Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ik heb een D90 nikon, en ik wil nieuwe lenzen aanschaffen voor podiumfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ik heb een D90 nikon, en ik wil nieuwe lenzen aanschaffen voor podiumfotografie

ik heb een D90 nikon, en ik wil nieuwe lenzen aanschaffen voor podiumfotografie.
    een Nikkor AF-S 50mm F1.8 G of Nikkor AF-D 50mm F1.8 welk van de twee ??? de prijsverschil is +-50€
    de volgende lens is een Tamron 17-50mm F2.8 SP Di II Nikon VC of een Tamron 17-50mm F2.8 SP Di II Nikon het is 100€ verschil tussen de beide
    ik ben al meer dan één jaar mijn hoofd aan het breken om toch een goede lens aan te schaffen die niet te duur is en die mij wel kan voldoen als hobby fotograaf .
    de lenzen die ik al in mijn bezit heb , zijn de nikon DX 18-105mm1:3.5-56g ED & de sigma ADO DG 70-300mm1:4-5.6 ik heb al heel mooi resultaat mee behaald. maar zoals elke fotograaf "je wilt uitbreiden :-) "
    graag had ik de mening gehad van anderen omdat je toch altijd gaat investeren en ik ben niet kapitaal krachtig op dit moment :-)
    Last edited by Franciskine; 11 mei 2013, 14:51.

Re: ik heb een D90 nikon, en ik wil nieuwe lenzen aanschaffen voor podiumfotografie

lichtsterk voor krap budget met goede kwaliteit, voor podiumkunsten. dan denk ik aan een Nikkor 80-200 f/2.8, de schuifzoomvariant. AF is niet van de snelste, maar vele malen sneller dan manueel.

Edit: voor een 300-400€ vind je die 2de hands. Nu na een jaar twijfelen, een jaartje zoeken.
    Last edited by putor; 11 mei 2013, 15:07.
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Re: ik heb een D90 nikon, en ik wil nieuwe lenzen aanschaffen voor podiumfotografie

zo is het zoeken en twijfelen, ik heb gekeken voor tweedehands maar helaas :-(
      nu ik weet dat dit een heel goede lens is is ook een lens die in mijn verlanglijst staat, maar toch is de vraag of het een goede aankoop zou zijn wat ik hierboven schreef .
      alvast bedankt

Comment

Voor mij zijn al de door jouw genoemde lenzen zijn voor mij allemaal te kort en ik gebruikt voor podium fotografie meestal(90%) een 70-200 2.8 VR en heb vroeger een 80-200 2.8 pp gebruikt en ik moet zeggen dat de overgang een ongekende ervaring was door snelle af en vr. De 80-200 heeft de neiging om al tijd de verkeerde kant op te draaien en dan verdwijnt je onderwerp in het bokeh en heb je scherpstelpunt niet snel genoeg op je onderwerp staan als het terug scherp wordt en begint het circus opnieuw, maar wel een geweldige lens om mee te werken op dit 'kleine' nadeeltje.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

ik heb zonet contact gehad met een prof, photograaf, hij zij net het zelfde wil je waar voor je geld, en geen geld door de venster gooien koop je een nikon 70-200mm f2.8 en een nikon 85mm f1.8 daar hangt een prijskaartje aan en zoals hij zegd hiervan krijg je van je leven geen spijt van.

Comment

en gelijk heeft hij.
            Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
              en gelijk heeft hij.
              nee, er is beter waar voor geld mogelijk dan Nikkors.
              The Knight That Says Ni...kon

Comment

Voor concertfotografie raad ik geen vaste lens aan . Ikzelf heb de 35 en 50 mm maar gebruik ze daarvoor zelden . Ik heb de tamron 17-50 2.8 vc en ben daar zeer tevreden over . De non vc zou scherper zijn maar merk daar zelf niets van . (heb ze allebei geprobeerd ) . Als tele is de 50-150mm 2.8 van sigma ook een goede optie .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                  nee, er is beter waar voor geld mogelijk dan Nikkors.
                  Oké, er is ook Canon en Sigma en Tamron.
                  Het gaat eigenlijk meer over het feit dat het een 70-200 zoom is met diafragma f:2.8.

Ruud
                  Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Working...
                  X