Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tele objectief voor Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tele objectief voor Nikon

Oorspronkelijk geplaatst door cojon Bekijk bericht
    Ik zou je trouwens niet aanraden nu al naar een nieuwe body over te stappen, tenzij je echt bepaalde knopjes of functies hard mist.
    Voor een betere beeldkwaliteit (iso/ruis, dynamiek) moet je het nauwelijks (lees niet) doen. Je gaat veel meer hebben aan het investeren in een lens.

De D7100 legt heel scherpe beelden vast omdat de Moiré filter is weggelaten. Nadeel is echter dat je ook een scherpe lens nodig hebt om dat verschil te kunnen benutten (70-300 is mogelijk op het randje). Je hebt er ook enkel maar iets aan wanneer je gaat pixel-peepen (foto op 1:1 bekijken) of gaat afdrukken op groot formaat (bvb. A1 of A2 formaat).
    Binnen enkele jaren zullen er weer betere bodies uitkomen, maar een goeie lens heb je voor altijd.
    Ja dat klopt misschien wel om de drie jaar komen er nieuwe modellen zeker? Het grootste dat ik afdruk is canvassen van 90 op 70 meende ik. Maar ik vind dat mijn foto's met statief getrokken in IJsland mooi scherp zijn. Ik wil me wel een goede lens zijn aanschaffen maar ik kijk ook altijd wat naar het gewicht. Als ik de camera met lens meeneem op 10 daagse kampeerttrektocht of langer moet je ook wat op gewicht zien. Mijn Tokina 11-16 weegt ook al redelijk maar levert wel mooie foto's op natuurlijk!
    Groeten
    Kasper
    www.kaspergeuns.com/

Comment

Ik publiceer mijn foto's niet, maar op flickr kan je wel deze vinden die ik al eens bij een andere discutie heb ingesloten.
      Zijn trouwens alle genomen met de Tamron. Allen zijn teruggebracht in #pixels en dus niet echt bruikbaar om een lens te beoordelen. De vliegtuigen zijn genomen met Tamron 70-300 + TC 1.4
      D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cojon Bekijk bericht
        De bedoeling van VC is om kleine bewegingen van de camera te compenseren en zodoende bewegingsonscherpte, als gevolg van het bewegen van de camera, te verminderen. Dit doet het zo goed dat je de sluitertijd tot 3 à 4 stops kan verlengen.
        Dit doet de Tamron zo goed (omdat hij volledig actief is bij het scherpstellen) dat een kleine aanpassing van het beeldkader niet lukt omdat dit als een beweging gedetecteerd wordt en dus gecompenseerd wordt door de VC.
        Ik heb de Tamron en heb dit verschijnsel nog nooit bemerkt, want ik gebruik Af-on(bij laatste Nikons(althans de D800) schijnt AF-on ook de AF aan te zetten).
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Ik heb de Tamron en heb dit verschijnsel nog nooit bemerkt, want ik gebruik Af-on(bij laatste Nikons(althans de D800) schijnt AF-on ook de AF aan te zetten).
          Je bedoelt waarschijnlijk VR. Ik vind dat wel handig dat de VR dan ook aangaat, zo kan je rustiger uw beeld composeren ipv proberen je zoeker stil te houden om op 200mm een perfect compositie te maken.

Comment

Het is enkel bij zeer kleine aanpassingen en op groot bereik dat je er iets van merkt. Het is wel mogelijk om het beeldkader aan te passen, maar soms krijg je het niet onmiddellijk 100% exact waar je wil. Ik vind het niet storend, maar merk het wel.
            D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

Comment

Working...
            X