Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedkope Macrolens ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Goedkope Macrolens ?

Beste,

Ik ben opzoek naar een goede & goedkope macrolens.
    Ik heb een canon 550D en de lenzen 18-55mm 55-250mm, maar ik zou graag ook een macro willen.
    Het is vooral voor kleine diertjes te fotograferen.

Welke raden jullie mij aan?

Mvg,
    Sabrina
    canon 550D - 18-55mm lens- 55-250mm lens- externe flitser 430 ex ii

Re: Goedkope Macrolens ?

mss deze http://www.fotokonijnenberg.be/produ...usm-macro.html

'goedkoop' is een relatief begrip in fotografie
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Tussenringen zijn de goedkoopste oplossing, maar alle waar is naar zijn geld...

Comment

Voor kleine diertjes die stil blijven zitten kan je een korte macrolens gebruiken, maar als ze actief zijn dan is het toch gemakkelijker om met een langere macrolens te werken.
        Met bijvoorbeeld een 150mm jaag je ze niet zo snel weg dan met een 60mm omdat je dan wat verder af kan blijven (al is dat ook nog geen garantie dat je met een 150mm altijd dicht genoeg kan komen zonder dat de beestjes wegvliegen).
        De wat grotere vlinders en libellen kan je waarschijnlijk ook wel met je telelens (55-250) groot genoeg op de foto krijgen.

Met voorzetlenzen kan je ook dichterbij scherpstellen, maar echt handig werkt dat niet omdat het scherpstelbereik daardoor erg beperkt wordt.
        Goedkope voorzetlenzen geven gewoonlijk ook niet de beste beeldkwaliteit.

Je kan ook uitkijken naar een tweedehands macrolens (ik heb hier onlangs een Sigma 150mm voor Canon te koop gezet voor 350 euro, maar als ik er voor die prijs geen reactie op krijg, dan hou ik ze wel bij).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Cosina 100mm macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sabrina T Bekijk bericht
            Beste,

tweede hands.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Je zou kunnen starten met tussenringen, met een 36mm op die zoomtelelens kan je al zeer veel doen, scherpstellen doe je dan via de afstand tot het onderwerp, de zoominstelling en de scherpstellingsring. 2de hands kan je die voor minder dan 100€ vinden. De Kenko set van 3 stuks kost nieuw 199€. Doe eens een Google op: "gebruik van tussenringen" (nota: zie ook de nadelen even na). Indien je ze 2de hands koopt moet je wel zien dat de doorgeeefcontacten (dit zijn de 8 contacten die moeten doorlopen van je body naar de lens) nog goed zijn. Een 100mm macro kost ca 700€. (zie ook eens bij Sigma en Tamron wat bestaat)
              mvg Guido
              Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

Comment

Ikzelf ben zeer tevreden van de sigma 150 mm ( diezelfde die black bandit aanbiedt!).
                'k Gebruik wel zo goed als altijd een statief bij deze lens.
                Misschien moet je daar ook rekening mee houden of je moet een enorm vaste hand hebben

Kurt

Comment

indien het budget beperkt is is de 60mm van Canon ideaal om mee te starten. Bokeh is niet zo mooi als een 150mm, maar je kan hier evengoed 1:1 opnamen mee maken bij insecten. De 60mm is daarenboven qua bewegingsonscherpte (jij die bibbert )gemakkelijker om mee te werken en je hebt er dan nog een schitterende portretlens boven op
                  Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Vergeet zeker de Tamron 90mm F2.8 DI Macro 1:1 niet, kost ongeveer 400 euro en is echt wel heel goed, kijk bv bij macro eens naar de beelden van Chrit, ik dacht dat hij dergelijk objectief gebruikte en in alle ernstige test komt het er bij de besten uit.
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                      Vergeet zeker de Tamron 90mm F2.8 DI Macro 1:1 niet, kost ongeveer 400 euro en is echt wel heel goed, kijk bv bij macro eens naar de beelden van Chrit, ik dacht dat hij dergelijk objectief gebruikte en in alle ernstige test komt het er bij de besten uit.

ik heb er zo één tweedehands voor 220€ gekocht (of iets daarrond ) en die presteert aardig, zeker goed genoeg om je eerste stappen in macro te zetten.
                      D800 en een goed glasservies

Comment

Bedankt
                        Ik ga even kijken voor een 2dehands en keer kijken wat voor mij het beste is, de tussenringen of een echte macrolens

Mvg,
                        Sabrina
                        canon 550D - 18-55mm lens- 55-250mm lens- externe flitser 430 ex ii

Comment

Een echt macro objectief is een stuk eenvoudiger om mee te werken dan tussenringen (al was het maar om je onderwerp te zoeken in de vrije natuur, want met tussenringen kan je meestal enkel dichtbij focussen). een tweedehandse sigma, tokina, ... van rond de 100mm is wat mij betreft ideaal om mee te beginnen als de prijs belangrijk is.
                          www.elwee.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sabrina T Bekijk bericht
                            Beste,

Welke raden jullie mij aan?

Mvg,
                            Sabrina
                            Sabrina,

Goed en goedkoop gaat niet samen.

De vraag is niet " Welke raden jullie mij aan "? maar " Wat raden jullie mij aan "?
                            En daar is maar één antwoord op: " Sparen "
                            Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Sabrina,

Wat is goedkoop? (nogal relatief)
                              Je kan beter weergeven wat je maximaal wenst te spenderen, dan kan er gerichter antwoord gegeven worden.

Indien je de mogelijkheid hebt om de Sigma 150mm aan te schaffen, waarover Black B@ndit het had, zou ik niet twijfelen. Ik gebruik deze lens al jaren op Nikon, en is echt héél goed. Ik was van plan ze te verkopen toen ik de Nikon 105mm aanschaft, maar kan het niet over mijn hart krijgen.

Een tweedehands Tamron 90mm (zie ook antwoord Frakske) zou in principe goedkoper moeten zijn dan de Sigma, en is zeker ook een goeie lens.

Persoonlijk zou ik liever wat langer wachten en voor een volwaardige macro-lens gaan ipv tussenringen.

Greetz!
                              Nikon reflex + heel wat (jammer genoeg veel te weinig gebruikt) Nikon glas + flitsken en statiefken

Comment

Working...
                              X