Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor de US

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lens voor de US

van de zomer zoek ik voor 3 weken naar de US te gaan.
    Buiten steden (NY,DC,LV,LA,FS) zoek ik ook enkel nationale parken te doen (Yosemite,Bryce,Grand,....)

Ik bezit volgende setup : D7000
    Tamron 17-55 f2.8
    Tamron 70-300 USD f4-f5.6
    Nikkor 50mm f1.8
    Nikkor 85mm f1.8

De 2 nikkor's zoek ik alvast thuis te laten.
    Nu had ik nog graag een extra lens bij aangekocht.
    Mogelijke kandidaten :
    -Nikkor 70-200mm f2.8
    -Nikkor 24-70mm f2.8
    -Nikkor 14-24mm f2.8

Persoonlijk denk ik dat de 14-24mm de beste aanvulling zou zijn.
    Hoe denken jullie hierover?
    www.sterckxjef.be Nikon D7000 - Tamron 17/50mm f2.8 VC - Nikkor 80-400 VR - Nikkor 80-200 f2.8 -Nikkor 14-24 f2.8 - William optics 80ED zentihstar 545/1050 mm - ATIK 320e - Nikkor 50mm

Re: Lens voor de US

Voor het geen die nikkors maar wegen zou ik ze meenemen, je weet maar nooit...

Bij US-steden denk ik meteen aan fisheye's en breedhoek.
    Ik zou een Tokina 11-16mm + Samyang fisheye kopen...
    Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
    Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

Vorig jaar heb ik ongeveer dezelfde reis gedaan. Ik heb toen ongeveer de helft van mijn foto's met een breedhoek getrokken.
      Een 16-35 mm op een FF. ik had ook een "walk around" lens mee, de 24-105 mm. Voor Las Vegas is het handig een lichtsterke lens te hebben. Ik heb geen minuut spijt gehad van mijn keuzes.

Comment

ok hier ondhoud ik vooral 'breedhoek'. Dus gaan vaar de 14-24mm ?
        www.sterckxjef.be Nikon D7000 - Tamron 17/50mm f2.8 VC - Nikkor 80-400 VR - Nikkor 80-200 f2.8 -Nikkor 14-24 f2.8 - William optics 80ED zentihstar 545/1050 mm - ATIK 320e - Nikkor 50mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stekkie00 Bekijk bericht
          ok hier ondhoud ik vooral 'breedhoek'. Dus gaan vaar de 14-24mm ?
          Als je zeker weet dat je naar fullframe gaat: JA!
          Als je weet dat je zeker bij DX blijft, kijk je beter naar de Tokina.
          En ik zou eigenlijk iets ander meenemen: 14-24, 50 1.8, 85 1.8. Daar zou ik (persoonlijk dus) veel meer aan hebben dan aan een 17-50 en 70-300.
          Maar mocht je die 14-24 niet hebben, zou de 17-50 en 85 1.8 voldoen.

Comment

Ik ben het met Player eens, als je in DX gaat blijven een 10/24, 12/24 11/16 o.i.d. (ik zou een 10/24 nemen)
            De 14mm van de 14/24 zijn aan de hoge kant op een DX om echt wijd te zijn.
            D800 en een goed glasservies

Comment

Ik ben al ettelijke keren in de nationale parken in de US geweest en ik zou er mijn tele absoluut NIET kunnen/willen missen. De hoeveelheid wildlife dat je daar ziet rondhuppelen is niet gewoon!
              Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
                Ik ben al ettelijke keren in de nationale parken in de US geweest en ik zou er mijn tele absoluut NIET kunnen/willen missen. De hoeveelheid wildlife dat je daar ziet rondhuppelen is niet gewoon!
                Hangt af van wat je wil fotograferen, als je uit bent op dierenfotografie zou ik resoluut voor een 70-200 of een 300 f/4 gaan (ik heb echt maanden zitten twijfelen tussen deze 2, maar ben voor de 70-200 gegaan omdat deze beter is voor hetgeen ik hem gebruik (misschien 20% diertjes). Maar mocht ik uit zijn op wildlife, had ik geen seconde getwijfeld over de 300 f/4! (enkele uurtjes kunnen gebruiken en echt WOW, scherpte is echt onklopbaar (zelfs de 2.8 is slechts een beetje scherper op f/4), fantastisch licht voor een 300mm, lichtsterk en zeer mooi contrast.)
                Maar als je de Stad wil fotograferen is een 14-24 zelfs op dx fantastisch om te gebruiken!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                  Hangt af van wat je wil fotograferen, als je uit bent op dierenfotografie zou ik resoluut voor een 70-200 of een 300 f/4 gaan (ik heb echt maanden zitten twijfelen tussen deze 2, maar ben voor de 70-200 gegaan omdat deze beter is voor hetgeen ik hem gebruik (misschien 20% diertjes). Maar mocht ik uit zijn op wildlife, had ik geen seconde getwijfeld over de 300 f/4! (enkele uurtjes kunnen gebruiken en echt WOW, scherpte is echt onklopbaar (zelfs de 2.8 is slechts een beetje scherper op f/4), fantastisch licht voor een 300mm, lichtsterk en zeer mooi contrast.)
                  Maar als je de Stad wil fotograferen is een 14-24 zelfs op dx fantastisch om te gebruiken!
                  Helemaal mee eens ;-)
                  Maar de twee kanten van de zaak moeten belicht worden vind ik en dat was nog niet gebeurd.

Ik zou de 70-200 nu niet als aanvulling op een 70-300 zien.
                  Maar evenzeer een 14-24 als aanvulling op een 17-55... Als die 17-55 evengoed van kwaliteit is als deze bij Canon, zie ik de "uitbreiding" van die 3mm meer groothoek toch niet als echt de moeite...
                  Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

Comment

Wat mis je aan je huidige objectieven. Dit is iets wat ik niet echt haal uit je vraag. Je hebt een mooie set objectieven waarmee je al erg goed uit de voeten kunt tijdens je reis.

Keuze voor een objectief hangt helemaal van je style van fotografie af. Je zult dan ook verschillende adviezen krijgen, aangezien zijn/haar eigen style van fotograferen heeft.

Comment

Ik vind eigenlijk ook dat je een raar uitgangspunt hebt: "ik wil nog een lens kopen..." Waarom? Wat mis je zelf aan de lenzen die je nu hebt...

Je zou een 70-200 bijkopen terwijl je een 70-300 hebt en dus de range van 70-200 ook. Ben je dan niet tevreden van de kwaliteit? De lichtsterkte?

Wat wil je gaan doen? dieren --> meer tele (hoe meer hoe liever); landschappen/steden --> meer groothoek je hebt al 17mm, dan zou ik gaan richting fisheye, maar dan niet voor 14mm, dat verschil is de moeite van het wisselen van lens bijna niet waard. Macro?--> een macrolens; Portretten met geringe scherptediepte: een 1.4(8) lens

Een lens kopen om te kopen... zou ik nu toch eerlijk gezegd niet doen, vergeet niet dat je er moet aan sleuren ook hè. Misschien kan je ze zelfs beter in de US kopen, prijzen lagen daar altijd lager.
                      Heb je al eens gedacht aan een licht statief of een reeks grijsfilters of polarisatiefilters. Dàt is misschien een logische uitbreiding op jouw gear.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Apple Bekijk bericht
                        Wat mis je aan je huidige objectieven. Dit is iets wat ik niet echt haal uit je vraag. Je hebt een mooie set objectieven waarmee je al erg goed uit de voeten kunt tijdens je reis.

Keuze voor een objectief hangt helemaal van je style van fotografie af. Je zult dan ook verschillende adviezen krijgen, aangezien zijn/haar eigen style van fotograferen heeft.
                        Hahaha ik was aan mijn bericht bezig toen jij reageerde!

Comment

Ik mis vooral de scherpte op lagere f-getallen van de Tamron 17-50mm. Ook de AF is niet van de snelste.
                          Ok voor landschap fotografie niet echt een probleem.
                          Statief en verschillende soorten filters zijn al in bezit.
                          Ik denk toch maar eens een weekendje de 14-24mm te huren bij konijn om enkele testen mee te doen.
                          Alvast bedankt voor de info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stekkie00 Bekijk bericht
                            van de zomer zoek ik voor 3 weken naar de US te gaan.
                            Buiten steden (NY,DC,LV,LA,FS) zoek ik ook enkel nationale parken te doen (Yosemite,Bryce,Grand,....)

Ik bezit volgende setup : D7000
                            Tamron 17-55 f2.8
                            Tamron 70-300 USD f4-f5.6
                            Nikkor 50mm f1.8
                            Nikkor 85mm f1.8

De 2 nikkor's zoek ik alvast thuis te laten.
                            Nu had ik nog graag een extra lens bij aangekocht.
                            Mogelijke kandidaten :
                            -Nikkor 70-200mm f2.8
                            -Nikkor 24-70mm f2.8
                            -Nikkor 14-24mm f2.8

Persoonlijk denk ik dat de 14-24mm de beste aanvulling zou zijn.
                            Hoe denken jullie hierover?
                            Ik zou, maar ik ben al lang geen gearfreak meer, zeker zo weinig mogelijk meenemen, in de steden ben je weinig met een 70-300 of dergelijke, daar zou ik een 12-24 inzetten.
                            In de natuurparken kan je wel al eens een tele gebruiken, maar ook daar is de 12-24 een mooie lens.
                            Ik vertrek weldra weeral naar daar, en ik neem nu enkel nog een 28mm en 35mm. Niks zoom zelfs.

Comment

ik doe in september dezelfde reis ook met een D7000 en heb een 2dehands sigma 10-20mm bijgekocht (280euro) speciaal voor de grote steden op 10mm is er wel wat vervorming maar vanaf 12mm is dit weg ook een 35mm prime voor s'avonds weegt niks en heel scherpe foto's het meeste gebruik ik de tamron 17-50mm,
                              ik zou zeker toch ook eens kijken naar de tokina 11-16mm .
                              Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

Comment

Working...
                              X