Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony lenzen

Eenvraagje over sonylenzen. Ik heb een Sony A55 zouden deze lenzen ook passen op een Sony NEX toestel? Eventueel met adaptiering als deze bestaat ?
    M.V.G

Re: Sony lenzen

Er is een adapter op de markt inderdaad. Kijk op de sony site voor uitleg.
    https://www.naturephotoportal.com/

Comment

De Sony LA-EA1 is de goedkoopste versie die weliswaar enkel met lenzen met ingebouwde motor werkt - is zonder translucent mirror - en met de oudere lenzen werkt die manueel.

De duurdere Sony LA-EA2 werkt wel met ingebouwde motor + translucent mirror.

Zelf heb ik de LA-EA1 - en dat werkt met o.a. de sam-lenzen. Verwacht geen razendsnelle focus van die eerste. M.a.w. als je er 't geld kan aan geven zou ik vragen om eens een LA-EA2 te mogen testen in de winkel en bij goedkeuring daarvoor gaan. Die is behoorlijk universeel - maar niet goedkoop. Als nadeel krijg je wel 't zelfde als bij de SLT's - moet je ook beseffen - de focus is daar wel sneller als bij de LA-EA1.

Met de "made in china" omvormers ga je goedkoop gediend zijn - maar je neemt er ook de nadelen bij. Manueel, minder precies qua maten/gewichten, afwerking. Uitstekend te doen voor manuele lenzen eigenlijk, en als manueel mogelijk is. Daarover is wellicht al meer geschreven - zoek op 't forum op nex en adapter/adaptor en u zal wellicht vinden. Ook google is een bondgenoot?

Uiteraard kan je naar de "betere" adapters gaan - genre novoflex - tegen de gebruikelijke prijs maar met een zekerheid dat het ding op de juiste maat gemaakt is. Er zijn ook nog exotischere zaken te krijgen - cfr. Sonyalpharumors.com - bevat veel info - lees en kijk vooral naar de "beeldjes".

Comment

Beschik zelf over LA-EA2 adapter, biedt zeer snelle AF en is bruikbaar voor alle a-mount lenzen, ook voor deze zonder ingebouwde AF-motor.Heb je in feite enkel nodig voor actie fotografie (sport ...) , gebruik zelf heel veel de manuele focus mode, NEX biedt zeer goede MF ondersteuning en is in veel situaties handiger dan AF

Comment

Pevece15, bedankt! Goed om weten van die LA-EA2 - als we er eentje vinden tegen een "prijske" gaan we dat niet laten liggen. Als dat lukt kan de LA-ea1 weg...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
            De Sony LA-EA1 is de goedkoopste versie die weliswaar enkel met lenzen met ingebouwde motor werkt - is zonder translucent mirror - en met de oudere lenzen werkt die manueel.

De duurdere Sony LA-EA2 werkt wel met ingebouwde motor + translucent mirror.

Zelf heb ik de LA-EA1 - en dat werkt met o.a. de sam-lenzen. Verwacht geen razendsnelle focus van die eerste. M.a.w. als je er 't geld kan aan geven zou ik vragen om eens een LA-EA2 te mogen testen in de winkel en bij goedkeuring daarvoor gaan. Die is behoorlijk universeel - maar niet goedkoop. Als nadeel krijg je wel 't zelfde als bij de SLT's - moet je ook beseffen - de focus is daar wel sneller als bij de LA-EA1.

Met de "made in china" omvormers ga je goedkoop gediend zijn - maar je neemt er ook de nadelen bij. Manueel, minder precies qua maten/gewichten, afwerking. Uitstekend te doen voor manuele lenzen eigenlijk, en als manueel mogelijk is. Daarover is wellicht al meer geschreven - zoek op 't forum op nex en adapter/adaptor en u zal wellicht vinden. Ook google is een bondgenoot?

Uiteraard kan je naar de "betere" adapters gaan - genre novoflex - tegen de gebruikelijke prijs maar met een zekerheid dat het ding op de juiste maat gemaakt is. Er zijn ook nog exotischere zaken te krijgen - cfr. Sonyalpharumors.com - bevat veel info - lees en kijk vooral naar de "beeldjes".
            Heb ook zo'n LA-EA2 besteld ... Benieuwd naar de resultaten :-)
            Sony NEX 7 ... Glaswerk in opbouw

Comment

Afhankelijk van toestel niet vergeten van laatste firmware te instaleren.
              Dacht eerst dat ik miskocht had omdat beelden in den beginne niet 100% scherp waren, maar na AF-micro afstelling, onder menu item “Instellingen” toegepast te hebben  is dit dik in orde.
              AF punten etc. wordt automatisch aangepast bij gebruik adapter

Comment

Working...
              X