Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D200 autofocus??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D200 autofocus??

Hallo iedereen,

heeft een Nikon D200 autofocus OP de camera zelf?
    Ik wil het echt 100% zeker zijn, daarom ik het graag hier nog eens checkte.

Ik zou graag het Nikkor objectief kopen, 35mm f1.8, het prijsverschil tussen de twee zou mij doen kiezen voor de D-versie, maar die heeft geen autofocus zag ik ...

Ik wacht in spanning op het verlossende antwoord.

Groetjes, Jill.
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Re: Nikon D200 autofocus??

ja123
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Ja! Als je de lens verwijdert, dan zie je op de camera tussen de vijsjes die de ring op zijn plaats houden, linksonder, in een gaatje een soort schroevendraaiertje zitten. Dat zorgt voor de autofocus op de lens die je wilt kopen. http://www.dpreview.com/reviews/Niko...ensmount01.jpg
      Luc

Comment

Moh.
        Dank je wel, dat weet ik nu ook weer si. Had al opgezocht maar geraakte er niet aan uit.
        Omgekeerd ben ik wel al mee maar ja 't is nu niet omgekeerd he...

Dank je wel !!
        Dan kan ik hem bestellen si.
        facebook
        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
          Hallo iedereen,
          Ik zou graag het Nikkor objectief kopen, 35mm f1.8, het prijsverschil tussen de twee zou mij doen kiezen voor de D-versie, maar die heeft geen autofocus zag ik ...
          Ik wacht in spanning op het verlossende antwoord.

Groetjes, Jill.
          Zal in ieder geval werken Jill.

Maar toch nog iets rechtzetten, de nieuwe is een AF-s, met de AF motor in het objectief,
          de andere (D) zoals jij ze noemt, moet ook een AF objectief zijn, maar die D heeft niets te maken
          of het objectief al of niet een AF objectief is, automatisch zal dat zo zijn, omdat die D er maar gekomen is
          op AF objectieven, maar de (D) bij Nikon objectieven staat voor communicatie tussen lens en boddy, deze
          communicatie zorgt ervoor dat je lens de AF afstand doorgeeft aan je camera die dan op zijn beurt kan doorgeven
          aan je flits hoe krachtig deze zal moeten werken om tot deze afstand te reiken, tegenwoordig zit daar bovenop ook
          nog eens de TTL voorziening.

Dat wat betreft de (D) aanduiding op een objectief, deze objectieven zijn over het algemeen ook nog voorzien van een
          diafragmaring.

Comment

Ja ik heb het gelijk ook al ontdekt... Zit al de hele dag verkeerd te kijken, op het D objectief, ja, maar op de 50mm haha.
            Er is geen D-versie blijkbaar voor de 35mm ?
            facebook

Comment

Ja ik heb het gelijk ook al ontdekt... Zit al de hele dag verkeerd te kijken, op het D objectief, ja, maar op de 50mm haha.
              Er is geen D-versie blijkbaar voor de 35mm ?
              Jawel hoor, de Nikkor AF-D 35mm f2.0.

Dit is dan tevens ook geschikt voor FF, waar de nieuwe f1.8 versie enkel voor DX (crop) is.
              D800 en een goed glasservies

Comment

Ach ja, maar dan heb ik op mijn cropcamera weer meer mm's?
                Dat is een beetje het probleem, ik heb de 50mm die ook op DX e FF past, dus is de brandpuntafstand op mijn DX zo'n 75mm (ong)
                Daarom ik een 35mm erbij wil, omdat ik in een ruimte van 3 op 3 meter zit...
                Dus ik neem wel best de lens die enkel op DX past?
                Als ik later ooit een FF heb, zou ik die 35mm dan terug verkopen, en bovenop mijn 50mm een 85 1.8 kopen.
                That's the plan.
                facebook

Comment

Ach ja, maar dan heb ik op mijn cropcamera weer meer mm's?
                  Neen hoor. Een 35mm is en blijft een 35mm.
                  De aanduiding DX betekent gewoon dat de lens niet geschikt is voor een fullframe omdat de beeldcirkel te klein is voor de grotere sensor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
                    Neen hoor. Een 35mm is en blijft een 35mm.
                    De aanduiding DX betekent gewoon dat de lens niet geschikt is voor een fullframe omdat de beeldcirkel te klein is voor de grotere sensor.
                    Maar hoe komt het dan dat ik dan wel meer mm's heb met mijn 50 1.8 die ook voor beiden geschikt is?
                    Sorry als ik zoveel vragen stel hoor, maar wil zeker zijn ik het juiste objectief kies...
                    Of bedoel je voor een lens die ènkel voor DX geschikt is?
                    Misschien kan ik mijn vraag zo stellen :
                    Heb ik mijn volledige beeldhoek als ik een lens neem die voor zowel DX als FF geschikt is, en op DX gebruik?
                    facebook

Comment

De 35mm 2.0 of 1.8 zal op jouw camera ongeveer een 50mm zijn.
                      Maakt niet uit of dat een 1.8 of een 2.0 of enkel voor DX of FF is.
                      Groetjes,
                      Dominic

Comment

Dominic, als het objectief enkel voor DX past, heb ik toch wel mijn volledige beeldhoek of niet dan????
                        facebook

Comment

Dominic, als het objectief enkel voor DX past, heb ik toch wel mijn volledige beeldhoek of niet dan????
                          Op een cropcamera zoals de D200 wel ja.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Op een cropcamera zoals de D200 wel ja.
                            Ha dank je wel.
                            Dan kijk ik voor een 35mm versie die enkel voor DX is.
                            Nu nog nen goedkopen vinden.
                            facebook

Comment

Je hebt met beide dezelfde beeldhoek. Met beiden zal de 35mm op DX een beeldhoek geven die te vergelijken is met 50mm op een fullframe.
                              Het enige verschil is dat je met de 35mm DX lens op een fullframe in de hoeken vignetering zult hebben. Die lens is gemaakt met een kleinere sensor in gedachten.
                              Op een DX camera zal je geen verschil zien tussen de 35mm DX en de 35mm AF-D.

Comment

Working...
                              X