Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgie : Waar lens laten ontvetten?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Belgie : Waar lens laten ontvetten?

Hi,

Ik heb hier een Nikon 24m AF-D f/2.8 met het gekende olieprobleem op de apertureblades. Iemand een idee waar ik deze in Belgie kan laten ontvetten tegen een redelijk prijs? Ik heb een adres in Nederland, maar verzending is 20€ en met de wagen wat ver...

Iemand een ideetje + prijsschatting?

Cheers,

MM
    MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

Re: Belgie : Waar lens laten ontvetten?

Procirep misschien ?
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Voor de 2de hands prijs lijkt mij een reparatie moeilijk.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Hoe is dat kunnen gebeuren ... bij een heel oude lens en dan normaliter nog van een low cost label kom je dat wel eens tegen ... maar tot nu toe bij Nikon alleen de 2.0 50 van mijn Nikkormat FT en de 135 3.5 die er bij was had het ook zitten ... zelfs de 55 1.2 van de Nikon F is pico bello ... de 50 2.0 is gedaan ... de 135 3.5 heb ik nog geen goesting voor gehad ... is echt een sh*t werkje ... nog even verduidelijken : de olie op de lamellen is geen olie maar vet van de scherpstelschroefdraad dat zijn consistentie verloren heeft en daarna tussen de lamellen van het diafragma gelopen is ... bij een moderne af lens zit daar niet zo veel vet op en dat is speciaal wit vet ... de lens moet dan toch wel heel lang in het handschoenkastje van de auto gestoken hebben en dan nog ergens in de woestijn ...

Comment

Geen idee hoe het is gebeurd, maar na lang zoeken op internet (vond eerst niet wat het was) blijkt dit een gekend probleem te zijn bij dit model en andere (meer specifiek : bij de 20mm 2.8, de 24mm 2.8, de 35 f/2.0 en de 55mm f2.8)

Nu, ik ga het gewoon laten doen waar ik een quote van heb, 50€ is de moiete voor een lens van 350€!

bedankt aan allen

Comment

24mm f2.8 mits wat handigheid relatief simpel zelf te doen denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mista Molla Bekijk bericht
              Geen idee hoe het is gebeurd, maar na lang zoeken op internet (vond eerst niet wat het was) blijkt dit een gekend probleem te zijn bij dit model en andere (meer specifiek : bij de 20mm 2.8, de 24mm 2.8, de 35 f/2.0 en de 55mm f2.8)

Nu, ik ga het gewoon laten doen waar ik een quote van heb, 50€ is de moiete voor een lens van 350€!

bedankt aan allen
              Mijn AF 24 2.8 heeft het niet ... het is wel de niet-D voorgangerversie ... idem voor de AF 55 2.8 van een kennis (geen AF-D van geproduceerd)

Comment

Ja, het is niet bij ELKE lens é , het is gewoon een gekend probleem omdat dat relatief veel voorkwam bij die series.

Comment

Het komt idd geregeld voor bij een aantal van die lenzen.

Enne, je lens is helemaal geen 350€ waard hé, dat word nog gevraagd voor een nieuwe (wie zou dat nog nieuw kopen?)
                  Ze is waard wat er op de tweedehandsmarkt voor gegeven word, en dat is een heel pak minder,+-220€, afhankelijk van model ,staat enz....
                  D800 en een goed glasservies

Comment

Working...
                  X