Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

autufocus defect

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• autufocus defect

Ik heb hier een nikon 18-105mm af-s waarvan de af niet meer werkt . Wel hoor ik het motortje draaien .
    Manueel geen probleem . Deze lens is uit garantie dus nu is mijn vraag ;
    Is dit zelf te repareren ? Weet ieand een site met uitleg of dergelijke ?

Re: autufocus defect

Door een val?

Comment

Nee , ik ben op reis geweest en toen ik daar aankwam per vliegtuig bleek hij niet meer te werken .

Comment

dt motortje niet de VR, die je hoort?
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Contactjes reinigen ?
          En anders als je de VR wel hoort draaien, maar autofocus werkt niet en je contactjes zijn proper kan je hem wel uiteen halen.
          Er is een heel fijn draadje dat van het AF contact vertrekt, misschien is dat kapot.

Heb er zo al eens eentje uiteen gehaald om de bajonet-vatting te vervangen, en toen heb ik dat draadje ook per ongeluk losgetrokken .
          Ma heb het terug gesoldeerd en het werkt nu toch perfect (bij een vriendin, was mijn lens niet).

Zie deze tutorial of filmpjes op Youtube:
          http://www.wikihow.com/Fix-a-Broken-...05-Dx-Vr-Lense
          Nikon D800 + MBD12 | Nikon D7000 + MBD11 | Nikon 14mm to 400mm | ...

Comment

ja je hebt gelijk , het is de VR dat ik hoor De focus doet niets en de contacten zijn proper. Ik zal eens proberen de boel open te gooien .
            De lens is zonder AF toch waardeloos voor mij

Edit: Ik heb net de bajonet eraf gehad maar dat draadje bleek in orde te zijn . Ik heb 'm terug ineen gestoken (doet nog steeds niets ) Ik weet niet of het een goed idee is om de lens nog verder open te gooien
            Last edited by Vlieger; 25 april 2013, 21:08.

Comment

Garantie? Als er geen sporen van misbruik zijn zal je misschien een nieuwe krijgen?

Comment

Working...
              X