Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedkope Macrolens ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Goedkope Macrolens ?

Oorspronkelijk geplaatst door SeaEagle Bekijk bericht
    Indien je de mogelijkheid hebt om de Sigma 150mm aan te schaffen, waarover Black B@ndit het had, zou ik niet twijfelen.
    Dat is ondertussen al te laat, die is verkocht.
    Maar er zullen er nog wel eens te koop aangeboden worden als je wat geduld hebt.

De Canon 100mm f2,8 (de gewone versie) is ook heel erg goed, als het over de optische kwaliteiten gaat dan is de 100mm f2,8 L IS wel een klein beetje beter, maar je zal echt wel moeite moeten doen om het verschil te zien op een afdruk.
    Last edited by Black B@ndit; 13 mei 2013, 16:58.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Hallo Sabrina,

Ik heb geen Canon, maar een Nikon, en een collega van mij werkt in macro met een Tamron 70-300 mm. Die bestaat ook voor Canon en kost (nieuw) ongeveer 149 Euro. Ik weet niet of je dit kan helpen? Je kan een kijken bij Konijnenberg, of coolblue of nog bol.com. Daar vind je lenzen aan heel goede prijzen. Bovendien is coolblue en bol.com met gratis levering, bij Konijnenberg moet je onder de 250 euro toch 9,95 euro verzendkosten tellen.

Vriendelijke groeten,

JP.
      JPVD fotografie
      Canon EOS 7D en Canon EOS 60D
      Glas: Canon, Tamron en Sigma objectieven | statief - lichtmeter - filters - remote

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jpvdfotografie Bekijk bericht
        Hallo Sabrina,

Ik heb geen Canon, maar een Nikon, en een collega van mij werkt in macro met een Tamron 70-300 mm. Die bestaat ook voor Canon en kost (nieuw) ongeveer 149 Euro. Ik weet niet of je dit kan helpen? Je kan een kijken bij Konijnenberg, of coolblue of nog bol.com. Daar vind je lenzen aan heel goede prijzen. Bovendien is coolblue en bol.com met gratis levering, bij Konijnenberg moet je onder de 250 euro toch 9,95 euro verzendkosten tellen.

Vriendelijke groeten,

JP.
        Een Tamron 70-300 is geen macrolens (sommige merken zetten "Macro" op bijna elke lens).

De grotere beestjes kan je wel groot genoeg op de foto krijgen met een 70-300.
        Maar die goedkope Tamron 70-300 zou ik nooit aanraden omdat de beeldkwaliteit ondermaats is.
        De Canon EF-S 55-250 (die sabrina T al heeft) is véél beter dan die Tamron, en die 50mm verschil zal het ook niet maken.
        Als het met die 55-250 niet lukt, dan wordt het ook niets met een 70-300.

De Tamron 70-300 VC is een pak beter dan de goedkoopste versie, maar die VC is dan ook een heel stuk duurder.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Een Tamron 70-300 is geen macrolens (sommige merken zetten "Macro" op bijna elke lens).

De grotere beestjes kan je wel groot genoeg op de foto krijgen met een 70-300.
          Maar die goedkope Tamron 70-300 zou ik nooit aanraden omdat de beeldkwaliteit ondermaats is.
          De Canon EF-S 55-250 (die sabrina T al heeft) is véél beter dan die Tamron, en die 50mm verschil zal het ook niet maken.
          Als het met die 55-250 niet lukt, dan wordt het ook niets met een 70-300.

De Tamron 70-300 VC is een pak beter dan de goedkoopste versie, maar die VC is dan ook een heel stuk duurder.
          Akkoord, maar Tamron maakt zich sterk dat zij toch kwaliteit leveren aan "betaalbare" prijzen. Ik heb bij Konijnenberg een originele Nikkor 55-200 aangekocht, voor de prijs van 155 Euro. Ik vind dat een aantrekkellijke prijs voor een originele lens. Natuurlijk kan je in lenzen zo ver gaan als je zelf wil. Ik heb het alleen maar voorgesteld omdat Sabrina een "betaalbare" macro lens zocht. Gr, JP.
          JPVD fotografie
          Glas: Canon, Tamron en Sigma objectieven | statief - lichtmeter - filters - remote

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jpvdfotografie Bekijk bericht
            Akkoord, maar Tamron maakt zich sterk dat zij toch kwaliteit leveren aan "betaalbare" prijzen. Ik heb bij Konijnenberg een originele Nikkor 55-200 aangekocht, voor de prijs van 155 Euro. Ik vind dat een aantrekkellijke prijs voor een originele lens. Natuurlijk kan je in lenzen zo ver gaan als je zelf wil. Ik heb het alleen maar voorgesteld omdat Sabrina een "betaalbare" macro lens zocht. Gr, JP.
            Een Nikkor 55-200 is evenweinig macro als de Tamron 70-300. Een macro-objectief is een lens die het onderwerp even groot op de sensor kan projecteren als dat het in werkelijkelijkheid is (zogenaamd 1:1).
            Dit wil dus zeggen dat een onderwerp van 10mm ook 10mm groot zal zijn op je sensor; wat dus enorm groot lijkt als we dit bekijken op ons beeldscherm dat (gelukkig) veel groter is dan onze sensor van 24*36mm of kleiner.
            Niet simpel om te begrijpen als je nog maar pas met (serieuze ) fotografie bezig bent.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
              Een Nikkor 55-200 is evenweinig macro als de Tamron 70-300. Een macro-objectief is een lens die het onderwerp even groot op de sensor kan projecteren als dat het in werkelijkelijkheid is (zogenaamd 1:1).
              Dit wil dus zeggen dat een onderwerp van 10mm ook 10mm groot zal zijn op je sensor; wat dus enorm groot lijkt als we dit bekijken op ons beeldscherm dat (gelukkig) veel groter is dan onze sensor van 24*36mm of kleiner.
              Niet simpel om te begrijpen als je nog maar pas met (serieuze ) fotografie bezig bent.
              Ja, natuurlijk. Maar de bedoeling van Sabrina is om een idee te hebben over welke lens ze nu moet aankopen. Aangezien ik een Nikon gebruiker ben, kan ik moeilijk raad geven over Canon. Feit blijft wel dat een lens een lens is, en als je niet over de juiste waarden beschikt, is het voor haar ook moeilijk om de juiste lens te zoeken, al dan niet aan een betaalbare prijs, (en dat gegeven is enkel vatbaar van mens tot mens). Voor mij is 300 euro betaalbaar, voor anderen is 150 euro reeds te veel. En dat was nu juist de essentie van haar vraag. Gr, JP.
              JPVD fotografie

Comment

Met een oude P draad lens, een balg of tussenringen en een adapter heb je al voor 35 euro een prima macrolens op je canon. Het is dus maar net wat je budget is.
                Momenteel zie je wel veel Sigma 150mm lenzen voor Canon aangeboden voor redelijke prijzen. Voor Nikon bijna niet te vinden...
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

Working...
                X