Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

teleconverters

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• teleconverters

Hallo, ik ben amateur fotograaf maar ben zeer geïntresseerd in statische natuurfoto's.
    ik beschik over een Nikon D 7000 met een Tamron 18-270 mm F3,5-6,3 lens.
    Ik vond de Nikon TC 20iii op het net, maar weet niet of die oa compatibel is met deze lens.
    Wie kan / wil me adviseren?

Alvast dank!!!

Re: teleconverters

Het zal wel werken, maar misschien heb je geen AF meer en wat wat er van beeldkwaliteit overschiet zal niet optimaal zijn.
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

dank putor,
      dat van die AF gad ik al verwacht, maar is geen probleem. Mijn prille ervaring is dat manuele focus in zo'n gevallen sowieso betere resultaten oplevert. Inzake de beeldkwaliteit, de 20iii zou volgens de reviews die ik terugvond toch nog redelijk goede resultaten moeten leveren.
      Enige andere suggesties eventueel ??

Comment

Die lens is niet gemaakt om compatibel te zijn met een teleconverter, als je heel veel geluk hebt, dan past die misschien wel. (meestal zit het achterste lenselement van de lens dan tegen het lenselement van de converter als je probeert om die te monteren, daardoor kan je de converter en de lens beschadigen als die niet past zoals het moet).
        Maar omdat de beeldkwaliteit van die lens ook al niet zo heel erg goed is zal (als de converter past) de beeldkwaliteit nog een pak slechter worden als je er een teleconverter tussen zou zetten.
        Een f5,6 lens krijg een maximale diafragma-opening van f11 als je er een 2x teleconverter tussen zet (het is zelfs een f6,3 op de langste brandpuntsafstand), de zoeker wordt dan erg donker waardoor het moeilijk wordt om nog manueel scherp te stellen.

Om het kort en duidelijk te zeggen, op die lens gebruik je best geen teleconverter, ook al zou die er op passen.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Geheel mee eens.
          Teleconverter is weggooid geld, croppen levert betere resultaten.

Comment

dan maar een 'gewone' telelens kopen zeker !!

Comment

Working...
            X