Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 24-70 f/2.8 II vs Tamron 24-70 f/2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 24-70 f/2.8 II vs Tamron 24-70 f/2.8

Heeft er iemand ervaring met één van deze twee lenzen.

Ik ben van plan één van deze twee aan te schaffen.
    Ik heb al veel reviews gelezen en deze vertellen allemaal goede dingen maar hoor het liever uit ervaring...
    Thx
    Canon 5d3, 70-200 mm f2.8 II, 24-70mm f2.8 II, 50mm f1.4

Re: Canon 24-70 f/2.8 II vs Tamron 24-70 f/2.8

Ook ik heb sterk getwijfeld vooraleer ik de canon gekocht heb. Ik koos de canon omdat ik bang was een slecht exemplaar tamron te treffen. Daarover lees je veel op het internet. En uit de vele tests komt de canon altijd een tikje beter uit. Maar mits een goed exemplaar zou de tamron het uitstekend doen. Bovendien heeft die VC. En hij is veel goedkoper.
    De canon doet het in elk geval uitstekend. Enorm scherp en mooie kleuren. Ik ben er heel blij mee. Wellicht was ik het met de tamron ook geweest...

Comment

Heb dit al meermaals op het forum gezet. Tevens vind ik het ook wel beetje van belang op welke camera je het objectief gaat gebruiken op een crop of FF. Op FF vind ik persoonlijk de 24-70 een prima bereik op een crop camera vind ik het zelf niet prettig werken mis de mm onder de 24. Dan zou ik eerder de 17-55 pakken

Kort versie. Ik heb zelf gekozen voor de Canon v2.
      * miste bij de VC scherpte aan de randen
      * IQ vond ik persoonlijk beter van de Canon
      * ik mis de IS niet op het objectief

Twijfel je tussen de Canon v1 en de Tamron. Dan zou ik de Tamron kiezen.

Zoek even op youtube daar staan aantal vergelijking filmpjes. En beste wat je kunt doen ga naar de winkel en schroef ze eens op de camera. Beter nog huur of leen ze voor een weekend. En trek erop uit met de objectieven

Comment

Bedankt voor jullie reactie.
        Ik heb een 5dmIII. Op YouTube heb ik ook al gekeken.
        Blijft toch een beetje een gok: canon of tamron.
        Als ik Deze ooit zou verkopen denkt ik dat dat Canon gemakkelijker van de hand gaat

Comment

op de youtube kanalen hoor je nagenoeg het zelfde. Als geschreven.
          The Canon 24-70mm F2.8 II stunned photographers when its astronomical price was announced. This led The Camera Store's Chris Niccolls to look for an inexpen...

Beste wat je kunt doen is huren/lenen. En zelf je conclusie trekken op basis van eigen ervaring. Dan is het toch al minder een gok ?
          Afgaan op andermans ervaring is in mijn ogen geen verstandig idee.

Comment

Ik heb zelf ook getwijfeld, maar in een paar reviews was te lezen dat de autofocus van de Tamron lang niet zo snel is dan die van de Canon, en dan moest ik niet meer twijfelen...

De Tamron heb ik dus nooit gebruikt, maar de Canon 24-70 f2,8 L II is wel degelijk héél goed.
            Op dit ogenblik krijg je nog een redelijke korting door de cash back (ik heb ze wat te vroeg gekocht).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Ik heb zelf ook getwijfeld, maar in een paar reviews was te lezen dat de autofocus van de Tamron lang niet zo snel is dan die van de Canon, en dan moest ik niet meer twijfelen...

De Tamron heb ik dus nooit gebruikt, maar de Canon 24-70 f2,8 L II is wel degelijk héél goed.
              Op dit ogenblik krijg je nog een redelijke korting door de cash back (ik heb ze wat te vroeg gekocht).
              Ik tracht de mijne omwille van die cash back te verkopen, voor een redelijke prijs, maar kennelijk heeft geen kat er intresse in, en denken ze hier op BD om alles gratis te kunnen krijgen.
              Voormij is het ook crisis hoor mensen!!!!!!

Comment

om ze dan opnieuw te kopen? :/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                  om ze dan opnieuw te kopen? :/
                  Ik heb momenteel versie 1 JerOen.

Comment

Het is de Canon 24-70 II geworden!

Comment

Gefeliciteerd !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ploperdeplop Bekijk bericht
                        Ik tracht de mijne omwille van die cash back te verkopen, voor een redelijke prijs, maar kennelijk heeft geen kat er intresse in, en denken ze hier op BD om alles gratis te kunnen krijgen.
                        Voormij is het ook crisis hoor mensen!!!!!!
                        Komt mij bekend voor ik probeer van de 16-35 II af te geraken. Gelukkig geen last van de crises dus dan laat ik hem lekker weg stoffen in de kast

Comment

Zeer snelle lens.
                          Ik heb +/- een week geleden dezelfde gekocht met een 5dmk3.
                          Ik kom van de 400D, wat een aanpassing.
                          Welk is de beste stand of instelling om bijv schaatsers/skeelers te fotograferen en eventueel spelende kinderen en eventueel portret ?
                          In het beeldstijlmenu vind ik verschillende terug maar welk zijn volgens u de beste/handigste.
                          Kwestie beeldformaat zijn er ook heel wat mogelijkheden.
                          Momenteel staat deze op RAW bij mij, op de hoogste stand (jpeg uitgevinkt).
                          Jammer dat er hier geen nederlandstalige boeken over zijn.
                          Het lukt wel om zeer mooie foto's te maken daar de beeldsensor stukken beter is dan die van mijn 400d alsmede de snelheid , maar ik leer graag wat bij van de kenners.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Duffy-16 Bekijk bericht
                            Welk is de beste stand of instelling om bijv schaatsers/skeelers te fotograferen en eventueel spelende kinderen en eventueel portret ?
                            In het beeldstijlmenu vind ik verschillende terug maar welk zijn volgens u de beste/handigste.
                            Kwestie beeldformaat zijn er ook heel wat mogelijkheden.
                            Momenteel staat deze op RAW bij mij, op de hoogste stand (jpeg uitgevinkt).
                            Instellingen zijn persoonlijk op dat vlak en hangen ook af van de ervaring en kennis

Beeldkwaliteit is ook persoonlijk, doch zal het merendeel voor RAW kiezen.

Ik krijg gewoon de indruk met al je vragen dat je de basis nog niet beheerst van de driehoek 'Diafragma / Sluitertijd / ISO' en in de stand P of volautomatisch zit te werken met een vlaggenschip-camera die je veel geld heeft gekost.

Omtrent de melding van de boeken.
                            We leven in een snelle wereld en daar hoort bij dat de meeste boeken die up-to-date zijn of heel recent veelal in het engels zijn.
                            Je zal zeker nederlandstalige boeken vinden maar mss wat langer zoeken en/of tevreden zijn met verschillende boeken die je verscheidene standpunten / visies geven en daar voor jou de beste zaken uit op te nemen.

Ook 'steel' je hier een bestaand topic om andere vragen te gaan stellen dan waar het topic eigenlijk om draait aangezien je info wilt van hoe je best je 5D3 gebruikt en dan ook nog eens voor een paar verschillende takken binnen de fotografie.
                            Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Wat wil als je van een 400d komt.

Reactie op dit topic was omdat Bandid mij in't verleden al eens goede raad gegeven had.
                              En wat betreft de vragen: ik wil altijd iets bijleren en gebruikte vroeger veelvuldig de standen AV,TV,DEP, enkel de P indien er geen tijd was voor instellingen.
                              Wat betreft de driehoek 'Diafragma / Sluitertijd / ISO' heb ik meerdere malen mee geëxperimenteerd. Je kan door eender welke factor te veranderen een paar stops winnen of verliezen.
                              Het is de vraag welke de voorkeur krijgt of krijgen bij de pro's.
                              Het is de 5dmk3 geworden omdat ik de stap van de 70D wil overslaan om dan na een tijdje weer een nieuwe te moeten kopen.

En nogmaals sorry om dit hier te posten, dat is normaal niet van mijn gewoonte.

Comment

Working...
                              X