Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen en hun herkomst.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lenzen en hun herkomst.

Is het wat?
    Of is het een non-issue?

Zijn er mensen die een voorkeur hebben voor een bepaald productieland?
    Hebben jullie er bepaalde positieve of negatieve vooroordelen over dat een lens in land X gemaakt is?

Vb: je bent fan van een bepaald merk en weet dat het uit land X komt, en dan kijk je op de inscriptie op de lens en blijkt dat het uit land Y of Z komt.

Veel bedrijven hebben fabrieken in goedkopere landen, zo laat het Finse bedrijf Nokia ook gsm's maken in Hongarijë en China.

Maakt dat voor jullie een verschil uit, of niet?
    Ik stel die vraag, omdat ik eens een paar Aziaten kende, die hierover echt druk deden, en die hadden het helemaal niet voor product X gewoon omdat het uit een ander Aziatisch buurland kwam.

Re: Lenzen en hun herkomst.

Herinner je je de commotie rond de delokatie van Chokotoff? Zou kunnen dat het iets gelijkaardigs is.
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Hoegaarden --> Jupille...
      Wie herinnert zich die historie nog? Om maar te zeggen dat het er van afhangt over welk product het gaat.
      Wat telt is de kwaliteitscontrole. Voor mij maakt het niet uit of een lens uit Thailand, Maleisië of China komt. Even goed als uit Japan.
      Nochtans heb ik er hier op het forum ook al neerbuigend zien schrijven over niet-Japanse lenzen.
      En een chokotoff mag van voor mij van om het even waar komen, als de smaak maar dezelfde blijft.
      Last edited by pol parasol; 17 mei 2013, 14:37.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
        Herinner je je de commotie rond de delokatie van Chokotoff? Zou kunnen dat het iets gelijkaardigs is.
        Neen, maar ik kijk er al hard naar uit dat je me dat verhaal uit de doeken doet.

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
        Hoegaarden --> Jupille...
        Wie herinnert zich die historie nog?
        Geen idee, lijkt me boeiend, vertel het ons !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
          Neen, maar ik kijk er al hard naar uit dat je me dat verhaal uit de doeken doet.

er is een regel ivm politieke en maatschappelijke discutie dus; google is je virend
          The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht

Lees zelf maar...

Comment

Working...
            X