Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Indoor Futsal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Indoor Futsal

Bese

ik ben op zoek achter een lens voor indoor futsal te fotograferen, welke lens qua prijs kwaliteit raden jullie mij aan op een crop camera.

alvast bedankt
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

Re: Indoor Futsal

Dat moest ik toch even opzoeken, van indoor "futsal" heb ik nog nooit gehoord (voor iedereen die dat ook niet weet, het gaat over zaalvoetbal).

Voor dat soort onderwerpen heb je een lichtsterke lens nodig.
    Welke lens je daarvoor best koopt is afhankelijk van je budget.

De beste keuze is de Canon 70-200 f2,8 L IS II.
    Maar bijvoorbeeld een 85mm f1,8 is ook zeker geen verkeerde keuze, je kan dan niet inzoomen op het onderwerp, maar het is een lichtsterke lens met een heel goede beeldkwaliteit en een snelle autofocus voor een fractie van de prijs van de 70-200 f2,8 L IS II.

Er is ook nog de Sigma 70-200 f2,8 OS, of de Sigma 50-150 f2,8 (die lijkt niet erg populair, ik heb er zelf ook geen ervaring mee).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Heb goede revieuws gelezen van de 50-150 f2.8

is deze ook goed bruikbaar voor bezoekjes een de zoo etc... of is deze f2.8 niet echt goed hiervoor

groeten

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Dat moest ik toch even opzoeken, van indoor "futsal" heb ik nog nooit gehoord (voor iedereen die dat ook niet weet, het gaat over zaalvoetbal).

Voor dat soort onderwerpen heb je een lichtsterke lens nodig.
      Welke lens je daarvoor best koopt is afhankelijk van je budget.

De beste keuze is de Canon 70-200 f2,8 L IS II.
      Maar bijvoorbeeld een 85mm f1,8 is ook zeker geen verkeerde keuze, je kan dan niet inzoomen op het onderwerp, maar het is een lichtsterke lens met een heel goede beeldkwaliteit en een snelle autofocus voor een fractie van de prijs van de 70-200 f2,8 L IS II.

Er is ook nog de Sigma 70-200 f2,8 OS, of de Sigma 50-150 f2,8 (die lijkt niet erg populair, ik heb er zelf ook geen ervaring mee).

Comment

De 50-150 zal misschien wat te kort zijn voor de Zoo en zeker voor natuurfotografie heb je meestal een langere lens nodig.
        Het is niet omdat het een f2,8 lens is, het is de lengte die dan een rol speelt.
        Voor indoor-sportfotografie heb je vooral een lichtsterke lens nodig, en je moet dan ook nog weten hoe je het maximum uit je materiaal kan halen.
        Het is dus niet alleen het materiaal dat belangrijk is, je moet ook weten hoe je dat het beste kan gebruiken in de meest uiteenlopende omstandigheden.

Door een dure lichtsterke lens te kopen maak je niet plotseling perfecte actiefoto's in moeilijke omstandigheden.

Voor bezoekjes aan de Zoo is een 70-300 of een langere lens een betere keuze dan een 50-150, maar een 70-300 is dan weer niet lichtsterk genoeg voor indoor-actiefotografie.
        Er bestaat geen "allround lens" die voor alle soorten fotografie de meest perfecte keuze is.
        Je kan wel een zo goed mogelijke keuze maken naargelang wat je wil fotograferen, maar bij die keuze is het te besteden budget doorgaans de belangrijkste beperkende factor.
        En als dat budget geen rol speelt, dan is het wel het gewicht dat voor problemen kan zorgen (lichtsterke telelenzen zijn duur, groot en zwaar).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Ah ok, heb net even deze hier bekeken de Sigma 70-200mm F2.8 EX APO DG OS HSM Canon als aanvulling op de 15-85mm van canon

deze zou dan geschikt zijn voor rallyfotografie, apassionata (hang er van af waar je zit denk ik) indoor zaalvoetbal etc... verbeter mij als ik fout ben.

groeten

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          De 50-150 zal misschien wat te kort zijn voor de Zoo en zeker voor natuurfotografie heb je meestal een langere lens nodig.
          Het is niet omdat het een f2,8 lens is, het is de lengte die dan een rol speelt.
          Voor indoor-sportfotografie heb je vooral een lichtsterke lens nodig, en je moet dan ook nog weten hoe je het maximum uit je materiaal kan halen.
          Het is dus niet alleen het materiaal dat belangrijk is, je moet ook weten hoe je dat het beste kan gebruiken in de meest uiteenlopende omstandigheden.

Door een dure lichtsterke lens te kopen maak je niet plotseling perfecte actiefoto's in moeilijke omstandigheden.

Voor bezoekjes aan de Zoo is een 70-300 of een langere lens een betere keuze dan een 50-150, maar een 70-300 is dan weer niet lichtsterk genoeg voor indoor-actiefotografie.
          Er bestaat geen "allround lens" die voor alle soorten fotografie de meest perfecte keuze is.
          Je kan wel een zo goed mogelijke keuze maken naargelang wat je wil fotograferen, maar bij die keuze is het te besteden budget doorgaans de belangrijkste beperkende factor.
          En als dat budget geen rol speelt, dan is het wel het gewicht dat voor problemen kan zorgen (lichtsterke telelenzen zijn duur, groot en zwaar).

Comment

Welke zou de beste keuze zijn voor indoor + rally etc..

Canon EF 70-200mm F4.0 L IS USM OF Sigma 70-200mm F2.8 EX APO DG OS HSM Canon

groeten

Comment

Ik denk de sigma. Die 2.8 van sigma is wel slechter dan de 2.8 van canon, maar die is dan weer heel duur. Voor indoor ga je meer hebben aan die 2.8 dan aan een 4. Als je echt naar 100% gaat zoomen op je scherm of zeer grote afdrukken gaat maken, zal je wel zien dat de canon 4 beter scoort qua iq.

Comment

Qua afdrukken zal het maximum 70*50 zijn.

de canon 2.8 valt inderdaad veel te duur uit.

het is om beetje alle soorten sportfotografie te trekken (rally, indoor zaalvoetbal, voetbal (buiten), boksen, etc...)

groeten

Oorspronkelijk geplaatst door BrutalEnemy Bekijk bericht
                Ik denk de sigma. Die 2.8 van sigma is wel slechter dan de 2.8 van canon, maar die is dan weer heel duur. Voor indoor ga je meer hebben aan die 2.8 dan aan een 4. Als je echt naar 100% gaat zoomen op je scherm of zeer grote afdrukken gaat maken, zal je wel zien dat de canon 4 beter scoort qua iq.

Comment

advies geeft dan ook even je budget aan.
                  Zelf zou ik ook als eerste de 70-200 II adviseren. ;-)

Maar waar loop je nu tegen aan mbt beperkingen met wat je nu hebt ?

Comment

maximum 1100 euro of het budget van de sigma 70-200mm 2.8 dit is het MAX.

waar ik nu tegenaanloop is om binnensport te fotograferen, daarom dat ik een lens zal aanschaffen die voor allerlei soort sport goed is. voor binnen (paardensport, zaalvoetbal) als buiten (rally, voetbal etc...)

bedankt voor het advies

Oorspronkelijk geplaatst door Apple Bekijk bericht
                    advies geeft dan ook even je budget aan.
                    Zelf zou ik ook als eerste de 70-200 II adviseren. ;-)

Maar waar loop je nu tegen aan mbt beperkingen met wat je nu hebt ?

Comment

Ik heb de Sigma 70-200 EX 2.8 gehad en het is een hele goeie lens die best meekan met zijn Nikon tegenhanger (heb geen ervaring met Canon).
                      Voor alle onderwerpen die je aanhaalt is ze perfect bruikbaar, behalve voor natuurfotografie (te kort bereik).
                      Hou er wel rekening mee dat je voor zaalsporten hoe dan ook alles uit de kast moet halen : er is nooit genoeg licht.
                      Een F4 lens moet je zeker niet kopen, daar kom je gewoon niet mee weg in een slecht verlichte zaal.
                      fotosite

Comment

natuurfotografie doe ik er dan ook niet mee. voor landschappen heb ik een andere lens, deze lens zou specifiek moeten dienen voor de sport en voor portretjes af en toe.

groeten

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                        Ik heb de Sigma 70-200 EX 2.8 gehad en het is een hele goeie lens die best meekan met zijn Nikon tegenhanger (heb geen ervaring met Canon).
                        Voor alle onderwerpen die je aanhaalt is ze perfect bruikbaar, behalve voor natuurfotografie (te kort bereik).
                        Hou er wel rekening mee dat je voor zaalsporten hoe dan ook alles uit de kast moet halen : er is nooit genoeg licht.
                        Een F4 lens moet je zeker niet kopen, daar kom je gewoon niet mee weg in een slecht verlichte zaal.

Comment

iemand ervaring met de sigma 70-200 f2.8 voor allround sportfotografie (indoor voetbal, buitenvoetbal, rally, etc..)

bedankt

Comment

Working...
                          X