nikon 14-24mm 2.8 : nog niet getest.
                  Binnenbrengen, heb ik ook gedaan met mijn D800E destijds. Op mijn 50mm moest ik +20 instellen. Zoiets is verontrustend, het betekent dat een nieuw aangekochte lens wel eens net voorbij het instelbare focusbereik kan liggen. Als je dat voorhebt na de garantieperiode, kost het je alweer geld. Tegen het advies in van de zaakvoerder van Foto Rembrandt, wiens devies was "als het werkt, dan werkt het, verander er dan niets aan", besloot ik toch om toen mijn toestel ( met lenzen)door Procirep te laten calibreren, zodat de wederzijdse tolerantiewaardes van lenzen/camerabody wat dichter bij elkaar zouden komen te liggen. En daar ben ik blij om, alles perfect nu!

Walter
                  D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                    Binnenbrengen, heb ik ook gedaan met mijn D800E destijds. Op mijn 50mm moest ik +20 instellen. Zoiets is verontrustend, het betekent dat een nieuw aangekochte lens wel eens net voorbij het instelbare focusbereik kan liggen. Als je dat voorhebt na de garantieperiode, kost het je alweer geld. Tegen het advies in van de zaakvoerder van Foto Rembrandt, wiens devies was "als het werkt, dan werkt het, verander er dan niets aan", besloot ik toch om toen mijn toestel ( met lenzen)door Procirep te laten calibreren, zodat de wederzijdse tolerantiewaardes van lenzen/camerabody wat dichter bij elkaar zouden komen te liggen. En daar ben ik blij om, alles perfect nu!

Walter
                    Hallo Walter, op aanraden van BlackB@ndit heb ik de objectieven nog enkele keren getest na die belangrijke bijstellingen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik weer tot andere vaststellingen kwam en dat ik nu alweer één en ander heb bijgesteld. De aanpassingen zijn nu al heel wat milder geworden. Ik ga vanavond eens checken wat het momenteel geworden is. Maar het blijft een delicaat probleem. Als je bvb tien keer de test doet kom je nogal eens tot verschillende resultaten.
                    Ik ben nu niet direct zinnens bij Procirep te gaan met gans mijn tas glas. Al mijn objectieven zijn ten andere al buiten garantie. Het zal mij in de toekomst wel opvallen als één en ander niet goed zit zeker ?
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Walter
                      Ik had slechts één objectief dat niet voldeed op mijn D3s Walter, namelijk die 85mm AF-s f1.4,
                      Ik ben er na afspraak zelf mee naar Procirep gegaan, en ze hebben mij daar ongebruikelijk
                      in hun werkplaats binnengelaten, binnen een paar tellen was het gefikst, waarvan hier eerder
                      in het draadje de resultaten.
                      De uitzet van camera en glas die ik nu heb is terug allemaal nieuw sinds minder dan een jaar,
                      en al mijn objectieven zijn gelukkig perfect zonder bijstelling, maar moest ik met een nieuwe problemen hebben,
                      maak ik een afspraak, en morgen sta ik ermee bij Procirep, na mijn 30 jarige analoge periode van FM, F801, F90, F3, F4 en F5en
                      ben ik nu aan mijn elfde digitale Nikon boddy, en de objectieven kan ik niet meer tellen, eerst bij Debeuckelaer en dan Procirep
                      als onderhoudstechniekers, ze kennen mij daar reeds een beetje.
                      Nu is mijn situatie wat veranderd, (geen persfotograaf, en fotograaf in bijberoep meer) het veelvuldig wisselen van materiaal
                      zit er dus niet meer in.

Comment

Nu is mijn situatie wat veranderd, (geen persfotograaf, en fotograaf in bijberoep meer) het veelvuldig wisselen van materiaal
                        zit er dus niet meer in.

Ik heb toch een donkerbruin vermoeden dat jij nog wel eens een en ander gaat kopen hoor

Walter
                        D850

Comment

Ik heb toch een donkerbruin vermoeden dat jij nog wel eens een en ander gaat kopen hoor

Walter
                          Ja Walter, toch een beetje de aard van het beestje zeker.

Maar toch wil ik het gewicht beperkt houden, en de D800 is qua prestaties wel zeer deftig,
                          zodat ik een tijdje zal voortkunnen denk ik, waar ik nog steeds aan denk, is dat externe schermpje,
                          liefst met een kabeltje verbonden met de camera, zoeken naar iets waarmee ik een Iphone kan koppelen
                          met de camera levert nog steeds niets op, en die mannen (bij Apple) geven niet alle functies van connectie
                          vrij ik zal binnenkort eens zo een kleine hdmi kabel bestellen, en eens zien of ik dat LV signaal
                          daar naar buiten kan brengen, volgens blz. 257 van de handleiding kan het, dan alleen nog een
                          koppelmogelijkheid zoeken naar de Iphone toe, draadloos is tergend traag en storingsgevoelig,
                          ik heb een vriend die het gebruikt op een Ipad, en dat gaat echt niet zoals je zou willen.

Comment

Working...
                          X