Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 18-55 II IS versie - Canon 15-85 mm Is

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 18-55 II IS versie - Canon 15-85 mm Is

Beste

Ik vind de kleuren van de canon kitlens zo erg soft,

Voorbeeldfoto:

F8
    1/80
    Iso 100
    43mm

hoe zijn de kleuren van de canon 15-85mm IS tegenover de kitlens?

groeten
    steve
    Last edited by svanma; 22 mei 2013, 16:10.
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

Re: Canon 18-55 II IS versie - Canon 15-85 mm Is

Ga eens naar de winkel en test het eens zelf. En wat vind jij soft ?
    Advies plaats een voorbeeld foto met volledig exif ;-)

15-85 is zeker een klasse hoger dan de kitlens....

Comment

Voila gebeurd

aan de foto is er niets gecropt of bewerkt. zo komt die eruit.

groeten
      steve

Oorspronkelijk geplaatst door Apple Bekijk bericht
      Ga eens naar de winkel en test het eens zelf. En wat vind jij soft ?
      Advies plaats een voorbeeld foto met volledig exif ;-)

15-85 is zeker een klasse hoger dan de kitlens....

Comment

Volgens mij hangt er daar een beetje nevel, en daardoor zijn de contrasten wat minder.
        Als er veel lucht tussen de camera en het onderwerp zit, dan moet het al heel mooi weer zijn om geen contrastvermindering te krijgen.

Een anders lens zal de foto's niet beter maken, de 18-55 IS is niet zo heel slecht.
        Bekijk eerst eens foto's van onderwerpen dichter bij de camera, je zal zien dat de contrasten dan wel beter zijn.

De 15-85 is optisch wel beter dan de 18-55, maar als je daarmee foto's maakt in dezelfde omstandigheden als bij je voorbeeldfoto, dan ziet de foto er niet beter uit.

Open de foto in een fotobewerkingsprogramma en klik op automatisch contrast, dan zal de foto er wel beter uitzien.
        Maar de nevel over onderwerpen die verder van de camera zitten, die zal niet volledig verdwijnen (daar zat er meer lucht tussen de camera en het onderwerp, het is dus ook normaal dat de foto daar wat grijzer wordt.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

ah ok, bedankt voor het duidelijke antwoord;

ja de mooiste foto's die ik persoonlijk vind zijn al aangepast zoals je kan zien op mijn laatste bericht bij beginershoek "rondvaart op..." daar is het ook aangepast omdat deze ook zo "soft" was

en inderdaad de foto die ik gemaakt heb van mijn vriendin heb je meer contrast.

alvast bedankt

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Volgens mij hangt er daar een beetje nevel, en daardoor zijn de contrasten wat minder.
          Als er veel lucht tussen de camera en het onderwerp zit, dan moet het al heel mooi weer zijn om geen contrastvermindering te krijgen.

Een anders lens zal de foto's niet beter maken, de 18-55 IS is niet zo heel slecht.
          Bekijk eerst eens foto's van onderwerpen dichter bij de camera, je zal zien dat de contrasten dan wel beter zijn.

De 15-85 is optisch wel beter dan de 18-55, maar als je daarmee foto's maakt in dezelfde omstandigheden als bij je voorbeeldfoto, dan ziet de foto er niet beter uit.

Open de foto in een fotobewerkingsprogramma en klik op automatisch contrast, dan zal de foto er wel beter uitzien.
          Maar de nevel over onderwerpen die verder van de camera zitten, die zal niet volledig verdwijnen (daar zat er meer lucht tussen de camera en het onderwerp, het is dus ook normaal dat de foto daar wat grijzer wordt.

Comment

Working...
          X