Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autofotografie (spotten)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Autofotografie (spotten)

Oorspronkelijk geplaatst door BrutalEnemy Bekijk bericht
    Om iets op eenzelfde manier te fotograferen, hetzelfde kader nemen, ga je inderdaad een ander standpunt innemen waardoor het perspectief wijzigt. Eigenlijk ligt het aan het standpunt inderdaad, maar dit standpunt verandert samen met je brandpuntsafstand, dus ergens hangt het daar wel vanaf he..
    nee nergens hangt het ervan af. Als ik vanop dezelfde plaats 27 foto's maak als een zot in en uitzoomende en lenzen wisselend, dan is op elke foto het perspectief hetzelfde.
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

ok, niet dan.
      D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
        nee nergens hangt het ervan af. Als ik vanop dezelfde plaats 27 foto's maak als een zot in en uitzoomende en lenzen wisselend, dan is op elke foto het perspectief hetzelfde.
        Awel ik zeg het toch.. Als je een onderwerp met zelfde kader wil en verschillende brandpunten neemt, moet je je dus verplaatsen, waardoor het perspectief wijzigt.....

Comment

Awel ik zeg het toch.. Als je een onderwerp met zelfde kader wil en verschillende brandpunten neemt, moet je je dus verplaatsen, waardoor het perspectief wijzigt.....
          nee dat zei je niet, je zei dit:

maar dit standpunt verandert samen met je brandpuntsafstand, dus ergens hangt het daar wel vanaf he..
          geen woord over hetzelfde kader.

Comment

Om iets op eenzelfde manier te fotograferen, hetzelfde kader nemen, ga je inderdaad een ander standpunt innemen waardoor het perspectief wijzigt. Eigenlijk ligt het aan het standpunt inderdaad, maar dit standpunt verandert samen met je brandpuntsafstand, dus ergens hangt het daar wel vanaf he..
            Allez, welles nietes... Kom op, relevantie voor het topic? Jezus...

Comment

Allez, welles nietes... Kom op, relevantie voor het topic? Jezus...
              In een draad waarin 5 posts over autofotografie zijn en 15 over lenzen, formaten en de werking van scherptediepte en perspectief is het relevant voor de draad dat de onduidelijkheden over perspectiefwerking afgerond worden. En het is helemaal geen welles/nietes. Het perspectief in een foto is niet van de brandpuntsafstand afhankelijk. Dat is geen mening, smaak of kleur, maar een feit.

Comment

Ik denk dat sommigen perspectief niet goed begrijpen en dat daarin dus het misverstand ligt. Denk eens aan kikvorsperspectief en vogelperspectief. Veel makkelijker om het zo te zeggen dan met een technische uitleg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                  Ik denk dat sommigen perspectief niet goed begrijpen en dat daarin dus het misverstand ligt. Denk eens aan kikvorsperspectief en vogelperspectief. Veel makkelijker om het zo te zeggen dan met een technische uitleg.
                  Er is veel verwarring met vervorming (wel een lenseigenschap) waarbij rechte lijnen krom worden (van vorm veranderen).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                    Er is veel verwarring met vervorming (wel een lenseigenschap) waarbij rechte lijnen krom worden (van vorm veranderen).
                    Er moet toch een woordenboek bestaan met alle begrippen van de fotografie? Misschien moet dit eens gepost worden zodat er geen verwarring meer kan bestaan. En dan nog... 90% van de tijd als er een misverstand is, weet je toch wat die persoon bedoelde?

Comment

Hartelijk bedankt voor de hulp (en de verhitte discussie die ondertussen wat ingeperkt lijkt ). Ik ben uiteindelijk voor de Nikkor 35mm f1.8 gegaan. Vandaag een klein testje gedaan en ik ben een blij man! Morgen zou mijn polarisatiefilter moeten aankomen en dan ben ik weer zoet voor een tijdje!

Tom

Comment

Allez, vanaf nu ligt het, als het misgaat, weer aan de fotograaf i.p.v. het materiaal

Ervaring is de som van alle fouten die je gemaakt hebt. Kunde is wat je eruit geleerd hebt
                        D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

Comment

Working...
                        X