Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 600D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 600D

Hallo,

Toen ik enkele weken terug op wandel was zag ik brulkikkers zitten in een poel gelegen op zo'n 10m van mij. Met mijn 18-55ISII kon ik niet veel op dat moment.
    Daarom dat ik een betere lens zoek. Het stoorde mij enorm dat ik er niet bij kon!

Ik heb gelezen over de 18-200mm. Is deze iets waard? Ik lees namelijk veel contra's..
    En hoever kun je hiermee inzoomen (in meters)?

Alles wat ik hier las op het forum mondde uit op een 18-135mm IS stm? Is deze dan zoveel beter? Waarom? Heb ik hier dan genoeg zoom mee (meters?)?

Of suggesties?

(Ik wil een lens van canon, dus andere merken blijven buiten spel.)

Budget hangt er een beetje vanaf. Liefst rond de 500 euro.
    Vooral wil ik prijs/kwaliteit!

Mvg,

Davy
    Canon EOS 600D, Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II, Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS, Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, Canon Speedlite 430EX II

Re: Canon 600D

Oorspronkelijk geplaatst door Davy.C Bekijk bericht
    Hallo,

Toen ik enkele weken terug op wandel was zag ik brulkikkers zitten in een poel gelegen op zo'n 10m van mij. Met mijn 18-55ISII kon ik niet veel op dat moment.
    Daarom dat ik een betere lens zoek. Het stoorde mij enorm dat ik er niet bij kon!

Ik heb gelezen over de 18-200mm. Is deze iets waard? Ik lees namelijk veel contra's..
    En hoever kun je hiermee inzoomen (in meters)?

Alles wat ik hier las op het forum mondde uit op een 18-135mm IS stm? Is deze dan zoveel beter? Waarom? Heb ik hier dan genoeg zoom mee (meters?)?

Of suggesties?

(Ik wil een lens van canon, dus andere merken blijven buiten spel.)

Budget hangt er een beetje vanaf. Liefst rond de 500 euro.
    Vooral wil ik prijs/kwaliteit!

Mvg,

Davy

Beste Davy,

Via onderstaande link kan je je een beetje voorstellen wat het verschil is van inzoomen voor verschillende lenzen. het is wel een site van tamron, maar je kan dat overbrengen naar Canon.
    Heb zelf ook een 600d en heb de ef-s 18-135 is en be zeer tevreden van deze lens. maar het meeste plezier heb ik van mijn 70-200 l :f4 lens. Deze heb ik 2de hands kunnen aankopen voor 650euro. deze is helemaal fantastisch en zou zeker zeer goed zijn voor u brulkikkers.

MVG,
    Jean-Pierre

Comment

Telezoom erbij is de beste optie....

Canon EFs 55-250 is een goede en niet te duur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
        ....

Canon EFs 55-250 is een goede en niet te duur.
        je komt er wel dichter bij mee maar de kwaliteit is niet veel hoor.
        kan ook niet voor een paar honderd Euro.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

De 55-250 IS is het beste dat je kan kopen voor dat budget, wil je iets beter, dan zal je meer geld moeten uitgeven.

Of je met 250mm dicht genoeg kan komen, dat garandeer ik zeker niet, want kikkers hebben gewoonlijk schrik van fotografen...
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Merci voor de reacties!

Leuke site JPR!

En de 55-250mm is een no go voor mij.

nog andere suggesties?

En is de 18-200 werkelijk zo slecht als sommigen beweren?

(en het gaat hier niet alleen om kikkers he )
            Canon EOS 600D, Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II, Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS, Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, Canon Speedlite 430EX II

Comment

De 55-250 is optisch beter dan de 18-200.

De Canon 70-300 IS is beter dan de 55-250, de 70-300 L IS is nog beter dan de gewone 70-300 IS (en ook een heel pak duurder).
              Een alternatief voor de Canon 70-300 IS is de Tamron 70-300 VC (optisch vergelijkbaar, en de prijzen liggen ook niet ver uit elkaar).
              Als je een recente Canon camera gebruikt, dan kan die in jpeg wel automatisch lenscorrecties uitvoeren (vignettering en chromatische aberratie wegwerken) als je er een Canonlens op gebruikt, met lenzen van andere merken werkt dat niet.
              Dat is dus een voordeel als je kiest voor de Canon 70-300 IS in plaats van de Tamron 70-300 VC.
              BD0338BE

Comment

De website hapert hier, daardoor stond het antwoord er 2 keer op...
                BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  je komt er wel dichter bij mee maar de kwaliteit is niet veel hoor.
                  kan ook niet voor een paar honderd Euro.
                  grt,bouk.

Wat is dat nu weer voor gezwam, met zulke "wijsheden " is niemand geholpen, lelijke misser.
                  De TS wil gewoon dichterbij komen en dat voor niet teveel geld.
                  Kan zelfs voor minder dan een paar honderd €.
                  Ik heb een oude Tamron Adaptall 2 60-300 SP en die is zelfs beter dan de 55-250, 25€ voor betaald , alles moet handmatig.
                  Verder kan je een telezoom niet vergelijken met een standaardzoom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Davy.C Bekijk bericht
                    Merci voor de reacties!

En is de 18-200 werkelijk zo slecht als sommigen beweren?

(en het gaat hier niet alleen om kikkers he )
                    DE Canon EFS 18-200 is niet slecht (van de superzooms 1 van de minst slechte), maar zulke lenzen vallen aan het lange eind tegen en daar worden ze vaak toch voor gekocht.
                    Het gevolg is dat men toch een aparte telezoom koopt en dan kan je beter het budget daar meteen in steken.
                    Voor wie een 55-250 een no-go is moet misschien eens bedenken wat hij nu eigenlijk wil met z'n spiegelreflex....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                      DE Canon EFS 18-200 is niet slecht (van de superzooms 1 van de minst slechte), maar....
                      minst slecht is toch ook slecht..?
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                      X