Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Het dubbele van de Nikon in prijs?
Amai!
En dat met enige verschil dat deze en TC ingebouwd heeft.
Zal waarschijnlijk optisch wel top zijn (dat hoop ik toch ).
Post je eerste foto's maar hier !
@ playerofwar, bwah interesse wel hoor, maar allen als je een groot gedeelte wilt sponseren ;-)
De prijs is er volgens mij toch wel wat over, maar de lens is dan ook wel multifunctioneel inzetbaar.
Je gaat van 200mm f4 tot 560mm f5,6, dus eigenlijk als je al deze brandpuntafstanden apart zou moeten kopen ben je nog veel meer kwijt.
Als deze dezelfde beeldkwaliteit heeft als de nieuwe primes van Canon dan is het toch de moeite
Ben alvast benieuwd naar de eerste 'in real life" gebruikservaringen hier op het forum
@ playerofwar, bwah interesse wel hoor, maar allen als je een groot gedeelte wilt sponseren ;-)
Je gaat van 200mm f4 tot 560mm f5,6, dus eigenlijk als je al deze brandpuntafstanden apart zou moeten kopen ben je nog veel meer kwijt.
Mocht ik geld overhebben, zou ik je zeker willen sponseren (heb ik dus niet ).
Dat weet ik nog zo niet hoor, een Nikon 200-400 kost 5.309 euro, de 1.4 TC kost er 349.
Totaal is dus 5.658 euro, dat wil dus zeggen dat je 6341 euro bespaard.
Dus een Nikon D800 (2.229), een 24-70 (1.369), 70-200 (1.779) en 200-400 met 1.4TC (5.658) kost nog steeds 1000 euro minder dan 1 Canon 200-400. (en je bent van 24mm tot 560mm gedekt)
Als ik in de markt was voor een 200-400 als Canon-man zou ik het wel weten hoor...
Ik begin er sterk aan te twijfelen om over te schakelen. Canon is echt wel belachelijk duur aan het worden. Een 400 f2.8, 500 of 600 f4, allen zijn ze bij Nikon zoveel goedkoper. Ik wacht al lang op die 200-400 maar ga tweedehandsprijzen eens opzoeken voor mijn materiaal. Of gewoon de 200-400 van Nikon met D4. Heb dan wel twee merken, maar hou nog geld over t.o.v. de 200-400 van Canon.
Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be
Goede review!
Maar hij heeft slechts 2 foto's getoond op f/4.0. Bijna constant f/5.6 en hoger.
Voor de rest top hé! (maar ik denk niet dat je iets anders mag verwachten van zo'n objectief)
Zeer mooie lens, maar ik blijf me afvragen of ze de meerprijs waard is. Ik gebruik momenteel de Canon 500mm f4 en de Canon 300mm F4. Indien nodig verlengd met een convertor van 1.4. Ik ben momenteel zeker nog niet overtuigd om duizenden euros meer te betalen aan deze lens enkel voor de zoomrange en de ingebouwde convertor. Ik zou ze wel eens uitgebreid willen testen en vergelijken met mijn 500 en 300 mm. Hier weet ik ondertusen al wel van wat ze waard zijn
Comment