Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 50mm f1.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon 50mm f1.8

Ik zou deze lens willen aanschaffen maar nu hoor ik net van iemand dat ik misschien beter zou kijken voor een 35mm of iets dergelijks.
    Hij vertelde mij, daar ik met een canon 1100d werk (crop x 1.6) ik beter een 35mm zou aanschaffen om het gewenste "portret" effect optimaal te bekomen.
    Is dit volledig juist of kan ik met de 50mm ook al mooie dingens doen?

Re: canon 50mm f1.8

Na mijn inziens bestaat er geen perfecte portret objectief. De ene vind 35 of 50 of 85mm ideaal op een crop body. Waarschijnlijk heb je de 18-55 in je bezit ? Stel deze eens in op 35mm en vervolgens op 50mm en maak aantal portret foto's. Welk brandpunt afstand vind jij het beste passen bij jou manier van fotograferen ?

Hier een link naar heel erg veel informatie ;-)

Comment

Wat mij vooral aanspreekt is dat ik bij diene canon lens met een diafragma zit van 1.8 wat zeer interessant is. Maar inderdaad je suggestie om eens te vergelijken had ik over het hoofd gezien ;-)

Comment

Persoonlijk vind ik de 50 f/1.8 II niet goed presteren op f/1.8 vind ik hem pas acceptabel bij f/2.8. (2 stops afstoppen) Hier ligt het objectief enkel in de kast en wordt alleen gebruikt als uitleen objectief. (dit komt waarschijnlijk omdat ik een goede f/2.8 zoom heb)

Comment

35mm mag je niet doen op een cropcam. je zal veel te dicht op je model zitten en dat geeft de gekende dikke neuzen en kleine oren.

Op crop ben je goed met de 50mm (zeker budgetair gezien)
          Op een FF ben je beter met de 85mm voor portrets (lens is beter ook).

Somigen zweren dan ook om de 85 ook op een cropcam te gaan plaatsen gezien de goede prestaties van de 85, maar je moet er dan wel bij zeggen dat je meer ruimte zal nodig hebben als je in een studio werkt om je model er helemaal op te krijgen.

Gebruik eens de zoekfunctie van het forum hier en je zal deze discussie veel tegen komen.

Comment

Is het voor portret (foto's van mensen hun hoofd) of voor all around gebruik?

Comment

Meer all round

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                35mm mag je niet doen op een cropcam. je zal veel te dicht op je model zitten en dat geeft de gekende dikke neuzen en kleine oren.

Op crop ben je goed met de 50mm (zeker budgetair gezien)
                Op een FF ben je beter met de 85mm voor portrets (lens is beter ook).
                Niet geheel met je eens. Het staat en valt met je eigen style van fotografie en het eind resultaat dat je voor ogen hebt. Er zijn erg goede foto's te vinden van amateurs, maar ook professionele fotografen die 35mm of kleine gebruiken voor portreten. Er bestaat geen perfecte portret objectief mijn inziens ;-)

Comment

ik gebruik praktisch altijd deze lens op mijn 40d voor portretten / mensen en vind deze zeer goed

een 85 mm zou soms aangenamer zijn voor het model in bepaalde situaties, in andere gevallen neig ik naar een 35 mm omdat ik met een specifieker ideetje in het hoofd zit qua compositie maar niet altijd voldoende ruimte heb met een 50 mm achter mij

jij moet zelf gaan bepalen of die 50 mm een goede brandpunt is voor jou persoonlijk.

voor algemeen all-round gebruik is het zeker een leuke lens om mee te werken.

35 mm kan zelfs ook nog voor portretten / personen maar moet je idd eventuele vervorming indachtig zijn, dit is de brandpunt waar het gevaarlijker wordt om deze duidelijker te zien op de foto
                  Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
                    .......

voor algemeen all-round gebruik is het zeker een leuke lens om mee te werken.
                    vind ik ook.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door born_chilla Bekijk bericht
                      Meer all round
                      Dan zou ik eerder naar een 35 of 28mm geneigd zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door born_chilla Bekijk bericht
                        Ik zou deze lens willen aanschaffen maar nu hoor ik net van iemand dat ik misschien beter zou kijken voor een 35mm of iets dergelijks.
                        Hij vertelde mij, daar ik met een canon 1100d werk (crop x 1.6) ik beter een 35mm zou aanschaffen om het gewenste "portret" effect optimaal te bekomen.
                        Is dit volledig juist of kan ik met de 50mm ook al mooie dingens doen?
                        zet je kitlens een dag op 50mm en de volgende dag op 35mm en je hebt alle antwoorden.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Was ook van plan om de 50 mm te kopen maar heb 2dehands de 35 mm om de kop kunnen tikken. En ik moet zeggen dat dit een geweldige lens is. Ik heb nog een 15 - 85 en een 70 - 300 maar de 35 komt bijna niet van mijn 450d. De 35 is zo scherp en de kleuren zijn geweldig. De 15 - 85 komt in de buurt maar die 2.0 geeft zo'n geweldige foto's.
                          Mijn broer heeft de 50 mm en ik vind die 15 mm verschil niet zo groot.
                          Zelf trek ik er veel portretten mee en vind de vervormingen niet zo erg. Ik doe natuurlijk geen professioneel studiowerk ;-)
                          De 50 mm is natuurijk wel een pak goedkoper zeker als je er eentje 2dehands vind. Dan kan je die nog altijd doorverkopen ...

Comment

Working...
                          X