Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Eenvraagje over sonylenzen. Ik heb een Sony A55 zouden deze lenzen ook passen op een Sony NEX toestel? Eventueel met adaptiering als deze bestaat ?
M.V.G
De Sony LA-EA1 is de goedkoopste versie die weliswaar enkel met lenzen met ingebouwde motor werkt - is zonder translucent mirror - en met de oudere lenzen werkt die manueel.
De duurdere Sony LA-EA2 werkt wel met ingebouwde motor + translucent mirror.
Zelf heb ik de LA-EA1 - en dat werkt met o.a. de sam-lenzen. Verwacht geen razendsnelle focus van die eerste. M.a.w. als je er 't geld kan aan geven zou ik vragen om eens een LA-EA2 te mogen testen in de winkel en bij goedkeuring daarvoor gaan. Die is behoorlijk universeel - maar niet goedkoop. Als nadeel krijg je wel 't zelfde als bij de SLT's - moet je ook beseffen - de focus is daar wel sneller als bij de LA-EA1.
Met de "made in china" omvormers ga je goedkoop gediend zijn - maar je neemt er ook de nadelen bij. Manueel, minder precies qua maten/gewichten, afwerking. Uitstekend te doen voor manuele lenzen eigenlijk, en als manueel mogelijk is. Daarover is wellicht al meer geschreven - zoek op 't forum op nex en adapter/adaptor en u zal wellicht vinden. Ook google is een bondgenoot?
Uiteraard kan je naar de "betere" adapters gaan - genre novoflex - tegen de gebruikelijke prijs maar met een zekerheid dat het ding op de juiste maat gemaakt is. Er zijn ook nog exotischere zaken te krijgen - cfr. Sonyalpharumors.com - bevat veel info - lees en kijk vooral naar de "beeldjes".
Beschik zelf over LA-EA2 adapter, biedt zeer snelle AF en is bruikbaar voor alle a-mount lenzen, ook voor deze zonder ingebouwde AF-motor.Heb je in feite enkel nodig voor actie fotografie (sport ...) , gebruik zelf heel veel de manuele focus mode, NEX biedt zeer goede MF ondersteuning en is in veel situaties handiger dan AF
Pevece15, bedankt! Goed om weten van die LA-EA2 - als we er eentje vinden tegen een "prijske" gaan we dat niet laten liggen. Als dat lukt kan de LA-ea1 weg...
De Sony LA-EA1 is de goedkoopste versie die weliswaar enkel met lenzen met ingebouwde motor werkt - is zonder translucent mirror - en met de oudere lenzen werkt die manueel.
De duurdere Sony LA-EA2 werkt wel met ingebouwde motor + translucent mirror.
Zelf heb ik de LA-EA1 - en dat werkt met o.a. de sam-lenzen. Verwacht geen razendsnelle focus van die eerste. M.a.w. als je er 't geld kan aan geven zou ik vragen om eens een LA-EA2 te mogen testen in de winkel en bij goedkeuring daarvoor gaan. Die is behoorlijk universeel - maar niet goedkoop. Als nadeel krijg je wel 't zelfde als bij de SLT's - moet je ook beseffen - de focus is daar wel sneller als bij de LA-EA1.
Met de "made in china" omvormers ga je goedkoop gediend zijn - maar je neemt er ook de nadelen bij. Manueel, minder precies qua maten/gewichten, afwerking. Uitstekend te doen voor manuele lenzen eigenlijk, en als manueel mogelijk is. Daarover is wellicht al meer geschreven - zoek op 't forum op nex en adapter/adaptor en u zal wellicht vinden. Ook google is een bondgenoot?
Uiteraard kan je naar de "betere" adapters gaan - genre novoflex - tegen de gebruikelijke prijs maar met een zekerheid dat het ding op de juiste maat gemaakt is. Er zijn ook nog exotischere zaken te krijgen - cfr. Sonyalpharumors.com - bevat veel info - lees en kijk vooral naar de "beeldjes".
Heb ook zo'n LA-EA2 besteld ... Benieuwd naar de resultaten :-)
Afhankelijk van toestel niet vergeten van laatste firmware te instaleren.
Dacht eerst dat ik miskocht had omdat beelden in den beginne niet 100% scherp waren, maar na AF-micro afstelling, onder menu item “Instellingen” toegepast te hebben is dit dik in orde.
AF punten etc. wordt automatisch aangepast bij gebruik adapter
Comment