Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp bij objectief keuze

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hulp bij objectief keuze

Hallo,

Ik zou graag een nieuw objectief aanschaffen voor mijn canon 550D. Tot nu toe heb ik een 18-55mm can canon (kitlens) en de sigma Sigma 70-300mm f/4.0-5.6 DG APO Macro Canon
    Ik ben van plan om mijn sigma lens te verkopen en mij een nieuwe lens aan te schaffen omwille dat deze sigma geen beeldstabilisatie bevat wat ik een beetje mis.
    Ik fotografeer graag de natuur: planten, diertjes, landschappen. Maar ook gebouwen.

Na beetje kijken ben ik op Tamron 90mm f/2.8 Di SP VC USD Macro 1:1 Canon gevallen en Canon EF-S 60mm F/2.8 USM macro of de Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC
    Nu vraag ik me af of deze lenzen universeel genoeg zouden zijn voor hetgeen dat ik wil fotograferen inc de kitlens die ik al heb.

Alvast bedankt

Re: hulp bij objectief keuze

- landschappen en gebouwen: kan je perfect met je kitlens om te beginnen, mss enkel statief aanschaffen zodat je iso laag kan houden in combinatie met lange sluiters voor een goede belichting
    - planten en kleine diertjes: een macro-lens voro de 1:1 vergroting, 60mm is wel kort als je beestjes wilt doen.

die superzoom zou ik achterwege laten kwalitatief indien je betere beelden wilt, dergelijke lenzen zijn praktisch voor vakantie als je niet veel wilt meenemen
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Met wat soort objectief zou ik het best dan aanvullen?

Comment

Dat weet enkel jij... Tele, wide-angle, prime...

Comment

Ik heb sinds deze week de Tamron 28-75 f/2.8 en ben er zeer tevreden van. Hiervoor ook enkel de kitlens 18-55 en de 70-300 die ook in het pakket zat met de 500D.
          Met een 'beperkt' budget keek ik ook uit naar een upgrade en ben toch voor de Tamron gegaan. Prijs/kwaliteit verhouding zeer sterk.
          Heeft ook geen beeldstabilisatie, maar ik denk dat je dit wel kan oplossen op andere manier zoals hierboven gezegd.

Alles hangt wat af van je budget zou ik zeggen. Heb je 1000 euro over, heb je al een pak meer keuze :-).
          Portfolio: http://www.facebook.com/BetaMuFotografie

Comment

Ik denk dat ik eens moet selecteren wat ik het liefste doe.
            Macro doe ik graag maar idd 90 - 60 mm is te kort om echt beestjes te gaan fotograferen en een goede macro heb je al een heel budjet nodig.

Bedankt voor de reacties!

Comment

Al een gedacht om je kitlens aan te vullen met de 55-250 ?
              Dit is al een redelijke upgrade ten opzichte van je 70-300.

En wil je echt Macro fotografie gaan doen. Dan zou ik adviseren om goed helder te krijgen wat je precies wilt gaan doen. Zodat je hier je brandpunt afstand op af kunt stemmen. Macro 60mm vind ik persoonlijk toch net iets aan te korte kant voor Macro fotografie van kleine beestjes. Dan zou ik zelf toch eerder kijken vanaf 100mm

Comment

Ja inderdaad, was er ook al over aan het nadenken, deze lijkt me een perfecte lens om de kitlens bij aan te vullen.
                De sigma te vervangen met een Canon EF-S 55-250mm F/4-5.6 IS II .. Deze heeft beeldstabilisatie en met de 'macrofunctie' in de sigma ben je ook niet veel.

Comment

Nu vraag ik me af dat ik een stap achteruit mee doe , en tussen deze lenzen amper verschil is ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door snowbirdd Bekijk bericht
                    Nu vraag ik me af dat ik een stap achteruit mee doe , en tussen deze lenzen amper verschil is ?
                    Het verschil lijkt me niet echt de moeite om een nieuwe lens aan te schaffen. Met een macro lens ga je meer nieuwe dingen kunnen doen.

Comment

Heb uiteindelijk toch de wissel gedaan en ben er nu al zeer tevreden mee. Lens vind ik veel beter in de hand liggen. Autofocus werkt beter, en stabilisator doet zijn werk!

Comment

Working...
                      X