Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

betaalbare lens voor Sony Alpha 37 + nog wat extra vraagjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• betaalbare lens voor Sony Alpha 37 + nog wat extra vraagjes

hallo allemaal,

ik ben al even bezig met urbexen. Dus ik heb niet echt een lens nodig van het caliber (70-200), ik vroeg me gewoon af, is er buiten mijn standaardlens (18-55) nog een leuk alternatief om foto's mee te trekken vanop relatief korte afstand. mag van sony zijn, maar ik dacht dat sigma ook op de mijne past. kwestie prijs/kwaliteit graag ook effe een mening. (ps: fisheye lens heb ik al ;-) )

Punt 2: Ik heb een macrolens gezien die me wel aanstaat, maar kost bommen geld ( al snel boven de 700)
    Is het idd zo dat je met een omkeerring ongeveer hetzelfde resultaat kan bekomen?

Ps: Wij zijn nu een maand of 7 bezig, en hebben al wat locaties gedaan. als je interesse hebt, mag je altijd onze pagina of fb komen bekijken en liefst ook liken ;-). urbex team eagle hawk. Mss hebben wij wel interessante tips voor jullie, want zoals velen zijn wij steeds op zoek naar nieuwe locaties, wat niet altijd even evident blijkt te zijn.

Bon, hopelijk krijg ik hier wat zinnige antwoorden en goeie tips van meer gevorderden.

Greets, Team Eagle Hawk

Re: betaalbare lens voor Sony Alpha 37 + nog wat extra vraagjes

Met beperkt budget kun je zeker iets vinden dat je lensverzameling degelijk uitbreidt:
    * ipv je standaardlens de Tamron 17-50 2.8 (af en toe 2dehands te vinden voor een 250 euro): mooi scherp, veel lichtgevoeliger dan je kitlens en snel ... het plastiekerige moet je er bij nemen.
    * altijd interessant in je tas: een portretlensje (ok, niet echt urbex dus), en dan zit je goed met de oude Minolta 50 mm 1.7 (ook weer 2dehands, meestal rond de 100 euro). Vergelijkbaar is de nieuwe Sony 50 mm 1.8 die niet zoveel duurder is, maar ook weer minder stevig van bouw.
    * en ik blijf bij de 2dehands Minolta's: er bestaat daar een 50 mm 2.8 macro en 50 mm 3.5 macro versie. Niet superfrequent te vinden en best werken met MF. Mijn versie heeft een superstroeve draairing ... het is echt wel "werken" met zo'n lens, maar de resultaten zijn mooi. Prijs meestal rond de 250 euro.

Comment

+1
      Ik heb de Tamron 17-50mm 2.8, en dat is echt een toppertje.
      De 50mm macro 2.8 van minolta heb ik ook op de kop getikt, en daar ben ik iets minder enthousiast over. Het is een oudje, maar ze draait moeilijk en hunt nogal om scherp te stellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        +1
        Ik heb de Tamron 17-50mm 2.8, en dat is echt een toppertje.
        De 50mm macro 2.8 van minolta heb ik ook op de kop getikt, en daar ben ik iets minder enthousiast over. Het is een oudje, maar ze draait moeilijk en hunt nogal om scherp te stellen.
        Tommie, met die 50 2.8 macrolens werk je best niet in AF (autofocus). Zet je toestel in MF, dan heb je het hunten niet. Maar je moet dan zelf wel heel heel heel precies te werk gaan.

Comment

Working...
        X